Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onko jotain kotihoitovinkkiä, millä kaulan lihakset niskasta saisi rentoutettua?

Vierailija
06.10.2021 |

Tosi kipeitä kohtia kaularangassa, kun painelee.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sängylle pötköttää ja pää laidan yli, siinä vääntelet ja kääntelet eri asentoihin.

Vierailija
2/10 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norflex-resepti lääkäriltä niin helpottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä löysin netistä ihan yksinkertaisen, eli istu niin, että voit nojata päätäsi esim. seinään. Ala hitaasti venyttää niskaa niin, että leuka työntyy kurkkua kohti ja takaraivo nousee ylöspäin. Pää nojaa koko ajan johonkin.

Hitaasti ja palaa alkuasentoon, rentouta leuka, ja toistoa, ja toistoa, ei riuhtomalla eikä liikaa, vaan niin että tuntuu rentouttava venytys.

Mulla on auttanut ja kun tekee enemmän, ei pään tarvitse enää nojata mitään vastaan, vaan voi venytellä vaikka koneella tai ihan vaikka telkkua katsellessa. Selkä suorana. Tulee ihan luonnostaan.

Sit kun on niskat lämmenneet, niin kiertoliikkeitä ja venytystä puolelta toiselle.

Vierailija
4/10 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän nolo, mutta hyväksi havaittu keino on hieroa kipeitä lihaksia doxylla.

Vierailija
5/10 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman vaivan takia olen menossa magneettikuvaukseen. Luulin ensin että lihakset on kipeät, mutta siellä onkin joku tulehdus, koska kortisoni helpottaa.

Vierailija
6/10 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellanen, että laittaa kämmenen otsaan ja painaa voimalla päätä sitä kohti hetken, niin että lihakset jännittyy ja sit rentouttaa. Sitä toistelee muutaman otteeseen.

Ja toinen että makaa lattialla ja siinä sitten painaa leukaa rintaa kohden ja sit taas rentouttaa.

Vierailija
7/10 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan apua piikkimaton säännöllisestä käytöstä, kunhan sen alle saa aseteltua tyynyn niin, että piikit painavat myös niskaa ja kallonpohjaa.

Vierailija
8/10 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faskia-rulla! Ne ovat ihan halpojakin, marketeista saa.

Vierailija
9/10 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istu tuolilla selkä suorassa.

Kallista päätäsi vasenta olkapäätä vasten hitaasi.

Kallista päätäsi oikeaa olkapäätä vasten hitaasti.

Kallista päätäsi eteenpäin hitaasti.

Kallista päätäsi taakse päin hitaasti.

Selkä suorassa koko ajan.

Voit toistaa tätä.

Vierailija
10/10 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faskia-rulla! Ne ovat ihan halpojakin, marketeista saa.

Suosittelen myös tätä, jos vaivat johtuvat jännittämisestä. Venytyksiä ja pään pyörityksiä teen päivittäin, mutta rulla on ainoa joka kunnolla rentouttaa. Mulla on sellainen vihreä kaulimenmallinen, ihan itse pyörittelen sitä kaulalla vastakkaisella kädellä.