Miksi tupakoit?
Milloin aloitit ja minkä takia? Pelottaako sairaudet, esim. keuhkosyöpä?
Kommentit (8)
Pikkusikarit on vaan niin mukava pikkunautinto.
Siinäpä kysymys johon ainakaan minulta ei vastausta löydy. Kessuttelin kauan, vuosikymmeniä ja koko ajan vihasin tuota tapaa ja poltin silti. Viime vuoden syyskuussa sain vihdoin lopetettua ja vieläkin minulla on joskus vaikeuksia pidätellä itseäni polttamasta.
Miten ihmeessä saisi nuorisolle riittävän painokkaasti kerrottua miten tyhmää puuhaa tupakointi on eikä missään tapauksessa vähääkään kovisten tapa, vaan kaltaisteni selkärangattomien luusereiden.
Sosiaalisista syistä alotin tupakoinnin 16 kesäisenä. Edelleen tupakoin ja olen kohta 30.
En jaksa miettiä sairauksia, koska voinhan saada myös vaikka aivokasvaimen tai voisinhan sairastua vaikka kurkkusyöpään tupakoimattomanakin. Sairauksia on turha pelätä, niille kun ei vaan voi mitään. Kyllä, tupakointi nostaa riskiä sairastua, mutta eipä se tupakoimattomuuskaan ole pelastava asia. Ihan yhtälailla sitä silloinkin voi sairastua vaikka ja mihinkä.
Aloitin 14v kavereiden mukana. Sillon tällön saatiin joku hakeen pikkuaskit meille ja se kesti mulla viikon. Hirveen makusta, yskitti, pyörrytti, siis todella väkinäistä touhua. Nyt kun miettii, niin miksi, OI MIKSI piti oikein itseään pakottamalla opetella siihen? Poltan edelleen, tiedostaen ja peläten sairauksia. Tiedän, että on niin ällö tapa, mutta silti ei oikeen ole motivaatiota lopettaa. On niin muka hieno ohjelmanumero häipyä välillä parvekkeelle pössytteleen rauhassa ja miettiin syntyjä syviä.
Sähkösavukkeella pääsin eroon.Ei maistu kessu enää.
Koska nautin siitä.
Nyt on taas tauko raskaus- ja imetysajan, mutta odotan jo sitä että saan taas sytyttää tupakan, ehkä jo maaliskuussa 2016. (jos imetys sujuu imetän väh. 9kk, laskettu aika kesäkuussa.)
Because i looove smoking! It fucking relaxes and its perfect with alcohol. Ja khyllä pelottaa hieman myös mahdolliset sairaudet.