Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

omahyväiset DJ:t :D mikä teitä vaivaa

Vierailija
01.12.2014 |

Itse tykkään käydä yöelämässä klubeilla tanssimassa, ja olen törmännyt muutaman kerran mielestäni tosi nihkeään ilmiöön: Kun käy kysymässä dj:ltä jotakin kappaletta, niin vastaukseksi saakin saarnan siitä kuinka kyseinen levynpyörittäjä sattuukin vihaamaan tätä kyseistä kappaletta ja mahdollisesti sitä esittävää artistiakin "siis hyivittu mitä teeskentelypaskaa toi ton musa EN SOITA!"

Viimeks viime vkloppuna satuin pyytään eräällä räppi-klubilla notkeaa rottaa, ja itseriittoisen kuuloinen dj-jannu hermostu ja haukku kyseisen artistin mulle pystyyn että ettäs kehtaatkin pyytää tuollaista. Seisoin vaan hymyillen ja nyökytellen et selvä, sori kun ei sopinu sun musamakuusi. Mä ainakin pidän tällästä dj-hommaa omanlaisena asiakaspalvelutyönä, siinä missä muutkin baarityöläisen hommat. Ei sinne tulla soittelemaan omia lempibiisejä koko illaksi, vaan asiakkaiden toiveitakin tulisi kunnioittaa ja pyrkiä toteuttamaan jos vain mahdollista. Mitä mieltä te olette? Oletteko törmännyt tällaisiin pyhän musiikkimaun omaaviin nokkapystyssä bostaileviin dj-tyyppeihin?

Kommentit (140)

Vierailija
1/140 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait siinä tulee semmoinen harhaluulo omasta ainoasta oikeasta mausta kun itse saa dj:nä valita jatkuvasti soitettavat levyt ja toisaalta tuollaisella asenteella ne kaverit joilla on erilainen musiikkimaku katoaa aika äkkiä lähistöltä.

Toisaalta ei noilla voi kaikkia maailman levyjä ja artisteja olla mukanaan tietenkään, ja klubikin asettaa jotain rajoituksia sille mitä siellä voi soittaa. Katsokaa vaikka leffa blues brothers niin näette esimerkin ammattimuusikoista jotka joutuvat soittamaan mitä yleisö haluaa :)

Vierailija
2/140 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todella! Itsekin olin pari viikkoa sitten pitkästä aikaa ulkona ja erehdyin pyytämään sellaisen aika hipsteripaikan dj:ltä yhtä radiosta tullutta biisiä ja voi luoja minkä avautumissaarnan sain! Kaikki radiokanavat soittavat vaan paskaa massatuotantoa ja ties mitä. No anteeksi! Ja mitä tämä dj soitti? Jotain ihme tilulilulii taustamusiikkia koko illan, siis ei yhtäkään tuttua tai edes millään tasolla tarttuvaa biisiä. Mutta olipahan joo helvetin erikoista ja spesiaalia, vaikka kukaan muu arvon dj:n lisäksi ei tainnut tykätäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/140 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä kukaan voi olettaakkaan kappaletta mennessään pyytämään että dj:llä löytyisi 100% varmasti se toivottu kappale. Ja tottakai myös vähän paikan mukaan, ei suomi-iskelmä baarissa kannata lähteä pyytämään jotai himo reivimusaa ja taas coolissa pintaliitopaikassa jotain reijotaipaletta.

Pointti oli siis tuo käytös; enhän minäkään voi omassa työssäni (myyntityö/suunnittelija) alkaa räkättää päin naamaa asiakkaan kysymyksille ja puheille. Sehän olisi ihan älytöntä! Täytyy osata pitää mölyt mahassaan ja kohdella asiakasta hyvin ja pyrkiä mahdollisista erimielisyyksistäkin selviämään hymy naamalla niin että asiakkaallekin jää hyvä mieli.

Tv.ap

Vierailija
4/140 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 13:45"]No todella! Itsekin olin pari viikkoa sitten pitkästä aikaa ulkona ja erehdyin pyytämään sellaisen aika hipsteripaikan dj:ltä yhtä radiosta tullutta biisiä ja voi luoja minkä avautumissaarnan sain! Kaikki radiokanavat soittavat vaan paskaa massatuotantoa ja ties mitä. No anteeksi! Ja mitä tämä dj soitti? Jotain ihme tilulilulii taustamusiikkia koko illan, siis ei yhtäkään tuttua tai edes millään tasolla tarttuvaa biisiä. Mutta olipahan joo helvetin erikoista ja spesiaalia, vaikka kukaan muu arvon dj:n lisäksi ei tainnut tykätäkään.
[/quote]

Kyllä ne sekopää-hipsteritkin varmaan myös tykkäsi siitä tai ainakin esittivät tykkäävänsä musiikista. Pysy kaukana niistä paikoista ja käy normaalien ihmisten paikoissa.

