omahyväiset DJ:t :D mikä teitä vaivaa
Itse tykkään käydä yöelämässä klubeilla tanssimassa, ja olen törmännyt muutaman kerran mielestäni tosi nihkeään ilmiöön: Kun käy kysymässä dj:ltä jotakin kappaletta, niin vastaukseksi saakin saarnan siitä kuinka kyseinen levynpyörittäjä sattuukin vihaamaan tätä kyseistä kappaletta ja mahdollisesti sitä esittävää artistiakin "siis hyivittu mitä teeskentelypaskaa toi ton musa EN SOITA!"
Viimeks viime vkloppuna satuin pyytään eräällä räppi-klubilla notkeaa rottaa, ja itseriittoisen kuuloinen dj-jannu hermostu ja haukku kyseisen artistin mulle pystyyn että ettäs kehtaatkin pyytää tuollaista. Seisoin vaan hymyillen ja nyökytellen et selvä, sori kun ei sopinu sun musamakuusi. Mä ainakin pidän tällästä dj-hommaa omanlaisena asiakaspalvelutyönä, siinä missä muutkin baarityöläisen hommat. Ei sinne tulla soittelemaan omia lempibiisejä koko illaksi, vaan asiakkaiden toiveitakin tulisi kunnioittaa ja pyrkiä toteuttamaan jos vain mahdollista. Mitä mieltä te olette? Oletteko törmännyt tällaisiin pyhän musiikkimaun omaaviin nokkapystyssä bostaileviin dj-tyyppeihin?
Kommentit (140)
Saan illan aikana n. 100 toivetta. Joka välissä joku vieressä huutelemassa, joskus ystävälliseen sävyyn, joskus helvetin rasittavaan ylimieliseen sävyyn. Mitä hyvin usein toivova asiakas ei ymmärrä on se, että toivojia on muitakin. Paperi ja kynä sauhuaa kun aina pistän biisit ylös ja otan parhaani mukaan kaikki huomioon. Kiitokseksi saan siitä "no tuleekose jo", "mikä vittu kestää". Jos on kuulokkeet päässä ja kädet nupeilla (btw se tarkoittaa että älä häiritse nyt) niin aletaan ravistella kädestä että HEI JÄTKÄ.. Varmasti on onahyväisiä tiskijukkia, mutta enemmän on onahyväisiä asiakkaita.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 21:09"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 21:04"]
Saanko kysyä missä baarissa asiakkaat käyvät vielä v. 2014 esittämässä toivemusiikkia? Dj on esiintyvä artisti, joka tosin ei soita muuta soitinta kuin sitä levysoitinta. Meneekö ap bändin keikalle loukkaantumaan, kun notkea rotta ei soitakaan mc taakibörstaa tai muuta paskaa?
[/quote]
DJ ei ole olemassa mitään muuta varten kuin sitä, että se viihdyttää bilekansaa. Kyllä! Hänen tehtävä on saada muut viihtymään, eikä hänen tehtävänsä ole olla kukkona tunkiolla.
Esimerkkinä joku Lahden Tivoli. Ei sekään viime viikonlopun DJ ole mikään Avicii, vaikka varmaan kyllä kuvittelee niin. Puhumattakaan kaikista muista suomalaisista perus-yökerhoista, joihin mennään juomaan alkoholia, ei palvomaan henkilökuntaa.
[/quote]
En kyllä näkisi tosiaan myöskään että jonkun suomalaisen pikku klubin finninaama deejiitä tulisi palvoa kuin mitäkin David Guettaa, toki hän on esiintyjä ja paikanpäällä esiintymässä, mutta itse en rinnasta häntä baarin keskeisimpänä henkilönä jota ollaan tultu katsomaan monttu auki kauempaakin asti. Ja puhun nyt PIENTEN PERUSBAARIEN/KLUBIEN perus lauantai-illan menoista, en mistään hehkutetusta erityisesiintyjästä. Itse olen aina pitänyt oikeutettuna toivoa tämäntyylisissä paikoissa musaa, ja monesti toivottu kappale on ystävälliseasti soitettu ja deejii on ollut mukava ja asiallinen, näitä muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Tämä kappaleen pyytäminen on ystävä- ja tuttavapiirissäni aivan tavallinen ja normaali asia, eikä kukaan ole koskaan sanonut ettei sellaista saisi tehdä :D
Tv.ap
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 23:12"]En kyllä näkisi tosiaan myöskään että jonkun suomalaisen pikku klubin finninaama deejiitä tulisi palvoa kuin mitäkin David Guettaa, toki hän on esiintyjä ja paikanpäällä esiintymässä, mutta itse en rinnasta häntä baarin keskeisimpänä henkilönä jota ollaan tultu katsomaan monttu auki kauempaakin asti. Ja puhun nyt PIENTEN PERUSBAARIEN/KLUBIEN perus lauantai-illan menoista, en mistään hehkutetusta erityisesiintyjästä. Itse olen aina pitänyt oikeutettuna toivoa tämäntyylisissä paikoissa musaa, ja monesti toivottu kappale on ystävälliseasti soitettu ja deejii on ollut mukava ja asiallinen, näitä muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Tämä kappaleen pyytäminen on ystävä- ja tuttavapiirissäni aivan tavallinen ja normaali asia, eikä kukaan ole koskaan sanonut ettei sellaista saisi tehdä :D Tv.ap
[/quote]
Vastasit kultapieni ihan itse omaan kysymykseesi: "En kyllä näkisi tosiaan myöskään että jonkun suomalaisen pikku klubin finninaama deejiit...-"
Mitäpä jos painuisit vittuun omasta ketjustasi, kun olet näköjään itse se ylimielinen idiootti.
