Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juomisen lopettaminen

Vierailija
06.10.2021 |

Onko kenelläkään onnellista tarinaa aiheesta? Muutaman päivän katkolle pääsee mutta siihen se loppuu, johonkin minnesotaan voi koyhä vain haaveilla pääsevänsä. Todellinen tuki ja hoitopaikat taitavat puuttua täysin.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin väsynyt tähän juomiseen mutta tietää että pikakatkolta mennään kaupankautta kotiin jatkamaan juomista.

Miksi sä juot? Ootko koskaan miettinyt sitä? Jos meetkin katkolta suoraan kotiin, etkä ostakkaan juotavaa.

Elämäni rakkaus lähti, meni työkyky leikkauksessa ja liian moni ystävä on kuollut huumeiden tai itsarin kautta. "Ootko koskaan miettinyt sitä"? joka ketun yö mietin sitä ja valvon.

Noi on vaan tekoayitä, sillä sä juot, koska sun on pakko, sillä sä olet sairas. Vaikka maailman ihanin ihminen ihastuisi suhun, sä juot.

Vierailija
42/63 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vhh ruokavalio voi auttaa raitistumaan.

No joo siten että jos jättää kaljat juomatta koska niissä on hiilareita.

Muuten ei sitten kyllä mitenkään auta ketään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mene hoitoon ilman katkoa" Mitä tuo hoito mahtaa tarkoittaa ja alkoholisti tai huumeriipuvainen tarvitsee aina katkon ja sitä hoitoa sen jälkeen ei löydy tästä maasta.

Vierailija
44/63 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehokkaimmat keinot ovat laittomia.

AA auttaa monia, minnesota joitakin. Se motivaatio pitää tietysti jostakin kaivaa tai mitään ei tapahdu.

Vierailija
45/63 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mene hoitoon ilman katkoa" Mitä tuo hoito mahtaa tarkoittaa ja alkoholisti tai huumeriipuvainen tarvitsee aina katkon ja sitä hoitoa sen jälkeen ei löydy tästä maasta.

Ei todellakaan tarvitse aina katkoa. Katkon tarvitsee jos ei pysty olemaan lyhyttäkään aikaa selvin päin. Moni pystyy.

Sen jälkeistä hoitoa löytyy kyllä. Mm tässäkin mainitut Minnesota- ja myllyhoidot.

Vierailija
46/63 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

LSD tai taikasienet.

AA:n perustaja Bill W. hyödynsi raitistumisessaan LSD:tä (Google jos et usko).

Vierailija
47/63 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta tekemistä tilalle ja ystäviä jotka eivät dokaa. Nämä avaimia. Kun olet tottunut tinttaamaan tilalle pitää saada muuta, moni alkaa urheilla/hankkia muuta mikä kiinnostaa sisältöä elämään. Jos hengailet ihmisten kanssa jotka ryyppäävät ei onnistu, et pysty katsella vierestä. T:Aa-kerhoja kiertänyt

Vierailija
48/63 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien alkoholisti on tarvinnut katkon, ennenkuin voi lähteä esim Minnesota malliseen hoitoon? Mun aikana siis ei ole tarvinnut käydä.

Vierailija
49/63 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua alkaa kauheasti stressaamaan kaikki asiat  kun oleen vaikka päättänyt jotain ja olen jossain kynnykselllä että nyt päätän vaikka lopettaa tämän koko palstailun ja siirtyä lukemaan kirjoja. Se varmaan justiin vaan se kynnys siinä muuutoksessa että... siis matematiiikka, fysiikka ja kemia on okeastaaan minusta ne kaikkein täysin absoluuttista älyä kuvaaavat perusteet mihin voi luottaa ja kaikki hankittu käsitys maailmasta järjen tiedonkäsittelyssä ja sen suodatuksessa päästä mahdolllisimman lähelle ydintä jotta voi olla mahdolllsiimman varma jostain asiasta ja luottaa omaaan järkeensä eikä olla tuuuliajolla.

