Ajattelin, että haluaisin matkustaa bussilla täältä idästä Helsinkiin, mutta vähän epäilyttää. Jos onnistun missaamaan paluu bussin!
Eli sinänsä helppoa. Maksaa bussimatkan ennakkoon ja hyppään kuntani linja-auto asemalta bussin kyytiin ja se vie minut Kamppiin, mutta sen jälkeen alkaakin mahdolliset ongelmat... Mitä jos minä en löydä oikeaa paluu bussia. Mistä sen oikein tietää, että mikä niistä on oikea? Lukeeko niissä matkalipuissa se bussin numero ja sama numero on siinä bussissa vai?
No okei sitten seuraava mitä jos eksyn enkä löydä koko alakerran bussiasemaa? Tai ajan tajuni katoaa ja tajuan bussin lähtöön olevan 5 minuuttia ja olen jossain ties miten kaukana linja-auto asemasta?
Auttakaa. Haluaisin tehdä tässä talven aikana reissuun sinne eikä minulla ole autoa!!
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Tee niin kuin minä. Mene taksilla. Kaikilla vaa ei riitä pätäkkä siihen.
Taksit on vaarallisia.
Koko Helsinki on niin vaarallinen, että suosittelen jotain muuta kohdetta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee niin kuin minä. Mene taksilla. Kaikilla vaa ei riitä pätäkkä siihen.
Taksit on vaarallisia.
Monikulttuurista rikkautta - jota kokeakseen ei tarvitse matkustaa Mogadishuun. Mitä onnea!
Vierailija kirjoitti:
Mogadishu?
Vierailija kirjoitti:
Jos osaat lukea ja kirjoittaa ja tunnet numerot, et voi eksyä.
Se on jo kynnyskysymys monelle itähelsinkiläisille.
Tahtoisiko joku ystävä lähteä mukaasi? Kampista ei ole vaikea löytää keskustaan, mutta voihan sitä aina eksyä. Sunnittele reirti kartalta etukäteen, auttaisiko se?
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi Kabul?
Lähtölaituri sanotaan matkahuollon aikataulu sivulla. Matkat on myös merkitty laiturin kylttiin ja bussin tauluun. Ja kysyvä ei tieltä eksy.
Kun nyt oletan, että itse tänne kirjoitat, niin ehdotan että käytät google mapsin reittiopasta seikkaillessasi. Busseja menee varmaan uusiakin, jos yhden missaat. Kampissa on myös opastenäyttöjä busseille ja laitureille. Eikä täällä kysyvää purra.
54v isoäiti kirjoitti:
Siis jos päätänkin lähteä kaupungille. Olisihan se nyt aika tylsää pysyä kokoajan siellä Kampissa!
Se Kamppihan on "kaupungilla". Oli ainakin viimeksi, kun Helsingissä kävin. Tosin siitä on kohta kaksi vuotta. Mutta siis Helsingin keskusta ei loppujen lopuksi kovin iso ole. Jos et lähde mihinkään lähiöihin haahuilemaan, ei sinne Kamppiin voi olla löytämättä takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Siis tuletko Itä-suomesta vai Itä-helsingistä? Olisi helpompi neuvoa. Asialla on melkoinen ero.
Lainattu teksti hyvä oivallus!Jos matkalla Itä-Helsingistä Helsingin rautatieasemalle pääset Vuosaaresta metrolla sinne ja toisin päin. Kuin Melunmäestä metrolla Helsinki Rautatieasemalle. Vasta yövuoroissa kun metro ei enää kulje.Käytössä pussit aamu tunneille asti menot ja paluut Helsinki. Toki kaikkialla liityntä pussit metroasemille.Ainoa tietysti jo otat kampista halvan onnipussin, Osa kulkee läpi Itä-Helsinkiä Porvoon suuntaan. Mutta kaiken tiedon saat mistä saavut Helsinki tai lähdet.Näkyy sinun älypuhelin kun otat siihen HSL. on reitti ohjeet jokaiseen kulkuneuvolle et voi eksyäPussit,metrot,autot,pyörät jalankulku.Valitset vain mitä käytät?Lähdit mistä päin tahansa jos Helsinki alue haluat matkustaa julkisilla?
Älkää jaksako vastailla tälle trollille, se vain innostuu postaamaan aina entistä vähä-älyisempiä aloituksia.
Niin, Itä-Helsinki on kulttuurisesti huomattavasti kauempana kuin Itä-Suomi.