tästäpä pikku vinkit mitä kannattaa DJ:lle sanoa ( yli 20 vuoden kokemuksella )
- SOITA PAREMPAA - kyllä dj.t suorastaan nauttii ja saavat palkkansa,että soittavat tahallaan paskoja biisejä.(pahimmillaan kyseinen soiva kappale on jonkun toive eli toisen paska on toisen kultaa)
- Kun soitat tämän biisin niin kaikki tulee VARMASTI tanssimaan-- Tämä lause on jo välitön hitti mikä nostaa kaikki karvat pysytyyn. Millä perusteella tämä henkilö joka o luultavsti normaali päivä töissä käyvä ihminen voi tämän tietää, vielä kun dj on sanonut että tämä ei toimi täällä niin aletaan jankkaan aiheesta.
--SOITA HETI SEURAAVAKSI NYT HETI -- TÄmä on yhtä tyhmä hoputus kuin yrität vaikka etuilla jonossa tai vislata / mesota baaritiskillä. asiakas on tullut vielä luultavammin klo 01 ja kyllähän hän on niin tärkeä että klo 22 auennut yökerhossa ei varmaan olekkaan tullut yhtään toivetta ennen häntä. JA KYLLÄ NIITÄ ON JONOSSA. Biisejä ei voi vain vaihtaa tuosta noin vaan. Dj.n bitää ajatella kokoajan kokonaisuutta / Biisien nopeuksia / sävelasteikkoja / genrejä / ravintolan linjaa ja mitä olet viimeksi soittanut. Oletko koskaan innostunut kun jukeboksi soittaa musat järjsetyksessä , ROCK / disco / HIDAS / ISKLEMÄ ...
-kun mä käyn baarissa kerran vuodessa sun pitää soittaa nyt..-- Varsinainen hitti lause!!! anteeksi miksi ihmeessä olet etusijalla kun tuot kokonaisena vuotena 20-50 e ravintolamme jonka ylläpitokustannukset ovat n 50 000 e / kk ja tanssilattia on täynnä asiakkaita jotka käyvät useammin ja maksavat oikeasti dj palkan ja muun henkilökunnan palkan.
SOITA HETI KUN ME OLLAAN LÄHDÖSSÄ NYT.. ( ja biisi on aivan eri genreä / nopeutta eikä sovi iltaan ) ööö mut hetki. kiva että kävitte ja näkemiin ... miksi pitää pistää paukkuja teihin kun baarissa on vielä n 800 ihmistä jotka haluavat bailaa loppuun saakka
MÄ OLEN ASIAKAS JA SUN PITÄÄ TEHDÄ MITÄ MÄ KÄSKEN !!! --- Väärin dj.ltä saa toivoa EI VAATIA!!! Ja dj palvelee massa ei yksilöitä. Dj.n tehtävä on soittaa niin että tanssilattia on kokoajan täysi. Ammatti mies myös soittaa tarkoituksella huonon biisin jos lattia on täysi ja baaritiski on tyhjä ;)
VOITKO SOITTAA MUN PUHELIMESTA / youtubesta / Spotifystä--- TÄMÄ ON RIKOLLISTA !!! kyseisitä palveluista EI SAA SOITTAA !!! emme mekään tule sinun työpaikalle pyytämään rikkomaan lakia,esim varastamaan pomon nitojaa tms. mistä selvii rike sakolla.
MISSÄ MUN BIISI ON JONKA PyYSIN... SE TULI N 10 min sit... EIII mä olin vessassa tms. ja sit vaaditaan uusintaa... EI OLE HYVÄ ETTÄ soitetaan samoja biisejä montaa kertaa illassa.DJ ei voi nähä tai muistaa kuka sitä toivoi kun illassa tulee n5-60 toivetta.
SITTEN ASIA MITÄ TODELLA HARVA ASIAKAS TIETÄÄ !!!! Dj on baarissa ainoa joka ei saa tippiä. Eli Baarimikoilla ja blokkareilla on omat tipit, ja niin myös portsareilla. DJ EI SAA PENNIÄKKÄÄN teidän jättämistä juomarahoista.Muistakaa että Dj on myös pääsääntöiseti yrittäjä joka ei saa rahaa jos on kipee eikä meillä ole lomia.Dj.t tulevat yleensä toisilta paikkakunnilta ja näin ollen ajavatautoillan n.30-120 km suuntaan JA me kuitenkin palvelemme teitä koko illan soittamalla hyvää musiikkia ja suurin tavoite on saada ihmisille hymyn korviin, pepun heilumaan ja kädet ilmaan. me teemmä tätä rakkaudesta musiikkiin ja ihmisten viihdyttämisestä.