Se on tavallaan tyhmyyytttä ja tietämättömyyttä mikä tekee ihmisestä hullun ja taas toisaaalta tieto lisää tuskaaa.

Juoominen on tavallaan päiväkerrallaan helppo tapa huijata itseään päivien yli päiivästä toiseeen.

no shit sherlock, ihanko tosi.

Vierailija
50/63 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikä tarvitse. Minä olen juoppo vaikken ole koskaan tarvinnut katkoa, pisin putki on ollut 7pv ja siitä selvisin ihan kotona. Hoitoa tarvitsisin silti mutta en uskalla hakea.

Vierailija
51/63 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien alkoholisti on tarvinnut katkon, ennenkuin voi lähteä esim Minnesota malliseen hoitoon? Mun aikana siis ei ole tarvinnut käydä.

Ensimmäisenä siellä on katko vastassa ja hienoa jos sinulla on ollut varaa siihen.

Vierailija
52/63 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisenä siellä on katko vastassa ja hienoa jos sinulla on ollut varaa siihen.

Ok, ennen ei ollut. Ja miksi mulla ei olisi ollut varaa osarilla, olihan mulla varaa juodakin vuosien ajan.

Vierailija
53/63 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsin Jeesuksen elämääni ja yksi seuraus siitä oli, että viinanhimo loppui siihen.

Vierailija
54/63 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikä tarvitse. Minä olen juoppo vaikken ole koskaan tarvinnut katkoa, pisin putki on ollut 7pv ja siitä selvisin ihan kotona. Hoitoa tarvitsisin silti mutta en uskalla hakea.

Että pisin putki on seittemän päivää ja pystyt ihan lopettamaan ilman vaikeuksia. Olen tässä juonut kolme vuotta putkeen, samaistutko?

Vierailija
55/63 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään katkoa vastassa jos ei tarvitse. Jos varaa paikan (itse maksavana, firman piikkiin tai kunnan maksusitoumuksella) niin ne kysyy, että selviätkö viikon ilman. Jos sanoo että joo, ja menee sinne sovittuna aikana ja puhaltaa nollat ja kusee puhtaat seulat, niin hoitoon pääsee kyllä.

Katko on sitä varten ettei kaikki onnistu lopettamaan edes päiväksi tai kahdeksi.

Vierailija
56/63 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että pisin putki on seittemän päivää ja pystyt ihan lopettamaan ilman vaikeuksia. Olen tässä juonut kolme vuotta putkeen, samaistutko?

Niin. Se että sinä juot vielä enemmän kuin minä ei tarkoita etteikö minullakin olisi ongelmaa.

Vierailija
57/63 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin väsynyt tähän juomiseen mutta tietää että pikakatkolta mennään kaupankautta kotiin jatkamaan juomista.

Miksi sä juot? Ootko koskaan miettinyt sitä? Jos meetkin katkolta suoraan kotiin, etkä ostakkaan juotavaa.

Elämäni rakkaus lähti, meni työkyky leikkauksessa ja liian moni ystävä on kuollut huumeiden tai itsarin kautta. "Ootko koskaan miettinyt sitä"? joka ketun yö mietin sitä ja valvon.

Noi on vaan tekoayitä, sillä sä juot, koska sun on pakko, sillä sä olet sairas. Vaikka maailman ihanin ihminen ihastuisi suhun, sä juot.

En ole sairas eikä ole pakko. Vituttaa niin kaikki paska ja haluaa turruttaa sen kaiken. Parhaita on ihmiset jotka eivät ole kokeneet paska sadetta ja kauppaavat vielä jeesusta kaiken päälle. "maailman ihanin ihminen" Jos sinä uskot tuohon.....

