Yövalojen käyttäjät pelkäävät kummituksia
Kommentit (31)
Mulla on vessassa yövalo, joka on juuri sen verran kirkas että pääsen sinne suorinta reittiä mutta myös niin himmeä, ettei virkistä. Koska poden nukahtamisvaikeutta, on tärkeä välttää yöllä herätessä kaikki, mikä voisi käynnistää heräämisen ja ajattelun ja häiritä uudelleen nukahtamista.
Möröistä voit ap kuvitella ihan mitä haluat, mä en mihinkään henkiolentoihin usko.
Kompastumisen ja varpaiden kolhimisen konkretia on vakuuttavampi, oon murtanut 5 varvasta ja kylkiluun kompastumalla ja kerran löin pääni permantoon kun jalat sotkeutuivat sängystä noustessa peittoon.
Missään ei satu niin paljon tapaturmia kuin kotona.
Joo, en käytä yöllä autolla ajaessani valoja, pelkureiden hommaa. Mutta miten ihmeessä ajan niin usein tieltä ulos?
Mies kun on yötä kotoa poissa niin pidän yövaloa. En tiedä mitä pelkään; pahoja henkiä, kummituksia tai jotakin muuta kuten asuntomurtautujia tms? Olen ollut pimeänpelkoinen lapsesta asti mutta yrittänyt myös siedättää niin ulkona kuin sisällä ja siinä myös onnistunut osittain.
Minulla kausittaista. Välillä pelkään, välillä en. Mutta yövalo on aina.
Minulla on 168 m2 ja eksyn tänne ilman valoja. Pakko olla yöllä kevyt valaistus.
Vierailija kirjoitti:
Ahdistun, jossen hahmota tilaa, jossa nukun heti herätessäni. Uneni ovat sen verran villejä ja muutan työn perässä usein, joten jos herään pimeässä, en tiedä yhtään missä olen. En tarvitse yövaloa, jos esim. katuvalot hohtavat verhojen välistä tarpeeksi, jotta huonekalujen ääriviivat erottuvat.
Tuttu tunne, ainakin tällaiselle nuorena unissakävelyä harrastaneelle. Heräämishetkellä pitää nähdä jokin elementti, josta voi päätellä "mikä maa mikä valuutta" eli onko nykyisen vai entisen asunnon makuuhuoneessa. Unissa kaikki voi olla mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahdistun, jossen hahmota tilaa, jossa nukun heti herätessäni. Uneni ovat sen verran villejä ja muutan työn perässä usein, joten jos herään pimeässä, en tiedä yhtään missä olen. En tarvitse yövaloa, jos esim. katuvalot hohtavat verhojen välistä tarpeeksi, jotta huonekalujen ääriviivat erottuvat.
Tuttu tunne, ainakin tällaiselle nuorena unissakävelyä harrastaneelle. Heräämishetkellä pitää nähdä jokin elementti, josta voi päätellä "mikä maa mikä valuutta" eli onko nykyisen vai entisen asunnon makuuhuoneessa. Unissa kaikki voi olla mahdollista.
Sinäkö se oot, joka jatkuvasti öisin koputtaa mun makuuhuoneen ovelle ja yrittää tulla väkisin sisälle.
mies53v
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten vaikka pelkäisikin?
Tokmannilta saa muuten sellaisia pieniä pistorasiaan laitettavia led lamppuja jotka automaattisesti palavat vain pimeässä (??). Kätevä yöllä kun ei eteisessä törmäile vesareissulla mihinkään.
Tietääkö miehesi öisistä reissuistasi Vesalle? ;)
Meidän esiteini käyttää edelleen yövaloa, on ilmeisesti vähän erityisherkkä tapaus. En tiedä kasvaako joskus siitä yli, mutta eipä tuo nyt hirveän haitallistakaan ole.
Käytän yövaloja mis oonkin..lattialle jonnekki.Tääl oikeesti joku ,muutkin kokeneet.En pelkää mutta kun kiitää valoja laittamaan yön pimeydessä eka kuulee,taas..wckin pitkä matka törmäämättä..
Pelkään kummituksia, mutta ei mulla yövaloa ole. Jos hankkisin yövalon, niin se olisi sen takia, etten kompastu vessaan mennessä.