ÄLÄ TULE HAISTATTELEEN TAI NEUVOMAAN SAATIKA TÖKKIMÄÄN KUN DJ MIKSAA: kukaan ei tykkää siittä että omalle työpaikalle tulee joku kännissä vaatimaan ja neuvomaan henkilönä jolla ei ole OIKEASTI mitään ammatti kokemusta alasta. :D ( joskus täytyy kysyykiin että missä sä oot töissä? Mä tuun maantaina kun mun vapaat on kahdenpromille humalassa kertomaan miksi SINUN työsi on perseestä ja miten se pitäisi tehdä ..hahha )
Dj.llä ei ole myöskään koskaan liikaa aikaa!!! me soitamme biisesitä parhaat kohdat ja "leikaamme" tylsät kohdat pois jotta saamme vielä menevämmän illan. eli jos soitamma 3,30 min biisistä 2,40 min niin seuraavan biisin löytämiseen menee 30 -60 sek. ja sitten me miksaamme biisin n 30 sek niin HIRVEESTI EI JÄÄ aikaa rupatella. Joskus voi soitella pidempiä biisejä mutta tämä on se yleis kaava. KYllä kivoille ihmisille voimme rupatella mutta pidämmekin siittä mutta voimme tehdä sitä pätkissä :D eli kun kuulokkeet menevät päähän tarkoittaa se että me juuri "sovitamme" kahta tai neljää biisiä samaan aikaan päällekkäin ja tehdn vaihdon että sinä et huomaa sitä ja jatkat tanssimista ja hauskan pitoa :D
ELI MITEN KANNATTAA KÄYTTÄYTYÄ JA SINUN JA DJ.n ilta on hyvä.
VOit kirjoittaa jo kotona toivebiisilistan. 5-10 biisiä on ok, kirjoita siihen vielä jotain kivaa tai piirrä kuva tai jotain kivaa. Lapun voit jättää dj.lle kun ensin tulet iloisesti tervehtimään. Me tervehdimme myös. hymy tuo hymyä kaikille.
JOS ET SAA TOIVETTASI. syyt voivat olla monia. mm ravintolan omistaja on kieltänyt moiset biisit ( ihan sama kuin lähes kaikissa suurissa radiossa dj soittavat formaatin mukaan ei oman mielen)älä hermostu jos biisiä ei ole tai dj ei suostu soittamaan sitä siihen on aina hyvä syy. Keksi kompromissi kyllä sinulle biisejä löytyy. Hauskinta on kun 39 v pikkujouluilija alkaa mesomaan ja huutmaan kun yhtä biisiä ei ole ... ihan kuin maailma kaatuis.Nämä ihmiset jää mieleen ja kiva tervehtiä sinua vaikkapa kun olet kaupan kassalla töissä ja pääsen huutmaan ETTÄ MITEN NIIN VITTU SULLA EI OLE KELTASTA JENKKIÄ !!! mä oo asiakas sun pitää palvella mua JA HETI !!! missä on PÄÄLLIKKÖ ja pudotan vielä limupullon rikki lattialla :D
Jos dj.llä on luurit päässä odota kiltisti. ÄLÄ PURISTELE / huuda / VISLAA odota vain kyllä me näemme teidät ja tulemme heti kun olemme tehneet vaihtomme.
ANNA TIPPIÄ !!! näin sinut muistetaan myös toiveesi. vaikka se olisi yksi euro niin sekin tuo hyvän mielen.
ILLAN JÄLKEEN... TAPUTTAKAA!!! ihan sama kuin teatterissa / konserteissa jne. näin kiitätte illasta ja se tuo hyvän mielen kaikille.
tässä erittäin hyviä vinkkejä normaali baari iltoihin. Bileet ja erikois illat onkin sitten oma juttunsa parempi on vaan että ette käy pyytämässä näiltä dj.ltä mitään!!!
:) nähdään tanssilattialla :)
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 23:37"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 23:12"]En kyllä näkisi tosiaan myöskään että jonkun suomalaisen pikku klubin finninaama deejiitä tulisi palvoa kuin mitäkin David Guettaa, toki hän on esiintyjä ja paikanpäällä esiintymässä, mutta itse en rinnasta häntä baarin keskeisimpänä henkilönä jota ollaan tultu katsomaan monttu auki kauempaakin asti. Ja puhun nyt PIENTEN PERUSBAARIEN/KLUBIEN perus lauantai-illan menoista, en mistään hehkutetusta erityisesiintyjästä. Itse olen aina pitänyt oikeutettuna toivoa tämäntyylisissä paikoissa musaa, ja monesti toivottu kappale on ystävälliseasti soitettu ja deejii on ollut mukava ja asiallinen, näitä muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Tämä kappaleen pyytäminen on ystävä- ja tuttavapiirissäni aivan tavallinen ja normaali asia, eikä kukaan ole koskaan sanonut ettei sellaista saisi tehdä :D Tv.ap
[/quote]
Vastasit kultapieni ihan itse omaan kysymykseesi: "En kyllä näkisi tosiaan myöskään että jonkun suomalaisen pikku klubin finninaama deejiit...-"
Mitäpä jos painuisit vittuun omasta ketjustasi, kun olet näköjään itse se ylimielinen idiootti.
