Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Julkisten verotietojen ”nolo” kääntöpuoli

Vierailija
06.10.2021 |

Marraskuussa (kai?) julkistetaan taas tiedot viime vuonna eniten tienanneista. Jostakin syystä raja on niin matala, että lehdet julkaisevat jo yli 100.000euroa tienaavien nimet (tai ne löytyvät haulla)

100.000euroa vuodessa ei loppujen lopuksi ole mikään älyttömän iso palkka, se on n. 8000eur/kk kun päälle tulee vielä lomarahat.

Miksi tällaisten tavallisten palkansaajien tulot pitää julkistaa lehtien nettisivuilla?

Se ”nolo” kääntöpuoli tässä avoimuudessa on vielä se että se paljastaa ne henkilöt jotka tienaavat alle 8000k kuussa, sillä heidän nimeä ei löydy listalta. Eli jos nimeni ei löydy lehden hakukoneesta, niin kaikki kaverit/naapurit yms. tietävät kuinka vähän tienaan.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä jonotan tsekkaamaan työkavereiden tulot, palkka-avoimuudedesta ei ole meillä tietoakaan niin pitää tarkistaa saako samasta työstä saman palkan. Muuten ei kiinnosta mitä muut tienaa mutta tämä on minulle tärkeää.

Palkkani on 2600 e/kk ja tuloni vähän yli 120 000 e/v. Miten tuosta vuositulosta onnistut päättelemään palkkani?

No siellä ne lukee. Ansio-ja pääomatulot erikseen. Jos sinulla on (ansio)tuloja 120.000eur vuosi, niin se on 10k kuussa, eikä 2600e

En ole tuo 2600 tienaava mutta sulla on aika rajoittunut ymmärrys tuloista.

Vierailija
22/22 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä jonotan tsekkaamaan työkavereiden tulot, palkka-avoimuudedesta ei ole meillä tietoakaan niin pitää tarkistaa saako samasta työstä saman palkan. Muuten ei kiinnosta mitä muut tienaa mutta tämä on minulle tärkeää.

Palkkani on 2600 e/kk ja tuloni vähän yli 120 000 e/v. Miten tuosta vuositulosta onnistut päättelemään palkkani?

No siellä ne lukee. Ansio-ja pääomatulot erikseen. Jos sinulla on (ansio)tuloja 120.000eur vuosi, niin se on 10k kuussa, eikä 2600e

Minulla on ansiotuloja 120 000 e, mutta palkkani on vain 2600 e/kk. Miten tämän selität?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla