Raskaus ilman pahoinvointia ja oireita?
Olen raskaana viikoilla 12+ enkä ole kertaakaan koko raskauden aikana kokenut mitään oireita tai pahoinvointia, edes kuvotusta. Ruokahalu on ennallaan, rinnat eivät ole olleet arat eivätkä mielestäni kasvaneetkaan yhtään, samoin vatsa on edelleen litteä kuin mikä. Mitään vuotoja ei ole ollut, mutta itseäni alkaa jo huolestuttamaan tämä oireiden puuttuminen, kun kaikki ympärillä tuntuvat kärsineen vaikka mistä klassikko-oireista ja kilpaa rauhoittelevat toisiaan, että pahoinvointi (ja oireet ylipäätään) on vain merkki terveestä vauvasta. Niin. Onko se sitten merkki jostain, jos ei oirehdi ei sitten mitenkään? Kävimme yksityisellä ar-ultrassa viikoilla rv 7+ ja kaikki oli kunnossa. Mutta miksei kohtukaan ole kasvanut? Nyt ovat siis kaikki vertaiskokemukset kullan kalliita tämän odottajan rauhoittelemiseksi! Tiedän, että tästä oireettomuudesta tulisi olla vain kiitollinen, mutta väistämättä tässä alkaa myös huoli nostaa päätään..
Kommentit (17)
Aika harvinaista tuo oireettomuus on, mutta jos kerran ultrassa kaikki ok, niin ei syytä huoleen. Oletko siis käynyt tuon varhaisultran jälkeen myös siinä niskapoimu-ultrassa?
Itse olen nyt viikolla 9+2 ja oireita vaikka muille jakaa: oksentamista monta viikkoa, hervottomat daisarit, valkovuotoa valtavasti ja alamahakin jo pömpöttää.
Mulla oli täysin oireeton alkuraskaus, muuten olo oli täysin normaali mutta menkat tietty puuttui. Mua varoiteltiin silloin että jokin olisi vialla ts. Hormoneja ei olisi riittävästi kun oireitakaan ei ollut. Höpöhöpö, ihan loppuun saakka kesti raskaus ja terve poika syntyi. Jos sulla on ultrassa todettu että kaikki on ok ja lapsi vastaa viikkoja niin en olisi millään lailla huolissani. Eikä se kohtukaan vielä noilla viikoilla niin suuri ole että näkyisi ulospäin, tietysti tyyppikysymys tämäkin, joillain näkyy jo tuossa vaiheessa ja toisilla vasta reilusti puolivälin jälkeen. Älä stressaa, hyvin se menee :)
... Mutta ei oireettomuus tarkoita, että joku olisi vinossa, että sulla vaan pelaa hyvin välittäjäaineet tms., että kehosi on adaptoitunut mallikkaasti raskaushormoniin. Tai sitten sulla on raskaushormonia aika vähän. Soita neuvolaan, ehkä pääset testauttamaan hormonitasosi. Ota iisisti :)!
Kaikille ei todellakaan tule mitään oireita koko aikana. Ainoastaan vatsankasvu alkaa näkyä, jollain sekin vasta tosi myöhään. Ihan normaalia - olet erittäin onnekas :)
mulla on terve 3v oireeton tossa sohvalla. :) ja mahassa tulossa kaksi, kaikki vaivat alkanu vasta rv 20+
Minulla ei ollut pahoinvointia lainkaan, ja rinnatkin alkoivat kasvaa vasta paljon myöhemmin. Arat ne eivät missään vaiheessa ole olleet. Nyt olen jo viikolla 30 ja kaikki on hyvin.
Mulla oli lähes oireeton raskaus. Vasta muutamina viimeisinä viikkoina tuli pientä kolotusta. Terve lapsi syntyi.
Mulla oli pojan odotusaika tommosta. Koko raskaus aika meni täysin oireitta. Maha kasvoi ja vauva potki ja olo oli loistava loppuun asti. Synnytyskin helppo kaiken lisäksi. :)
Sitten kun raskauduin uudestaan en edes osannut huolestua oireettumuudesta kunnes nt ultrassa huomattiin keskeytynyt keskenmeno. Lääkäri sanoi että jos ei ole ainuttakaan oiretta voi se olla merkki siitä että kaikki ei ole kunnossa.
Onko sulla ollut jo toista ultraa?
Kiitos teille! Eihän tämä palsta asiaa ratkaise, mutta jos tähän hermoiluun saisi edes jotain hetkellistä helpotusta. Omasta lähipiiristä kun kukaan raskaana oleva ei jaa tätä oireettomuutta kanssani vaan päinvastoin.
Ultrassa kaikki oli siis hyvin ja alkio vastasi viikkoja. Nyt menossa ensimmäiseen varsinaiseen ultraan ensi viikolla. Siellähän se sitten selviää, mutta pelottaa vain niin paljon, että siellä selviää jotain odottamatonta ja ettei kaikki olisikaan enää hyvin.
Valkovuotoa on tullut minullakin, tosin senkin määrä alkuraskaudesta vähentynyt kylläkin. Mutta eipä sitten tosiaan muuta..ei se ole niin auvoista tämäkään, kun aiheuttaa vaan turhaa murhetta :(
Ap (pahoittelut, jos ei kpljako toimi, mobiili)
7 jatkaa viela, kun mulla oli sitten kaikki mahdolliset oireet raskaus paattyi keskenmenoon rv 11+4
Neljä raskautta eikä mitään alkuraskauden oireita. Vasta viikoilla 16-22 alkoi vatsa näkyä ulospäin. Ekasta myöhään, kuopuksesta jo viikolla 16. Loppuraskaudessa sitten närästystä ja muuta pientä vaivaa.
Täällä rv 35 menossa ja alussa ei ollut mitään pahoinvointeja, kertaakaan ei oksettanut tai vastaavaa. Käytännössä vatsan kasvu ja vauvan potkiminen olleet suurimmat oireet. Nyt toki jo iso koko sinänsä antaa oiretta ihan riittämiin. Kummasti minuakin katsottiin kun kerroin kyselijöille ettei ole paha olo ollenkaan.
Mäkin tajusin vasta tissien kasvusta, et olen paksuna, ei mitään muita oireita, tai no hillitön alapään kutina ja runsas valkovuoto, pientä nipistelyä alavatsassa, ei muuta. Loppuajasta oli närästystä ja ilmankerääntymistä, niin et maha oli tosi pinkeä, tuntu tosi epämukavalta ja nivuset tosi kipeet, veti melkeen jalat alta, kun käveli. Siinäpä ne vaivat oli, tosin oli noissaki kestämistä.
Mulla ei ollut alkuun mitään oireita. Tissit turposivat joskus tokalla kolmanneksella ja vatsa alkoi näkymään ilman vaatteita joskus 4kk ennen laskettua aikaa, löysähkö t-paita peitti mahan vielä 2kk ennen laskettua aikaa. Olen hoikka ja ennen ekaa ultraa olin varma, etten oikeasti edes ole raskaana. No, olin minä ja ihan terve 3,2 kg lapsi syntyi lasketun ajan tienoilla :)
Kaksi täysin oireetonta raskautta. Molemmista syntyi terveet lapset,nyt jo koululaisia.
Kolmas raskaus oli kaikkine oireineen sellainen helvetti että kyllä siinä tuli ikävä noita oireettomia raskauksia..
Nosto, eikö ketään?