[/quote]
Nyt taisi kopsahtaa jotakuta finninaamaista deejiitä otsaan ja kovaa :D tää palsta on kyllä mainio! Selitä asias vaikka kuinka niin joku urpo tarttuu aina johonkin yhteen sanaan ja siellä ollaan sit nii p*llu liekeissä siitä että :D eli et nyt kuitenkaan edelleenkään tainnut älytä tätä homman pointtia!
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 23:50"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 23:37"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 23:12"]En kyllä näkisi tosiaan myöskään että jonkun suomalaisen pikku klubin finninaama deejiitä tulisi palvoa kuin mitäkin David Guettaa, toki hän on esiintyjä ja paikanpäällä esiintymässä, mutta itse en rinnasta häntä baarin keskeisimpänä henkilönä jota ollaan tultu katsomaan monttu auki kauempaakin asti. Ja puhun nyt PIENTEN PERUSBAARIEN/KLUBIEN perus lauantai-illan menoista, en mistään hehkutetusta erityisesiintyjästä. Itse olen aina pitänyt oikeutettuna toivoa tämäntyylisissä paikoissa musaa, ja monesti toivottu kappale on ystävälliseasti soitettu ja deejii on ollut mukava ja asiallinen, näitä muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Tämä kappaleen pyytäminen on ystävä- ja tuttavapiirissäni aivan tavallinen ja normaali asia, eikä kukaan ole koskaan sanonut ettei sellaista saisi tehdä :D Tv.ap [/quote] Vastasit kultapieni ihan itse omaan kysymykseesi: "En kyllä näkisi tosiaan myöskään että jonkun suomalaisen pikku klubin finninaama deejiit...-" Mitäpä jos painuisit vittuun omasta ketjustasi, kun olet näköjään itse se ylimielinen idiootti. [/quote] Nyt taisi kopsahtaa jotakuta finninaamaista deejiitä otsaan ja kovaa :D tää palsta on kyllä mainio! Selitä asias vaikka kuinka niin joku urpo tarttuu aina johonkin yhteen sanaan ja siellä ollaan sit nii p*llu liekeissä siitä että :D eli et nyt kuitenkaan edelleenkään tainnut älytä tätä homman pointtia!
[/quote]
Tajusin ihan mainiosti asiasi, ja se oli ihan asiallinen -- asiakkaille vittuilevat DJ:t on ikäviä eikä niitä kuulukaan sietää sen enempää kuin muitakaan vittuilevia "asiakaspalvelijoita".
Sen sijaan sinun asenteesi on suoraan jostain yläasteen välitunnilta. Mutta mitenkäs se perus vauva-argumentti menikään -- taisi kopsahtaa omaan nilkkaan? ihihihi.
Menit ap johonkin räppibileisiin pyytämään biisiä? Niissä dj on yleensä palkattu artisti, lähiöbaarin levynpyörittäjät on sitten erikseen. Meinasin kuolla myötähäpeästä aloituksen lukiessani. Ei tollasissa bileissä dj ole mikään jukeboxi vaan on nimenomaan haluttu sinne keikalle tekemään omaa juttuaan. Vähän sama kun menisit sanomaan Kaija Koolle että laulapas se Cheekin Sokka irti. Ap on juntti.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 00:00"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 23:50"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 23:37"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 23:12"]En kyllä näkisi tosiaan myöskään että jonkun suomalaisen pikku klubin finninaama deejiitä tulisi palvoa kuin mitäkin David Guettaa, toki hän on esiintyjä ja paikanpäällä esiintymässä, mutta itse en rinnasta häntä baarin keskeisimpänä henkilönä jota ollaan tultu katsomaan monttu auki kauempaakin asti. Ja puhun nyt PIENTEN PERUSBAARIEN/KLUBIEN perus lauantai-illan menoista, en mistään hehkutetusta erityisesiintyjästä. Itse olen aina pitänyt oikeutettuna toivoa tämäntyylisissä paikoissa musaa, ja monesti toivottu kappale on ystävälliseasti soitettu ja deejii on ollut mukava ja asiallinen, näitä muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Tämä kappaleen pyytäminen on ystävä- ja tuttavapiirissäni aivan tavallinen ja normaali asia, eikä kukaan ole koskaan sanonut ettei sellaista saisi tehdä :D Tv.ap [/quote] Vastasit kultapieni ihan itse omaan kysymykseesi: "En kyllä näkisi tosiaan myöskään että jonkun suomalaisen pikku klubin finninaama deejiit...-" Mitäpä jos painuisit vittuun omasta ketjustasi, kun olet näköjään itse se ylimielinen idiootti. [/quote] Nyt taisi kopsahtaa jotakuta finninaamaista deejiitä otsaan ja kovaa :D tää palsta on kyllä mainio! Selitä asias vaikka kuinka niin joku urpo tarttuu aina johonkin yhteen sanaan ja siellä ollaan sit nii p*llu liekeissä siitä että :D eli et nyt kuitenkaan edelleenkään tainnut älytä tätä homman pointtia!
[/quote]
Tajusin ihan mainiosti asiasi, ja se oli ihan asiallinen -- asiakkaille vittuilevat DJ:t on ikäviä eikä niitä kuulukaan sietää sen enempää kuin muitakaan vittuilevia "asiakaspalvelijoita".