Vierailija
5/140 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä DJ:den pitäisi oikeasti soittaa vähän sen mukaan, mitä ihmiset toivoo ja millasta porukkaa on paikalla. Esim. perus-opiskelijabileissä ei toimi pelkkä house-jumputus. Ihmiset haluaa kuulla jotain tuttuja biisejä, vaikka se olisi kuinka DJ:n egolle kolaus. Eikö DJ:t ole paikalla luomassa hyvät bileet? Onko hyvät bileet sitä, että puolet porukasta ei tanssi ja ne, jotka tanssilattialle eksyvät, heiluttelevat vain vähän käsiään? Musiikilla on oikeasti suuri merkitys siihen, millainen meno klubilla on.

Vierailija
6/140 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 14:04"]Mun mielestä DJ:den pitäisi oikeasti soittaa vähän sen mukaan, mitä ihmiset toivoo ja millasta porukkaa on paikalla. Esim. perus-opiskelijabileissä ei toimi pelkkä house-jumputus. Ihmiset haluaa kuulla jotain tuttuja biisejä, vaikka se olisi kuinka DJ:n egolle kolaus. Eikö DJ:t ole paikalla luomassa hyvät bileet? Onko hyvät bileet sitä, että puolet porukasta ei tanssi ja ne, jotka tanssilattialle eksyvät, heiluttelevat vain vähän käsiään? Musiikilla on oikeasti suuri merkitys siihen, millainen meno klubilla on.
[/quote]
Klubilla on tietty linja. Itse soitan onneksi pienemmissä paikoissa, ja todellakin katson minkälaista porukkaa on paikalla, sen mukaan soitan. Ja tietysti toiveet soitetaan. Eri asia jos toiveita on yksinkertaisesti tullut niin paljon että ei saa mahtumaam settiin. Ei soittamatta jätetä yleensä minkään ilkeyden tai omahyväisyyden vuoksi. On tietty myös niitä perseestä revittyjäkin, mutta niin on joka alalla.

Vierailija
7/140 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks tuttu dj omisti mulle mun synttärinä "me ollaan pissiksii". En arvostanut. :D

Vierailija
8/140 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä palautetta yökerholle huonosta asiakaspalvelusta ja töykeästä käytöksestä.

Vierailija
9/140 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu, olin kerran "statizza" niinkui työ hesalaiset sen sanotte! Menin gimma kavereideni kanssa siihen Stokmannin vieressä olevaan baariin. Minulle oli mainostettu että tämä on hesan kuumin yö-kerho. Mutta mitä minä näen kun astuin sisään? No just ja just vitunkarvat kasvaneita pikku tyttöjä ja vielä aivan KÄNNiSSÄ!! Ja kun vihdoin sain keskiketteräni ja pääsin tupakille, niin vittu tiskijukat soittaa katolla?? onko tää ihan laillista? mitä jos ne rillipölöt langanlaihat kauluspaita kundit tippuisi sieltä jonkun päälle? Kuka silloin maksaisi? Ei varmasti kukaan!

Kun menin pyytämään toisen puolen tiskijukalta kappaletta, niin vittu näyttivät kämmentä että puhu tohon. Oli mun viimeinen kerta siinä ravintolassa. Levysepät olivat olevinaan kuin joku helevetin Metallica! Dj on asiakaspalvelia ja HÄNEN PITÄÄ TOTEUTTAA ASIAKKAAN TOIVEET!!

Kyllä saivat kaverini kuulla tämän illan jälkeen!

-T.A

Vierailija
10/140 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt en oo enää pitkiin aikoihin käynyt missään bileraflassa, mutta opiskeluaikoina 10-5 v sitten biisien kysyminen oli tavallisissa bilemestoissa ihan peruskauraa, teknobileet sitten erikseen. Kai se meno on sitten niin muuttunut että joka ikisen yökerhon dj on sitten nykyään artisti jota sopii palvoa vaan etäältä eikä häiritä puhuttelemalla (korkeintaan kehuja).

Vierailija
11/140 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmiset saa päähänsä, että heidän haluamaa musiikkia soitetaan joka kapakassa minne he päättävät astella? Kyllähän Dj voisi olla ystävällinen, mutta joskus asiakkaat tekevät siitä todella hankalaa.
Joskus huono vaikutelma voi tulla myös siitä, kun meluisassa yökerhossa kommunikaatio on hankalaa. Eipä ole itselleni sattunut koskaan töykeää tiskijukkaa vastaan, koska olen osannut toivoa oikeaa musaa oikeassa paikassa.