Vierailija
58/63 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdat vain drinkit veteen ja mehuun . Ei ole pakko juoda jos ei halua . Sanot vaan sinne viinapullolle että en jaksa juoda sua nyt . Pidät pidemmän tauon ja nukut kunnolla . Otat vitamiinia . Kävelet . Sehän on kuin laihdutus kuuri että ekat 4-5 päivää ilman ruokaa on pahimmat sitten nälän tunne menee pois . Krapula laimenee kyllä eka päivät on pahimmat koska morkkis . Ottaa rauhallisesti ja kun on levoton olo kävelee. Sama myös nikotiinin kanssa ettei sytytä sitä yhtä .

Vierailija
59/63 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole sairas eikä ole pakko. Vituttaa niin kaikki paska ja haluaa turruttaa sen kaiken. Parhaita on ihmiset jotka eivät ole kokeneet paska sadetta ja kauppaavat vielä jeesusta kaiken päälle. "maailman ihanin ihminen" Jos sinä uskot tuohon.....

Näin se menee, sä kiellät kaiken, sellasia juovat alkoholistit ovat ja kyllähän sä pahasti sairas oot.

Vierailija
60/63 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtikö, koska joit niin paljon? Niinpä... et pystynyt olemaan selvinpäin edes silloin, sitte lähti rakkaus ja sen jälkeen sait taas uuden syyn, koska lähti. Seuraavaksi: miksi kuljet tuommoisissa porukoissa? Miten ikinä voit kuvitella raitistuvasi tai että saisit motivaatiota olla selvinpäin, kun ympärillä on kaikenlaisia päihteiden käyttäjiä?

Ainut keino on, että otat itseäsi niskasta kiinni ja lopetat tekosyiden keksimisen juomiselle. Ensimmäinen askel on aina rehellisyys. Syy ei ole missään ulkopuolella tai mitä joku toinen teki. Olet valinnut myös seurasi niin, että jatkuva juominen mahdollistuu. Kukaan tuommoisissa seurassa ei välitä tai puutu asiaan, kun jokaisen yhteinen päämäärä on olla enemmän tai vähemmän sekaisin. Samassa seurassa ei taas kukaan viitsisi viettää aikaa selvinpäin, koska kuka tuollaista meininkiä jaksaisi selvänä katsoa?

Seuraavaksi on siis edessä myös tuosta "kaveripiiristä" erkaantuminen. Ala etsiä jo valmiiksi jotain tervettä päivänsisältöä elämääsi, kiinnitä itsesi johonkin sellaiseen tekemiseen, jossa ympärillä on tavallisia ihmisiä ja etenkin selvinpäin. Ala rakentaa tervettä elämää eli valitse terveitä juttuja niiden aiempien toimimattomien ja ongelmia aiheuttavien tilalle. Mikäli jatksat elämääsi samassa ympäristössä, samojen tyyppien kesken ja samojen asioiden äärellä, tulet tuskin onnistumaan ja tiedät sen itsekin. Jos mahdollista niin lähde mahdollisimman kauas, vaikka sen Minnesota-hoitoon ja rakenna elämäsi sen myötä uudestaan.

Laskepa, paljonko olet rahallisesti juonut kurkustasi alas. On sinulla varaa Minnesotaankin silloin. Tai sitten haet maksusitoumusta. Tai menet A-klinikalle ja A-killan tapaamisiin-pääset mukaan terveempiin kuvioihin.

PS. Et itsekään kyselisi täällä miten lopettaa juominen, jos se olisi millään tasolla enää hauskaa. Kokeile olla ensin viikko selvinpäin, sitten jatka kuukausi täyteen jne. Ala tehdä jotain parempaa selvänä. Liiku ulkona, luonnossa jne. Huomaat pikku hiljaa, miten värit palaa elämään ja kuinka hyvä on ollakaan, kun et jatkuvasti ole jossain pöhnässä vaan kun elimistö puhdistuu ja alat elää terveemmin niin olokin paranee. Tuskin sun unelmana oli tulla päihteiden käyttäjäksi, kun paljon hienompiakin juttuja on elämässä tarjolla?!