Sen sijaan sinun asenteesi on suoraan jostain yläasteen välitunnilta. Mutta mitenkäs se perus vauva-argumentti menikään -- taisi kopsahtaa omaan nilkkaan? ihihihi.
[/quote]
Pahoittelen kärjistettyä ilmaisuani, useat kirjoittajat vain tuntuvat jauhavan asian vierestä joten tehostin vielä mitä tarkoitin. Mutta jännä silti tuo sinun aikuismainen ja nöyrä "painu vittuun tästä keskustelusta"- tyylinen hieno ja sivistynyt lopetus ja itku sitten perään kun vastaan yhtä tylysti takaisin
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 00:13"]Menit ap johonkin räppibileisiin pyytämään biisiä? Niissä dj on yleensä palkattu artisti, lähiöbaarin levynpyörittäjät on sitten erikseen. Meinasin kuolla myötähäpeästä aloituksen lukiessani. Ei tollasissa bileissä dj ole mikään jukeboxi vaan on nimenomaan haluttu sinne keikalle tekemään omaa juttuaan. Vähän sama kun menisit sanomaan Kaija Koolle että laulapas se Cheekin Sokka irti. Ap on juntti.
[/quote]
Sinähän näytät tasan tarkkaan tietävän missä olen käynyt ja kuka on missäkin soittanut. Ja mielestäsi on näköjään hienoa ja asiallista vittuilla asiallisen kysymyksen esittäneelle asiakkaalle. Huom kyseinen dj otti kappaletoiveita vastaan asiakkailta, itse sain vittuilut päin naamaa häneltä koska asiallisesti pyytänäni kappale ei vastannut hänen musiikkimakuaan.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 00:15"]
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 00:00"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 23:50"] [quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 23:37"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 23:12"]En kyllä näkisi tosiaan myöskään että jonkun suomalaisen pikku klubin finninaama deejiitä tulisi palvoa kuin mitäkin David Guettaa, toki hän on esiintyjä ja paikanpäällä esiintymässä, mutta itse en rinnasta häntä baarin keskeisimpänä henkilönä jota ollaan tultu katsomaan monttu auki kauempaakin asti. Ja puhun nyt PIENTEN PERUSBAARIEN/KLUBIEN perus lauantai-illan menoista, en mistään hehkutetusta erityisesiintyjästä. Itse olen aina pitänyt oikeutettuna toivoa tämäntyylisissä paikoissa musaa, ja monesti toivottu kappale on ystävälliseasti soitettu ja deejii on ollut mukava ja asiallinen, näitä muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Tämä kappaleen pyytäminen on ystävä- ja tuttavapiirissäni aivan tavallinen ja normaali asia, eikä kukaan ole koskaan sanonut ettei sellaista saisi tehdä :D Tv.ap [/quote] Vastasit kultapieni ihan itse omaan kysymykseesi: "En kyllä näkisi tosiaan myöskään että jonkun suomalaisen pikku klubin finninaama deejiit...-" Mitäpä jos painuisit vittuun omasta ketjustasi, kun olet näköjään itse se ylimielinen idiootti. [/quote] Nyt taisi kopsahtaa jotakuta finninaamaista deejiitä otsaan ja kovaa :D tää palsta on kyllä mainio! Selitä asias vaikka kuinka niin joku urpo tarttuu aina johonkin yhteen sanaan ja siellä ollaan sit nii p*llu liekeissä siitä että :D eli et nyt kuitenkaan edelleenkään tainnut älytä tätä homman pointtia! [/quote] Tajusin ihan mainiosti asiasi, ja se oli ihan asiallinen -- asiakkaille vittuilevat DJ:t on ikäviä eikä niitä kuulukaan sietää sen enempää kuin muitakaan vittuilevia "asiakaspalvelijoita". Sen sijaan sinun asenteesi on suoraan jostain yläasteen välitunnilta. Mutta mitenkäs se perus vauva-argumentti menikään -- taisi kopsahtaa omaan nilkkaan? ihihihi. [/quote] Pahoittelen kärjistettyä ilmaisuani, useat kirjoittajat vain tuntuvat jauhavan asian vierestä joten tehostin vielä mitä tarkoitin. Mutta jännä silti tuo sinun aikuismainen ja nöyrä "painu vittuun tästä keskustelusta"- tyylinen hieno ja sivistynyt lopetus ja itku sitten perään kun vastaan yhtä tylysti takaisin
[/quote]
Tartuinpahan vaan typerään provoiluusi, aloitit ihan nätisti mutta päädyit sitten kuitenkin vetämään keskustelun koulukiusaamiseksi -- jota sitten kauniisti vielä jatkoit.
Kopsahti omaan otsaan siinä mielessä, että teen noin 150 DJ-keikkaa vuodessa. Finninaamaa ei ole -- siitä on noin kymmenisen vuotta aikaa jo. Ihmetyttää suuresti miten tuo naurettava haukkumisesi liittyy tähän asiaan yhtään mitenkään. Se lähinnä osoittaa sen, että olet itsekin ylimielinen ja ärsyttävä ihminen, jonka täytyy etsiä vikoja ihmisten ulkonäöstä.