Vierailija
12/140 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
13/140 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava ketju. Joku postaaja kertoo menneensä hipsterimestaan, pyytäneensä NRJ-poppia ja ihmetelleensä kun ei sitä saa. No voi vittu, onpa ihme juttu, miten voi olla näin!

Itse soitan juuri näissä massateinijuottoloissa sekä vanhemman väen baareissa, ja soitan 99% toiveista jos ne jotenkin palvelee ravintolan musaprofiilia -- teinijuottolassa jätän kaijakoot pois ja vastaavasti vanhemman väen baarissa jätän danielportmanit pois.

Useimmiten paskaa palvelua DJ:ltä saanut asiakas on todellisuudessa itse kiittämätön vittupää, jonka sanojen mukaan "mieheni, kaimani ja faijani on kaikki deejiitä ja tiedän siksi tämän asian sinua paremmin." -- siitäkin huolimatta että tanssilattia on täynnä porukkaa.

Vierailija
14/140 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

¥

Vierailija
15/140 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä tulee joskus vastaan, tosin harvoin onneksi. DJn työtä sivusta seuranneena parin vuosikymmenen ajan täytyy sanoa että monilla menee myös hermo joihinkin asiakkaisiin jotka käy keskisormi pystyssä länkyttämässä samaa omaa toivetta joka ei välttämättä sen hetkiseen tyyliin sovi ja on jonossa muitakin jo esitettyjä toiveita, ja samalla asiakas häiritsee keskittymistä miten viedä kappalevalinnoilla ja miksaamisella tunnelmaa etwenpäin että lattialla pysyisi väki. Samalla usein joutuu huolehtimaan myös valojen ohjauksesta. Niitä vaikeita asiakkaita on yleenaä joka ilta, joskus useampia. En usko että esim kaupassa asiakaspalvelussa myöskään jaksaisi joka ilta hymyillä näitä känniääliöitä käsitellessä. Mutta asialinja täytyy kuitenkin pitää.

Vierailija
16/140 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää toivoko typeryyksiä. Menkää sellaiseen paikkaan missä soitetaan mielestänne hyvää musiikkia. Asiallisia biisiehdotuksia saa toki tehdä, mutta jos dj soittaa vain hipsteritilulilu tai vaan housea jne niin älytkää nyt olla hiljaa :D

Vierailija
17/140 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: Asialla ei ole mitään tekemistä omahyväisyyden kanssa. Olit vain väärässä paikassa.

Vierailija
18/140 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mä veikkaan et ko. DJ oli saanut joskus Rautaperseeltä turpaan ja kyseessä oli henkilökohtaisia patoumia. Mut joo, en mäkään tajuu et jos on jotain tajua siitä mitä dj vetää ja käy toivomassa linjaan sopivaa biisiä niin saa vittuilua osakseen. Vain Suomessa! Jenkeissä yks dj jopa tarjos mulle drinkin kun toivoin sen mielestä niin hyvää biisiä :)

Vierailija
19/140 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

DJ kuitenkin luo paikalle sellasta tiettyä tunnelmaa ja joku taso kuitenkin pitää pitää yllä. Jossain sedulassa varmaan kuuneltais jos pyytäsin jotain listahittiä, mutta jos taas kävisin pyytään jotain bossanova-hissimusiikkia niin veikkaan että sitä ei soitettais :D sama siis sitten näissä tilulii-hipsterimestoissa. Tykkään ite käydä sellasissa tapahtumissa jotka profiloituu siellä soitettavan musan mukaan ja olis kyllä aika ikävää jos sellasen kivan house-taustajumpuksen pilaa yhtäkkiä joku dubstep-ölinä :D

Vierailija
20/140 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, itse asiassa se DJ on muutakin kuin asiakaspalvelija. Hän on esiintyjä. Useat dj:t ovat koonneet soittamansa setin valmiiksi etukäteen. Ja kyllä, ne dj:t keitä minä tiedän  (ja niitä on aika monia), soittavat nimenomaan niitä kappaleita mistä he itse tykkäävät. Yleensä vaan ne on sellaisia, mistä moni muukin tykkää, kun eivät tuppaa soittamaan paskaa musiikkia.

Mutta niin, ei sitä mennä bändille tai näyttelijällekään kertomaan kesken keikan, että hei nyt pitäisi kuulla tämä biisi ja nähdä tällainen esitys.

Mutta on silti toki törkeää käytöstä alkaa avautua ja vittuilla, voisi vaikka ihan kohteliaasti tuumata, että "ei mulla ole sitä" tai "en valitettavasti voi soittaa".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän