Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten vietät ensi joulun?

Vierailija
06.10.2021 |

Onko teidän suvussa korona jo ohi ja kolme sukupolvea kokoontuu saman joulupöydän ääreen? Vai lähdetkö Lappiin tai Kanarialle? Vai oletko yksin joulua?

Itse vietän joulun kai kolmin miehen ja pienen lapsen kanssa kaupungissa. Haluaisin jonnekin kelomökkiin jouluksi, mutta ei ole nyt rahaa kun korona jo pidempään pienentänyt meidän perheen tuloja.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona mieheni ja aikuisen tyttäremme kanssa. Käymme sisareni perheen luona joulupäivänä lounaalla. Ehkä käymme myös vanhemmillani. Riippuu heidän voinnistaan.

Vierailija
22/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole korona ohi, mutta neljä sukupolvea kokoontuu viettämään joulua yhdessä. Viime jouluna jakaannuttiin koronan vuoksi kahteen porukkaan, mutta tänä vuonna vietetään taas joulua yhdessä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin

Vierailija
24/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona yksin.

Vierailija
25/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaan mieheni kanssa. 

Vierailija
26/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla lailla kun joka joulu, menen viettämään aikaa vanhempieni luokse muutamaksi päiväksi.

Vierailija
27/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuden perheen kanssa. En ostane lahjoja. Teen ruokaa. Ihmiset tarvitsevat senkin kokemuksen, kun ei olekaan lahjoja niin paljon.

Vierailija
28/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittelen kaikkia lihavia av mamman näköisiä ämmiä mädillä kananmunilla.

Vierailija
29/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin kotona.

Vierailija
30/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus olisi rikkoa rutiinit ja viettää joulu ensimmäistä kertaa yksin. Saa nähdä onnistuuko, kun meidän perheessä ei tuollainen niin vain onnistukaan.

Vierailija
31/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhalla kotitilallamme isän kanssa. Jouluruuat ja kuusi on oikeastaan ainoa traditio. Ensimmäinen joulu ilman äitiä. Tai no jo useampi joulu mennyt niin ettei hän oikeastaan ollut enää paikalla, vaikka fyysisesti kotona olikin. Isä onneksi on viime ajat ollut vähemmän stressaantunut kun ei enää tarvitse kantaa huolta ja hoitaa toista. Sisarukset viettää joulunsa perheineen muualla. Itsellä ei omaa perhettä ole.

Vierailija
32/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona miehen kanssa. Kolmen sukupolven jouluillallisen joudun taas unohtamaan, kun lapsenlapset ei suostu ottamaan rokotetta. Niin kurjaa, pitkä perinne katkennut. Taidan kiskaista pullon punkkua :( T: Mummi

No se on sitten oma valinta, jos haluat suojella lapsenlapsiasi. Sinulle itsellesihän ei rokottamattomista lapsenlapsista ole juurikaan haittaa.

Meillä vietettiin viime joulukin kaikki yhdessä, vaikka kukaan ei ollut saanut rokotteita. Minä sain keväällä, koska olen riskiryhmässä. Ja todellakin vietetään tämäkin joulu koko porukka saman katon alla.

Loppukesästä juhlittiin syntymäpäiviäni 30 hengen voimin, kaikki eivät olleet rokotettuja, mutta he saivat tietenkin itse päättää uskaltavatko tulla vai ei. Kaikki tulivat. Myös omat, vanhat, monisairaat vanhempani olivat paikalla.

Vierailija
33/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kokoontuu neljä perhettä, eli me itse, ja kolmen lapsen perheet. Vietämme perinteisesti yhdessä joko aaton tai joulupäivän tai molemmat, tilanteesta riippuen. Jotkut ovat meillä jo joulunalusviikonkin.

Vierailija
34/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähiloma.

≠ilmastonmuutos ≠teotratkaisee

Vierailija
35/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon kaljaa ja runkkaan.

Vierailija
36/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona, kuten kaikki joulut viimeiset 15 vuotta lapsen syntymän jälkeen. Mies on joka toinen joulu töissä ja tänä vuonna ei ole himassa. Mutsi ja anoppi tulevat iltapäivästä, mä laittelen ruokia keittiössä kun ne huutavat sohvalla saunan jälkeen (anoppi puolikuuro). Samalla siemailen salaa Proseccoa että jaksan niitä kuunnella. Syömisen jälkeen anoppi alkaa puhua, että kotiin tars lähteä kun kello jo 19 ja hänen nukkumaanmenoaikansa lähenee. Joten kiireellä lahjat auki. Mutsi ja anoppi lähtevät, teinin poikkis tulee ja menevät teinin huoneeseen, minä laitan takan päälle ja juustotarjottimen esiin ja nautin hiljaisuudesta ❤️

Vierailija
37/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti italiassa.

Vierailija
38/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn tallilla hoitamassa hevosen ja nauttimassa tunnelmasta, sitten varmaan piipahdan moikkaamassa vanhempia. Muuten nautin omasta rauhasta kotona :)

Vierailija
39/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitus olisi rikkoa rutiinit ja viettää joulu ensimmäistä kertaa yksin. Saa nähdä onnistuuko, kun meidän perheessä ei tuollainen niin vain onnistukaan.

Minä onnistuin koronan varjolla rikkomaan perinteen, jossa aina mentiin veljelleni ja hänen vaimolleen.  Se vaati vain hieman päättäväisyyttä ja ehdottomuutta.  Mielestäni perinteet ovat tiettyyn rajaan ihan kivoja, mutta joskus on suotava itselleen myös omia tapoja viettää joulua.

Olin viime joulun ihan itsekseni ja tykkäsin kovasti.

Joten suunnittelin tämänkin joulun viettäväni ihan itsekseni.  Joulusyömiset oman maun mukaan, jouluisia hömppäelokuvia ja suklaata, haahuilua pyjamassa, kynttilät isovanhemmille ja olisi ihan helmeä, jos joululle osuisi kunnnon roihupurkaus, että etelämmässäkin näkyisi revontulia.

Vierailija
40/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona miehen kanssa. Kolmen sukupolven jouluillallisen joudun taas unohtamaan, kun lapsenlapset ei suostu ottamaan rokotetta. Niin kurjaa, pitkä perinne katkennut. Taidan kiskaista pullon punkkua :( T: Mummi

Minkä ikäisiä nämä lapsenlapset on?

Teinejä ovat, alle 18v. Riskiryhmää molemmat, eli en halua itse ainakaan olla tartuttaja.