kirkon ja valtion erottaminen - pyhäpäivät
Jos kirkko erotetaan valtiosta, eihän edes jouluaaton tarvitse olla vapaapäivä jos näin päätetään. Ei pääsiäispyhiä, ei mitään. Onko teille siis ihan ok, että jouluaattokin on työpäivä?
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 11:40"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 11:31"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 11:23"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 11:00"]
Mulle sopisi, että kirkkoon kuuluvat ainoastaan saisivat viettää kirkollispyhät.
[/quote]
Mikä ettei, senkun olet rokulissa sitten.
[/quote]
Miksi ihmeessä olisin rokulissa?
[/quote]
Miksi ihmeessä sinulle tulisi maksaa mielikuvitusystäväsi palvomisesta?
[/quote]
Ei mulla ole mielikuvitusystävää, enkä palvo yhtään mitään... Ei kukaan maksakaan, sulle ilmeisesti maksetaan vähän liikaakin.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 11:59"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 11:46"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 11:13"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 11:00"] Mulle sopisi, että kirkkoon kuuluvat ainoastaan saisivat viettää kirkollispyhät. [/quote] Kerrotko vielä, että mitä ovat sellaiset kirkollispyhät, joiden paikalla ei ole myös vanha perinteinen pakanallinen juhla? [/quote] Mm. Joulu ja Juhannus
[/quote]
hehheh, vai että oikein huumorilla ajattelit lähestyä :)
[/quote]
Noihin aikoihin on esikristillisinä aikoina juhlittu, myös muita vuoden kiertoon liittyviä "pakana"juhlia on. Meidän perheessä joulu on talvipäivänseisauksen juhla; hiljennytään ja rauhoitutaan pimeydessä ja asennoidutaan odottamaan kevättä. Juhannuksen alkuperäisen ei-kristillisen taustan nyt kai jokainen Suomen perukoulun käynyt tietää? Vai pitääkö joku sivistynätön sitä kristillisenä juhlana?!
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 11:46"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 11:13"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 11:00"] Mulle sopisi, että kirkkoon kuuluvat ainoastaan saisivat viettää kirkollispyhät. [/quote] Kerrotko vielä, että mitä ovat sellaiset kirkollispyhät, joiden paikalla ei ole myös vanha perinteinen pakanallinen juhla? [/quote] Mm. Joulu ja Juhannus
[/quote]
hehheh, vai että oikein huumorilla ajattelit lähestyä :)