Aika paljon dj:tä kirjoittelee vauva.fi:lle....
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 00:23"]
Aika paljon dj:tä kirjoittelee vauva.fi:lle....
[/quote]
Meinaat ettei vauva.fi-sivuston aivopierupostauksille naureskella muualla internetissä?
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 00:19"][quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 00:15"]
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 00:00"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 23:50"] [quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 23:37"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 23:12"]En kyllä näkisi tosiaan myöskään että jonkun suomalaisen pikku klubin finninaama deejiitä tulisi palvoa kuin mitäkin David Guettaa, toki hän on esiintyjä ja paikanpäällä esiintymässä, mutta itse en rinnasta häntä baarin keskeisimpänä henkilönä jota ollaan tultu katsomaan monttu auki kauempaakin asti. Ja puhun nyt PIENTEN PERUSBAARIEN/KLUBIEN perus lauantai-illan menoista, en mistään hehkutetusta erityisesiintyjästä. Itse olen aina pitänyt oikeutettuna toivoa tämäntyylisissä paikoissa musaa, ja monesti toivottu kappale on ystävälliseasti soitettu ja deejii on ollut mukava ja asiallinen, näitä muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Tämä kappaleen pyytäminen on ystävä- ja tuttavapiirissäni aivan tavallinen ja normaali asia, eikä kukaan ole koskaan sanonut ettei sellaista saisi tehdä :D Tv.ap [/quote] Vastasit kultapieni ihan itse omaan kysymykseesi: "En kyllä näkisi tosiaan myöskään että jonkun suomalaisen pikku klubin finninaama deejiit...-" Mitäpä jos painuisit vittuun omasta ketjustasi, kun olet näköjään itse se ylimielinen idiootti. [/quote] Nyt taisi kopsahtaa jotakuta finninaamaista deejiitä otsaan ja kovaa :D tää palsta on kyllä mainio! Selitä asias vaikka kuinka niin joku urpo tarttuu aina johonkin yhteen sanaan ja siellä ollaan sit nii p*llu liekeissä siitä että :D eli et nyt kuitenkaan edelleenkään tainnut älytä tätä homman pointtia! [/quote] Tajusin ihan mainiosti asiasi, ja se oli ihan asiallinen -- asiakkaille vittuilevat DJ:t on ikäviä eikä niitä kuulukaan sietää sen enempää kuin muitakaan vittuilevia "asiakaspalvelijoita". Sen sijaan sinun asenteesi on suoraan jostain yläasteen välitunnilta. Mutta mitenkäs se perus vauva-argumentti menikään -- taisi kopsahtaa omaan nilkkaan? ihihihi. [/quote] Pahoittelen kärjistettyä ilmaisuani, useat kirjoittajat vain tuntuvat jauhavan asian vierestä joten tehostin vielä mitä tarkoitin. Mutta jännä silti tuo sinun aikuismainen ja nöyrä "painu vittuun tästä keskustelusta"- tyylinen hieno ja sivistynyt lopetus ja itku sitten perään kun vastaan yhtä tylysti takaisin
[/quote]
Tartuinpahan vaan typerään provoiluusi, aloitit ihan nätisti mutta päädyit sitten kuitenkin vetämään keskustelun koulukiusaamiseksi -- jota sitten kauniisti vielä jatkoit.
Kopsahti omaan otsaan siinä mielessä, että teen noin 150 DJ-keikkaa vuodessa. Finninaamaa ei ole -- siitä on noin kymmenisen vuotta aikaa jo. Ihmetyttää suuresti miten tuo naurettava haukkumisesi liittyy tähän asiaan yhtään mitenkään. Se lähinnä osoittaa sen, että olet itsekin ylimielinen ja ärsyttävä ihminen, jonka täytyy etsiä vikoja ihmisten ulkonäöstä.
[/quote]
Nyt en oikeasti enää ymmärrä missä kohtaa ketään olen haukkunut ja "koulukiusannut", otat nyt selvästi hernettä nenään jostain muista syistä. En ole ketään henkilökohtaisesti haukkunut, toin vain esiin sen mikä joidenkuiden mielestä oli epäselvyys, että mielestäni ihan perusiltana soittamassa olevalta deejiiltä (ei mikään special/kuuluisa esiintyjä) saa kyllä käydä kappaleita toivomassa, kun jotkut tuolla aiemmin kommentoivat että kuka muka enää toivoo kappaleita. Ja ei, en ole känninen herjaava ja häiriköivä asiakas, joka huutelee tai piinaa deejiitä pitkin iltaa ja tulee neuvomaan häntä hänen tekemisissään. Ja ei, en ole sinua haukkunut, joten mikä on ongelmasi
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 00:27"]Nyt en oikeasti enää ymmärrä missä kohtaa ketään olen haukkunut ja "koulukiusannut", otat nyt selvästi hernettä nenään jostain muista syistä. En ole ketään henkilökohtaisesti haukkunut, toin vain esiin sen mikä joidenkuiden mielestä oli epäselvyys, että mielestäni ihan perusiltana soittamassa olevalta deejiiltä (ei mikään special/kuuluisa esiintyjä) saa kyllä käydä kappaleita toivomassa, kun jotkut tuolla aiemmin kommentoivat että kuka muka enää toivoo kappaleita. Ja ei, en ole känninen herjaava ja häiriköivä asiakas, joka huutelee tai piinaa deejiitä pitkin iltaa ja tulee neuvomaan häntä hänen tekemisissään. Ja ei, en ole sinua haukkunut, joten mikä on ongelmasi
[/quote]
Et tajua? Muuten vaan huviksesi haukut perusbaarien levynpyörittelijöitä finninaamoiksi? Et näe tässä mitään väärää? No ei sitten mitään, carry on. Jos et huomaa tuota typerää asennetta kyseistä postauksestasi, niin ei kai sille mitään mahda.
