Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi annat lahjoja vaikka niitä ei kukaan kaipaa?

Vierailija
01.12.2014 |

Tilanne on nyt tämä: eräs sukulaiseni antaa minulle aina lahjaksi jotain aivan turhaa, huonolaatuista tai jotain minulle aivan sopimatonta (punaviiniä vaikka tietää, että inhoan sitä). Kiikutan lahjat roskikseen ja harmittaa kun on taas mennyt luonnonvaroja ja rahaa hukkaan. Olen yrittänyt vihjailla hänelle, että en tarvitse mitään mutta ei mene perille. 

Siis kysymys teille väkisinlahjojat: miksi uusitte rikoksenne kerta toisensa jälkeen?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kanssa ymmärrä miksi ei kysytä lahjatoiveita ikinä vaan tuodaan jotain ihan random kynttelikköö ja villasukkia ja suklaakonvehtia.. Joskus sain jotain saunatuoksuja ja saunatavaraa vaikkei kotonani edes ole saunaa.

Vierailija
2/7 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt. Kummitätini vuodesta toiseen haalii lahjaksi krääsää, ilmaistavaraa (esim. Serla:n keräilymerkeillä saatu t-paita, jossa serla -orava ja selässä luki isolla SERLA), villasukkaa (kuinka monet ihminen tarvitsee?) tms. Osa on oikeasti sellaista, että itse en kehtaa antaa lahjana enkä muuten vain... Villasukat olen laittanut kiertoon. Jotain olen myynyt huutiksessa, mutta en meinaa jaksaa nähdä vaivaa parin euron takia. Itse en koskaan anna lahjaa ja olen sanonut, ettei meille tarvitse hankkia mitään. Silti sitä aina jotain tulee ja hirveä sumpliminen, että miten sen paketin saa annettua. Hänellä ei ole autoa, ei raatsi postittaa ja meidän pitäisi lähteä hakemaan lahjaa, jota ei muutenkaan haluta. Pelkkää riesaa! Usein sitten toimittaa äitini kautta (on äidin sisko) meille, jos sattuvat muuten vain näkemään. Me näemme harvoin, lähinnä häissä ja hautajaisissa, emme soittele tms. Mutta lahja on ihan pakko hankkia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johtuu siitä, että mun lähipiirissä on sellaisia vaikeita tyyppejä, joiden mielestä täytyy aina ostaa lahja kaikille. Itse ostavat lahjoja ja odottavat vastalahjaa. Jos sitä ei tule, suuttuvat perinpohjin. Parempi siis ostaa kaikille joku täysin turha lahja, kun ei tiedä mikä mamma taas suutahtaa... Itse en odota mitään, enkä vaadi vastalahjoja - mikä lahja se enää on, jos siitä TÄYTYY antaa vastalahja?

Vierailija
4/7 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:05"]

Se johtuu siitä, että mun lähipiirissä on sellaisia vaikeita tyyppejä, joiden mielestä täytyy aina ostaa lahja kaikille. Itse ostavat lahjoja ja odottavat vastalahjaa. Jos sitä ei tule, suuttuvat perinpohjin. Parempi siis ostaa kaikille joku täysin turha lahja, kun ei tiedä mikä mamma taas suutahtaa... Itse en odota mitään, enkä vaadi vastalahjoja - mikä lahja se enää on, jos siitä TÄYTYY antaa vastalahja?

[/quote]

Mäkään en kaipaa mitään kippoja ja kuppeja itselleni. Ja en haluaisi niitä myöskään toisille ostaa. Suklaakin tuntuu vähän oudolta kun monet yrittää vältellä kiloja. Rahat on tiukilla. Siis tavallaan on säästössä rahaa mutta haluisin välillä hemmotella itseänikin. 

Vierailija
5/7 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis villasukat on parhaita! En luovu niistä, ja tykkään saada lahjaksi myös. Valitettavasti tarpeettomia lahjoja saa joskus jokainen, mutta en näe sitä elämän isoimpana ongelmana. Kekseliäisyyttä vaan. Ja suvaitaan toisiamme, eiks niin.

Vierailija
6/7 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 13:26"]

En vastaa varsinaiseen kysymykseen mutta esitän vastakysymyksen: miksi ihmeessä kiikutat saamasi lahjat roskiin? Jollekin toiselle ne voivat olla tarpeellisia tai jopa mieluisia, laita siis kiertoon!

[/quote]

En minä ainakaan näe vaivaa sen takia, että joku tunkee minulle joutavaa roinaa.

Vierailija
7/7 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa varsinaiseen kysymykseen mutta esitän vastakysymyksen: miksi ihmeessä kiikutat saamasi lahjat roskiin? Jollekin toiselle ne voivat olla tarpeellisia tai jopa mieluisia, laita siis kiertoon!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi