Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten vietät ensi joulun?

Vierailija
06.10.2021 |

Onko teidän suvussa korona jo ohi ja kolme sukupolvea kokoontuu saman joulupöydän ääreen? Vai lähdetkö Lappiin tai Kanarialle? Vai oletko yksin joulua?

Itse vietän joulun kai kolmin miehen ja pienen lapsen kanssa kaupungissa. Haluaisin jonnekin kelomökkiin jouluksi, mutta ei ole nyt rahaa kun korona jo pidempään pienentänyt meidän perheen tuloja.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressaantuneena, kuten joka joulu. Puolison aikuiset lapset tulevat ja odottavat valmiita kattauksia. Itse olen työstä ja arjesta uupunut, enkä jaksaisi palvella ketään. Haluaisin, että jouluna olisi rentoa ja kivaa. Haaveilen karkaavani jonnekin tosi kauas.

Vierailija
42/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona miehen kanssa. Kolmen sukupolven jouluillallisen joudun taas unohtamaan, kun lapsenlapset ei suostu ottamaan rokotetta. Niin kurjaa, pitkä perinne katkennut. Taidan kiskaista pullon punkkua :( T: Mummi

No se on sitten oma valinta, jos haluat suojella lapsenlapsiasi. Sinulle itsellesihän ei rokottamattomista lapsenlapsista ole juurikaan haittaa.

Meillä vietettiin viime joulukin kaikki yhdessä, vaikka kukaan ei ollut saanut rokotteita. Minä sain keväällä, koska olen riskiryhmässä. Ja todellakin vietetään tämäkin joulu koko porukka saman katon alla.

Loppukesästä juhlittiin syntymäpäiviäni 30 hengen voimin, kaikki eivät olleet rokotettuja, mutta he saivat tietenkin itse päättää uskaltavatko tulla vai ei. Kaikki tulivat. Myös omat, vanhat, monisairaat vanhempani olivat paikalla.

Niin, vastasinkin jo toiselle kysyjälle, etten ainakaan itse halua tartuttaa lapsia. Ja voinhan mä sairastua itsekin, rokotteistani huolimatta. Heillä on kuitenkin koululaisina runsaat ihmiskontaktit, ja oli jo yksi tapaus toisen luokalla, mutta ei aiheutunut mitään. Ja kuten jo kirjoitinkin aiemmin, ovat molemmat riskiryhmään kuuluvia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kuin viimeiset 20 joulua: aattona käyn vanhemmillani syömässä ja jakamassa lahjat. Teen osani ruokien suhteen, eli varmaan leivon jälkiruokakakun ja kaikki alkupalat. Joulupäivänä ehkä käyn myös vanhemmillani syömässä ja sitten joulupäivän illan ja tapanin vietän yksin asunnossani jouluoluita maistellen ja ehkä juustojakin.

mies40

Vierailija
44/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla kuin muinakin vuosina eli väki tulee meille syömään. Vähän vaihtelee vuosittain porukka kun on esim. veli ollut puolisonsa perheen luona syömässä. Mun ja miehen vanhemmat on joka vuosi. Mun lapsi on paikalla joka vuosi, mutta miehen lapsen on paikalla sen mukaan onko vuoro olla meillä vai puolison vanhempien luona. 

Onneksi mulla on tänä vuonna joulu vapaa koska olin viime jouluna töissä. Toki vuorot meni onneksi niin, että syötiin aattoiltana meillä.

Vierailija
45/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona miehen kanssa. Kolmen sukupolven jouluillallisen joudun taas unohtamaan, kun lapsenlapset ei suostu ottamaan rokotetta. Niin kurjaa, pitkä perinne katkennut. Taidan kiskaista pullon punkkua :( T: Mummi

No se on sitten oma valinta, jos haluat suojella lapsenlapsiasi. Sinulle itsellesihän ei rokottamattomista lapsenlapsista ole juurikaan haittaa.

Meillä vietettiin viime joulukin kaikki yhdessä, vaikka kukaan ei ollut saanut rokotteita. Minä sain keväällä, koska olen riskiryhmässä. Ja todellakin vietetään tämäkin joulu koko porukka saman katon alla.

Loppukesästä juhlittiin syntymäpäiviäni 30 hengen voimin, kaikki eivät olleet rokotettuja, mutta he saivat tietenkin itse päättää uskaltavatko tulla vai ei. Kaikki tulivat. Myös omat, vanhat, monisairaat vanhempani olivat paikalla.

Niin, vastasinkin jo toiselle kysyjälle, etten ainakaan itse halua tartuttaa lapsia. Ja voinhan mä sairastua itsekin, rokotteistani huolimatta. Heillä on kuitenkin koululaisina runsaat ihmiskontaktit, ja oli jo yksi tapaus toisen luokalla, mutta ei aiheutunut mitään. Ja kuten jo kirjoitinkin aiemmin, ovat molemmat riskiryhmään kuuluvia. 

Luulisi teini-ikäisten jo olevan sen verran järkeviä, että ymmärtävät rokotteet ottaa, jos kerran riskiryhmään kuuluvat. Mutta turhaan sinä heitä suojelet, koska koulussa käyvät. Jos he ovat tartunnan saadakseen, sieltä se tulee eikä rokotetulta sinulta.

Vierailija
46/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydäntä särkevä ketju. Haluaisin niin olla miehen kanssa mutta kun ei ole miestä eikä perhettä. Itken taas itseni uneen ja teeskentelen etten tiedä mitä itse ostamista lahjoista tulee tänäkin vuonna.

Vierailija
47/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viking Gracen jouluristeily varattu koko perheelle.

Vierailija
48/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelen tässä todella isoa joulua. Asumme kahdestaan, mutta jouluksi kutsumme kaikki yhteensä 4 lastamme kumppaneineen (3) ja lapsineen (6) sekä bonuslapsineen(2), meidän molempien exät (2)kumppaneineen(1), kahden lapsen exät (3)kumppaneineen(1) , veljeni +vaimo(2) sekä äitini (1)sekä kaikkien koirat (4).

Vierailija
49/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shanghanghaissa

Vierailija
50/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Yksi lapsistamme on jo ilmoittanut, että on jouluna töissä. Saa nähdä, kuinka lopulta käy. Tämä ei ole ensimmäinen syksy, jolloin aikuiset lapsemme ilmoittelevat pitkin syksyä, että ovat sitten jouluna siellä tai tuolla, mutta aattoon mennessä onkin tultu toisiin ajatuksiin, ja koko porukka on istunut meidän kanssa joulupöytään.

Että eihän tuota vielä tiedä, kun on monta kuukautta aikaa siihen jouluun.

Vierailija
51/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona miehen kanssa kuin ennenkin. Olemme viettäneet joulut kahdestaan lemmikkieläinten kanssa jo ennen koronaa.

Kun kuuntelee työkavereiden stressausta "joulukiertueista" niin ei voi kuin ihmetellä miksi he tekevät niin?

On ihanaa olla kauniisti sisustetussa kaupunkiasunnossa kahdestaan, käydä lenkillä, syödä hyvin, makoilla pyjamassa lattialla lahjoja availlen ja netflixiä katsellen lemmikkien kanssa.

Vierailija
52/52 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhla armas lapsien!