Vinkkejä ystävästä huolestuneelle
Olen huolissani eräästä ystävästä, hän tuntuu alakuloiselta ja vähän kuin salailevan jotain. Olen kysynyt suoraan mutta en saa vastausta. En halua antaa asian vain olla kuin kyseessä on kuitenkin tärkeä ihminen minulle. Mitä tekisit minun sijassani?
Mihin minun kannattaisi kiinnittää huomioita kyläillessäni? Olisiko mitään juttua joka vihjaisi mistä on kyse? Yställäni on ihan perussiistiä.
Tsekkaan aina hänen seinäkalenterin, muutama tapaaminen sinne oli viimeksi merkattu jonkun kanssa. Toivottavasti jokin lääkäri tai kunnan sosiaalityontekijä. En ehtinyt kuin vilkaisemaan kalenteria, ei tullut tilaisuutta tutkia tarkemmin.
Olisiko jollain jotain muita vinkkejä mitä stekata?
Haluan painotaa että en ole mikään kyylä tai juoruilija, vaan aidosti huolissani ystävästä. Olen miettinyt että soittaisin hänen äidille, mutta se voisi olla liian tungettelevaa. Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen :/
Kommentit (5)
Toisen kalenteria ei saa kyllä tutkia. Anna ystävän olla rauhassa, et ole hänen huoltajansa.
Käy vaikka (sopii kaikille) Mielenterveyden ensiapukurssi, siellä neuvotaan miten asioita voi selvittää, ja tarvittaessa ohjata oikean avun piiriin.
AP, olet ihan noviisi. Tämä on liian vaikeaa aloittelijalle yksin hoidettavaksi, värvää joku yhteinen kaveri lisäksi auttamaan. Kun tämä yhteinen kaveri harhauttaa tätä toista kaveria, teet seuraavat jutut:
Ota kännykkäkameralla kuvat seinäkalenterista, pari mennyttä kuukautta ja yksi tuleva. Sitten kuvista on aikaa myöhemmin rauhassa tutkia.
Tietokone olisi oikea kultakaivos, varsinkin jos pääset sähköpostiin. Nettiselaimen sivuhistoria. Erääs juttu jota ei moni ajattele on Word, avaa se ja katso viimeksi käsitellyt tiedostot. Usein löytyy erilaiset vapaamuotoiset hakemutset yms tällä tavoin, kelan ja sossun lomakkeet löytyvät samoin mut Wordin sijaan avaa Acrobat viewer. Oikeasta yläkulmasta tiedoston avaamisen kohdalta pystyy usein selaamaan viimeksi avattuja tiedostoja.
Oletkohan sittenkään niin hyvä ystävä hänelle?