Onko nyt joku flunssakausi menossa? Töissä 20% porukasta pois, ei koronaa kuitenkaan
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On taas useitakin flunssia liikkeellä. Itse sairastanut melkein viikon ja vasta pikkuhiljaa helpottanut, ei ollut koronaa.
Kävitkö testissä?
PS. Englanniksi
Flu=flunssa
Influenza=influenssa
Tiedoksi parille kommentoijalle yllä siis...
''Tiedoksi''
:DDD
Ihan hyvä trolli
Mulla oli just sekä nuha(lievä) ja oksennustauti. Muutenkin paljon tauteja liikkeellä.
Meillä on sairastettu sitkeää, mutta lievää tautia, ei kuumetta lainkaan. Ensin oli lapsi viikon poissa koulusta ja sen jälkeen minä viikon. Ja minulla vielä jatkuu. Rinovirus kaiketi.
Eikös koronassa ole samat oireet kuin influenssassa eli yks kaks 40 astetta mittariin ja ihan kuolemansairas olo?? Ja sitä jatkuu viikkoja ja kääntyy bakteeritulehdukseksi. Jossain vaiheessa pitää hakeutua sairaalaan. Eroaa kuumeflunssasta kuin yö ja päivä.
Vierailija kirjoitti:
Hr kommentoi tähän saikutuskysymykseen.
Meillä ollaan huomattu, että se tekee hyvää työilmapiirille ja jopa vähentää sairauspoissaoloja, jos lähtökohtaisesti työntekijään/toimihenkilöön luotetaan ja annetaan hänen ottaa ihan omailmoituksella sairauslomaa.
Ja vieläpä suositellaan ottamaan sitä kaikista flunssaoireista. Ja tämä myös auttaa siihen, ettei joku tule ''pienessä nuhassa'' tartuttamaan kaikkia, niin että tehdas on sitten suljettuna seuraavat pari viikkoa.
Niinpä. Tällöin itsetuntoa alkaisi kaivelemaan ottaa saikkua turhaan, kun tiedetään että sinuun luotetaan ja saikkupäivät maksaa 350e/pvä työnantajalle.
Rokotetut ei mene testiin. Flunssat voi olla koronaakin.
Vierailija kirjoitti:
Väkisinkin. Työkaveri on yskinyt ja niistänyt koko viikon työpaikalla ja tietenkin ollut se ainoa, joka ei ole maskia pitänyt. Pomo tietää, mutta ei sano mitään.
Miten niistää nenää jos on maski päällä. Joutuis koko ajan räpläämään maskia päälle ja pois.
Minä ja lapset oltu kipeänä. Itse olin jo alkuviikosta flunssassa, lapset sairastui kunnolla eilen. Kuumetta ja nuhaa. Minulla vielä vatsa sekaisin. Kiva täällä kökkiä kotona vaan neljän seinän sisällä. Päivä tuntuu todella pitkältä. Olen edelleen yöpuvussa, lapsetkin ovat. Toivottavasti ensi viikolla pääsee töihin. Koronatesti minulla negatiivinen. Lapsia en viitsi kiusata moisella. Mies vielä terveenä ollut, nukkunut toisessa huoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko heidät testattu, jos tiedät, ettei ole koronaa? Testimäärät on vedetty radikaalisti alas, joten se leviää nyt pimennossa.
En tiedä, pitäisikö meidän perheestä testata tässä tilanteessa joku, mitä mieltä olette?
Rokotetulla pojalla oli toissapäivänä kurkku kipeänä. Se meni pois seuraavana päivänä, mutta tänään tuli koulun/kaupungin viesti, että viime viikolla niiden rinnakkaisluokkalainen on ollut koronaisena koulussa ja jos tulee oireita, niin pitäisi mennä testiin. Mutta se oire meni jo pois. Pitääkö mennä testiin?
Minä olen myös rokotettu ja on jo jonkin aikaa ollut nenä tukossa ja on yskää, johon astmalääke ei tehoa. Tein koronan kotitestin, joka ei ole kuitenkaan kuulemma luotettava, ja se oli negatiivinen. Pitäisikö mennä testiin?
Mitä mieltä olette?
Testien EU-sertifikaattien mukaan testin luotettavuus on yli 90% kun sen tekee ohjeiden mukaan. Sitä paremman tuloksen saa, mitä paremmin pystyy työntämään tikkua pitkälle ja pyöräyttämään sitä muutaman kerran nenänielussa.
Eikös ole kumma että se koronavirus lymyilee juuri siinä yhdessä tietyssä paikassa siellä nielussa?
Puhekielessa ainakin briteissa flu on yhta kuin flunssa/nuhakuume.
Muute ois aika mones influenssa meneillaan :0
Hyvästä hygieniasta luopuminen kostautuu.
Ei ole. Luulosairauksia kyllä on