Kuten sanoin, muu tekstisi on ihan normaalia joten vähän ihmetyttää tuollainen teinimäinen naureskelukulttuuri.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 00:31"][quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 00:27"]Nyt en oikeasti enää ymmärrä missä kohtaa ketään olen haukkunut ja "koulukiusannut", otat nyt selvästi hernettä nenään jostain muista syistä. En ole ketään henkilökohtaisesti haukkunut, toin vain esiin sen mikä joidenkuiden mielestä oli epäselvyys, että mielestäni ihan perusiltana soittamassa olevalta deejiiltä (ei mikään special/kuuluisa esiintyjä) saa kyllä käydä kappaleita toivomassa, kun jotkut tuolla aiemmin kommentoivat että kuka muka enää toivoo kappaleita. Ja ei, en ole känninen herjaava ja häiriköivä asiakas, joka huutelee tai piinaa deejiitä pitkin iltaa ja tulee neuvomaan häntä hänen tekemisissään. Ja ei, en ole sinua haukkunut, joten mikä on ongelmasi
[/quote]
Et tajua? Muuten vaan huviksesi haukut perusbaarien levynpyörittelijöitä finninaamoiksi? Et näe tässä mitään väärää? No ei sitten mitään, carry on. Jos et huomaa tuota typerää asennetta kyseistä postauksestasi, niin ei kai sille mitään mahda.
Kuten sanoin, muu tekstisi on ihan normaalia joten vähän ihmetyttää tuollainen teinimäinen naureskelukulttuuri.
[/quote]
Jaa se finninaamakommentti sinua harmitti. Pahoitteluni sinua ja osaavaa ammattikuntaasi kohtaa, ruma kommenttini on suunnattu enemmän tälle röyhkeälle kastille koska heihin välillä törmää. Ei asiansa osaavia vastaan minulla ole mitään.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 00:38"]
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 00:31"][quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 00:27"]Nyt en oikeasti enää ymmärrä missä kohtaa ketään olen haukkunut ja "koulukiusannut", otat nyt selvästi hernettä nenään jostain muista syistä. En ole ketään henkilökohtaisesti haukkunut, toin vain esiin sen mikä joidenkuiden mielestä oli epäselvyys, että mielestäni ihan perusiltana soittamassa olevalta deejiiltä (ei mikään special/kuuluisa esiintyjä) saa kyllä käydä kappaleita toivomassa, kun jotkut tuolla aiemmin kommentoivat että kuka muka enää toivoo kappaleita. Ja ei, en ole känninen herjaava ja häiriköivä asiakas, joka huutelee tai piinaa deejiitä pitkin iltaa ja tulee neuvomaan häntä hänen tekemisissään. Ja ei, en ole sinua haukkunut, joten mikä on ongelmasi [/quote] Et tajua? Muuten vaan huviksesi haukut perusbaarien levynpyörittelijöitä finninaamoiksi? Et näe tässä mitään väärää? No ei sitten mitään, carry on. Jos et huomaa tuota typerää asennetta kyseistä postauksestasi, niin ei kai sille mitään mahda. Kuten sanoin, muu tekstisi on ihan normaalia joten vähän ihmetyttää tuollainen teinimäinen naureskelukulttuuri. [/quote] Jaa se finninaamakommentti sinua harmitti. Pahoitteluni sinua ja osaavaa ammattikuntaasi kohtaa, ruma kommenttini on suunnattu enemmän tälle röyhkeälle kastille koska heihin välillä törmää. Ei asiansa osaavia vastaan minulla ole mitään.
[/quote]
Juuri näin. Ihme juttu, ettei 150 keikkaa vuodessa tekevä DJ tiedä, että asiattomat ja röyhkeät DJ:t tunnistaa finneistä, asiallisilla niitä ei ole. Siksi tämä yläkoulumainen letkautus ulkonäöstä oli ihan asiallinen. Samoin AP ei haukkunut DJ:tä, arveli vain että "kopsahti omaan nilkkaan". Normaalisti se toki olisi vihjaus siitä, että DJ itse on finninaamainen, mutta AP, joka ei koskaan sano tai tee mitään väärin, tarkoitti sen kirjaimellisesti - hän arveli jonkin osuneen DJ:n jalkaan.
