Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajattelin ostaa 22-vuotiaalle opiskelijalle joululahjaksi älypuhelimen

Vierailija
30.11.2014 |

Ei kuulemma tarvitse. Hänellä on ainakin 5 vuotta ollut sama puhelin, mutta toimii yhä riittävän hyvin. Mitäs mä sille nyt hommaan? Rahaa? Eikä tämä ole mikään älypuhelimia vähättelevä juttu, vaan ihmettelen, ettei hän sitä halua vieläkään. Ei hänellä kyllä ole oikein kavereitakaan kuin pari, joita näkee livenä ja ei ole facebookissakaan tms. Läppäriä käyttää netissä.  

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kysy nuorelta, mitä haluaisi lahjaksi. Ei tuo nyt voi vaikeaa olla. Itseäni ainakin ärsyttää tyypit jotka tuputtavat lahjaksi jotain mitä itse kuvittelevat toisen haluavan.

Vierailija
2/14 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuin minä, 47-vuotias käpy. Kiva kuulla, että järkeviäkin nuoria on olemassa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläkin on 22 lapsukainen, joka ei toivo mitään lahjoja. Älypuhelin hänellä on työnantajan kustantamana. tilasin sille uuden tyynyn ja sukkia ostan ja rahaa annetaan vähän myös.

Vierailija
4/14 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 19:10"]

No kysy nuorelta, mitä haluaisi lahjaksi. Ei tuo nyt voi vaikeaa olla. Itseäni ainakin ärsyttää tyypit jotka tuputtavat lahjaksi jotain mitä itse kuvittelevat toisen haluavan.

[/quote]

Ei osaa sanoa, olen jo montakin kertaa kysynyt. Toivovat kuitenkin ylläreitä, mutta haluan vähän silti kartoittaa mitä. 

Vierailija
5/14 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta tabletti. Vaikka läppäri jo on, niin tabletin kanssa on ihan meininki kun sitä voi kanniskela niin helposti. Käy myös e-kirjojen lukijasta.

Vierailija
6/14 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 19:18"]

Osta tabletti. Vaikka läppäri jo on, niin tabletin kanssa on ihan meininki kun sitä voi kanniskela niin helposti. Käy myös e-kirjojen lukijasta.

[/quote]*eri meininki ja kanniskella. Kirovireilin...

Vierailija
7/14 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosiaan sanoi, että ei tarvitse mitään - antaisin rahaa. Sitä tarvitsee aina ja jos ei, laittaa säästöön. Joku suklaa ja arpa vaikka rahan mukaan :)

Vierailija
8/14 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tabletti on ihan hanurista (t. ipadin omistaja)! Älä nyt semmoseen syydä ainakaan rahaaa.
Anna sille mieluummin rahana, jos et keksi mitään. Rahaa tarvitaan aina eikä sitä ole liikaa. Jos haluat jotain "erityisempää" tai kohdistaa jotenkin, anna sama raha lahjakorttina. Näin ollen ei mene välttämättä peruselintarvikkeisiiin vaan johonkin mitä ei muuten raaskisi ostaa.

T. 20v opiskelija

Vierailija
9/14 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan antaa rahaa ja arvan, sekä lahjakortin millä saa lähikaupasta ostaa ruokaa. Jotain konkreettista tekee kuitenkin mieli antaa, sellaista minkä saa paketoida. 

Vierailija
10/14 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 19:33"]

Taidan antaa rahaa ja arvan, sekä lahjakortin millä saa lähikaupasta ostaa ruokaa. Jotain konkreettista tekee kuitenkin mieli antaa, sellaista minkä saa paketoida. 

[/quote]Anna niiden lisäksi suklaalevy ja itsetehdyt villasukat. Jos et itse neulo, niin onhan niitä itsetehtyjä myynnissä.

Vierailija
11/14 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 19:30"]

Tabletti on ihan hanurista (t. ipadin omistaja)! Älä nyt semmoseen syydä ainakaan rahaaa.
Anna sille mieluummin rahana, jos et keksi mitään. Rahaa tarvitaan aina eikä sitä ole liikaa. Jos haluat jotain "erityisempää" tai kohdistaa jotenkin, anna sama raha lahjakorttina. Näin ollen ei mene välttämättä peruselintarvikkeisiiin vaan johonkin mitä ei muuten raaskisi ostaa.

T. 20v opiskelija

[/quote]

Miten niin hanurista? Kätevin kapine ikinä, aukenee heti, kevyt ja helppo käyttää. Ei sillä jaksa pitkiä tekstejä korjoittaa, mutta viihdevälineenä ja googletukseen erinomainen. Ap sanoo, että nuorella on jo läppäri, joten kirjoittamiseen se ei tablua edes tarvitse. Mutta tää on kirjojen lukemiseen, videoiden katseluun, pelaamiseen ja surffailuun todella parempi koje kuin läppäri tai kännykkä.

Vierailija
12/14 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 19:36"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 19:33"]

[/quote]Anna niiden lisäksi suklaalevy ja itsetehdyt villasukat. Jos et itse neulo, niin onhan niitä itsetehtyjä myynnissä.

[/quote]

Neulon, mutta mulla on tekeillä villasukat muutenkin parhaillaan. Haluaa itse valita niihin värit ja pyytää usein tekemään uusia, tykkää käyttää kyllä.  Taidan laittaa Wienernougateja, kun hälle pitää olla täysin maidotonta. 

Vierailija
13/14 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 19:38"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 19:30"]

T. 20v opiskelija

[/quote]

Miten niin hanurista? Kätevin kapine ikinä, aukenee heti, kevyt ja helppo käyttää. Ei sillä jaksa pitkiä tekstejä korjoittaa, mutta viihdevälineenä ja googletukseen erinomainen. Ap sanoo, että nuorella on jo läppäri, joten kirjoittamiseen se ei tablua edes tarvitse. Mutta tää on kirjojen lukemiseen, videoiden katseluun, pelaamiseen ja surffailuun todella parempi koje kuin läppäri tai kännykkä.

[/quote]

Toinen lapsi ei ainkaan halua tablettia. Toinen on helpompi (20-vuotias, opiskelija myös), kun hän on toivonut pikkutelkkarin. Tällä toisella on jo. Koetan olla tasapuolinen. Nuoremmalla on älypuhelin, osti kesätyörahoillaan itse. 

Vierailija
14/14 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna rahasto-osuus. Voi sitten säästää sinne lisää tai laittaa tulevaisuudessa saamiaan rahalahjoja. Kannttaa ehkä käyttää pankin sijoitusneuvontaa jos ei itse ymmärrä sijoittamisesta mitään. Nettipankista voi katsella vaihtoehtoja valmiiksi.