Miksi kadehditte yh.ita?
Kommentit (10)
No ei käy kateeks :Ddd mulla on ihana mies ja lapsi.. Arki pyörii yhdessä mukavammin ja helpommin :)
Varmaan sen 150€ takia minkä iskä maksaa lapsestaan kuussa keskimäärin. Tai 48€ lapsikorotuksesta lapsilisään, kyllä sitä voi olla kateellinen jos joku saa jostain muutaman kympin muusta kun työnteosta. Samaa kun jotkut kadehtii 5 lapsen perheen lapsilisämääriä. T. Yhden lapsen yh.
Koska ei ymmärretä sitä ettei ne yh tuet korvaa sitä mitä toinen aikuinen tuo talouteen ja ei ymmärretä sitäkään ettei kaikilla yh:lla ole joka toinen vkl vapaata .
Mä olen jäänyt yh:ksi miehen sairastumisen vuoksi. Lapsia meillä on yksi. En minäkään halunnut yksinhuoltajaksi ja olisin halunnut elää mieheni kanssa yhdessä loppuelämäni.
Yksinhuoltajien haukkuminen on sairasta ja todella väärin. Meitä on lukuisista eri syistä, asioista, joihin ei olisi voinut mitenkään itse vaikuttaa. Haukkuminenhan koskee ainoastaan yh-äitejä. Mummoni on kertonut, että myös sotaleskiä haukuttiin ja huoriteltiin, ilman syytä. Eihän siinä pohjimmiltaan ole kyse kuin naisvihasta.
Jotenkin tuntuu että kadehtijat näkevät vain elatusmaksun ja yh-korotuksen ja sitten sen vapaa-ajan jonka yh saa kun lapsi on toisella vanhemmalla.
Olen 1 lapsen yh. Lapsi on isällään noin 6vrk kuukaudesta ja usein lomilla.
Olen hyvissä väleissä eksäni kanssa ja kun ero tuli (sitä mietittiin kauan ja se tehtiin mahdollisimman pehmeästi lapsen takia) juttelimme paljon siitä että ei meistä kumpikaan halunnut tämmöistä lapsiperhe elämää. Tarkoitan että ei ole mukavaa olla lapsesta erossa jne. Mutta ero oli kuitenkin paras ratkaisu koska me vanhemmat emme halunneet samoja asioita emmekä toisiamme. Lapsi oli ja on kummallekin se rakkain ihminen tässä maailmassa.
Koska teen päivätyötä ja eksä reissuhommia niin selkein ratkaisu oli että minusta tuli lähivanhempi ihan jo hoitoaikojen ja ensi syksynä alkavan alakoulunkin takia.
Joo, eksä maksaa minulle itse päättämänsä elatusmaksun. Minä hankin kaikki lapsen tavarat ja maksan harrastuksen.
Kun lapsi on luonani eksä on töissä. Kun lapsi on eksällä teen usein ylitöitä.
Tämä kauteus nyt on ajan mantra - kuka nyt yh:ta kahdehtii - siis ihan oikeasti?? Oikei, ehkä se tampio Luumäeltä luulee, että elatustuki on jotain ekstrarahaa, mutta ihan yhtä tyhmää on kuunnella sitä tampiota kuin olla se tampio.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 10:23"]
vaikka saisin miljoonan kuukaudessa.
[/quote]
Ei nyt taas liioitella. Jos saisit miljoonan kuukaudessa olisit vaikka Reeperbahnilla myymässä emätintä.
Lähtökohtaisesti kunnioitan yh-äitejä ihan yhtä paljon kuin äitejä yleensä. Se mikä kyrsii todella pahasti on täysi elämänhallintakyvyntömyys, jota siirretään aina vain uusille sukupolville. Tällä palstalla tämä assosiaatio on muodostunut yh-äiteihin, mutta näitä ihmisiä löytyy kyllä ihan samalla mitalla myös parisuhteessa tai avioliitossa elävistä.
Voisitko vähän perustella, miten tämä kateus ilmenee? <3 yh since -98
Kyllä tämä yh-arki käy täydestä työstä. Itse olen viiden lapsen yksinhuoltaja isä. Hankalaa tämä on ainakin minulle, kun on joutunut opettelemaan kaiken alusta. Kylmiltään jäin yksin kotiin.