Rakas ap. Rajoittuuko musiikkitietämyksesi ja makusi siihen mitä radiosta soitetaan ja sit meet pyytää just niitä samoja biisejä dj:ltä? Riippuu tietysti räkälästä jossa tykkäät käydä ja siitä, kuka/mikä on sun mielestä dj. Mielestäni noita räkälöiten ja teinihelvettien play-stop nappien vääntäjiä ei voi edes kutsua dj nimikkeellä mut joo, makunsa kullakin. Onko tuttuja nimiä? Carl cox, sven väth, adam beyer, richie hawtin, deadmau5, kalkbrenner, umek? Niin mä arvasinkin mut sun tsiigit ja robinit jäis niiltä soittamatta vaikka miljoonan maksaisit. Mut jaxuhalit sulle ja ihqui hetkii radiohittien parissa ;-)
Ravintolat eivät välttämättä ole yleishyödyllisiä yhdistyksiä. Niillä on meininkinä tehdä bisnestä. Monesti niillä on ihan joku liikeideakin. Etenkin menestyvillä sellaisilla. Siihen liikeideaan sisältyy usein myös baarissa soiva musiikki. Esimerkiksi jos joku on saanut päähänsä laittaa pystyyn rokkibaarin, niin siellä todennäköisesti kanta-asiakkaista, siis niistä, jotka tuovat sen vähintään 90% liikevaihdosta tykkäävät kuunnella rokkia, ja sitä rokkia sitten soittaa, joko automaatti itsekseen, ehkä automaatti baarimikon ohjaamana tai oikein övereissä paikoissa rokkimusiikista perillä oleva deejiin tapainen kaveri. Sen satunnaisesti kerran vuodessa baariin eksyvän vauva-foorumilaisen takia, ei välttämättä kannata työntää likaista kikkeliä, niiden kanta-asiakkaiden suuhun soittamalla sitä Kikkaa edes sitä ensimmäistä kertaa, koska se Vauva-foorumilainen sinne baariin tuskin ihan heti palaa kuitenkaan, mutta muutama buritaani rokkari saattaa jatkossa rokkailla jossain ihan muussa kuin Kikka-baarissa. Tilanne on sama muidenkin musiikin mukaan suuntautuneiden baarien keskuudessa. Se Robin ei välttämättä ole se illan valopilkku joka saa ne tech-houssaajat palaamaan seuraavanakin viikonloppuna mestoille, vaikka kuinka ois koitettu miellyttää vauva-foorumilaista uskomattoman ihanan asiakaspalveluhenkisen deejiin toimesta. Tilanne on toki erilainen, jos baarin liikeideana, on kasata kaikki alueen sosiaalituella dokaavat, mukaanlukien Vauva-foorumilaiset ja sitten siellä soitetaan vaan sitä hyvä musiikkia ja kaikki on onnellisia, kun Irwini pauhaa ja paska haisee... Toisaalta vituiksi se menee sielläkin, jos kerran vuodessa paikalle eksyy isosta kaupungista hipsteri porukka, joka haluaa kuulla pelkkää beatport exclusivea ja se paikallinen karaoken juontaja sitä sitten koittaa automaatistaan parhaansamukaan asiakaspalveluhenkisesti toteuttaa. Joillekin musiikki-idean toteuttajille, esm DJ tai automaatin asentaja, tuo bisnes sisäistyy takaraivolle ja osataan myös toimia sen mukaan. Sitten on niitä DJ Jarreja jotka palvelevat yksittäisiä asiakkaita ja samalla ehkä pyllistävät persettään sille asiakaskunnalle, joka nyt sattuu olemaan baarin liiketoiminnan ydin ryhmää. Töykeilyt, haistattelut ja vittuilut ei sovi yhtään kenenkään DJ:n toimenkuvaan, mutta ellei se asiakas ensimmäisistä kohtaliaista, asiallisista sekä jyrkistä EI vastauksista tajua olla jäämättä siihen kopille rääkymään, niin pistetäänkö musiikki hiljaiselle ja deejii alkaa fläppitaululle piirtelemään kuvia siitä, miksi EI on EI. Monesti kun noissa baareissa, missä vielä asiakkaita käy, niin juomassa, kuin tanssimassakin, se DJ saattaa tehdä muutakin, kun seistä automaatin takana ja odotella, että kappaleet vaihtuu. Voi jopa olla, että ne asiakkaat käy siellä siksi, että se DJ tekee muutakin kuin seisoo automaatin takana ja odottaa, että biisit vaihtuilee.
Olin kerram just tällaisessa pienen paikkakunnan perusbaarissa. Dj:llä oli pieni koroke ja sen korokkeen edessä oli matalampi pöytä johon hän oli asetellut cd-levyplarejaan niin että ne oli asiakkaille päin esillä ja avonaisena. Voisi siis luulla että on jopa tarkoitus toivoa biisejä. No, katsoin niitä ja käänsin "sivua". Sehän lähti koko dj henkseleistään irti! Alkoi huutaa että ne on hänen eikä saa koskea ilman lupaa. Enkä siis tosiaan ollut mitään pahaa tehnyt mielestäni enkä siis sanonut mitään (paitsi tervehdin siihen mennessäni) suututtaakseni. Eli en oikein ymmärtänyt miksi ne piti siihen edes laittaa. Lähdin sitten pois vaan kesken sen huudon.
No teknobileissä ei kannata mennä pyytää soittaa jotain Rihannaa. Etenkään joltain ulkomaalaiselta dj:ltä. Aivoja saa käyttää ja himassa kajarit toimii!