Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Varakkaat, sijoitatko itse vai käytätkö esim pankin tai vakuutusyhtiö varaihoitopalveluita?

Vierailija
06.10.2021 |

Myin asuntoni ja tilillä makaa isohko summa. Kovasti nyt pankista soitellaan ja tarjotaan palveluita.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitan itse, kävin nordean ja lähitapiolan "kultapossu" sijoitus neuvojien luona kuuntelemassa ja ei oikein vakuuttanut, kulut ovat kovia ja isoista summista siis suuria.

Aloitin nordnetin kautta sijoittamaan ja en voi valittaa, nyt on ollut hetken alamäkeä, mutta vahvasti plussalla ollaan ja minulla on ainoastaan osake poimintoja rahastot kuluineen ei ole minun juttu.

Juuri nyt saattaa ola hyvä aika lähteä sijoittamaan, kun dippiä monessa laatuosakkeessa, tietysti alamäki voi vielä jatkua, mutta eiköhän kurssit taas lähde nousuun loka/marras vaihteessa viimeistään.

Ei ole sijoitussuositus!

Vierailija
2/10 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoitan itse, kävin nordean ja lähitapiolan "kultapossu" sijoitus neuvojien luona kuuntelemassa ja ei oikein vakuuttanut, kulut ovat kovia ja isoista summista siis suuria.

Aloitin nordnetin kautta sijoittamaan ja en voi valittaa, nyt on ollut hetken alamäkeä, mutta vahvasti plussalla ollaan ja minulla on ainoastaan osake poimintoja rahastot kuluineen ei ole minun juttu.

Juuri nyt saattaa ola hyvä aika lähteä sijoittamaan, kun dippiä monessa laatuosakkeessa, tietysti alamäki voi vielä jatkua, mutta eiköhän kurssit taas lähde nousuun loka/marras vaihteessa viimeistään.

Ei ole sijoitussuositus!

Millainen sijoituspotti sulla on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sijoitussuositus!

Millainen sijoituspotti sulla on?

Aloitus pääoma 300 000€ lisäksi rahaa makaa norwegia pankissa korko 0,75%. Ja balazia pankissa sielläkin muistaakseni korko samoissa. Noilla on hyvät pankki suojat pääomille. Joskus oli myös big bankissa.

Inflaatio on nyt valitettavasti noussut, joten rahaa sulaa talletuksissa, mutta katson kokonaisuutena tuottoja ja pörssissä tuotto niin hyvä, että kattaa inflaatiot, lisäksi noissa talletuksissa ei ole oikeastaan riskiä, pörssissä sitä on ja päivittäin hirvittää saldon heiluminen isoilla summilla suuntaan jos toiseenkin

Monen näköistä muuta omaisuutta näitten lisäksi.

Ehkä kannattaa hajauttaa, riskin pienentämiseksi.

Vierailija
4/10 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/10 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse, muuten tuoton valuu pankeille ja niille sijoitusneuvojille.

Ne saa monet provikkapalkkaa.

Vierailija
6/10 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla seisoo rahat säästötileillä. Max 100 000 per pankki. Miksi sijoittaisin. Kuolen kuitenkin 20 vuodessa.

Vierailija
7/10 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitan itse. Ei vaadi mitään ydinfyysikon taitoja.

Vierailija
8/10 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa itse. Pankit markkinoivat niitä tuotteita, joista saavat itselleen tuottoa, eli sellaisia, joissa on suuremmat kulut. Kuten aktiiviset rahastot. Passiivisissa on käytännössä yhtä hyvä tuotto, mutta paljon pienemmät kulut. Mutta kannattaa silti kuunnella ne pankin neuvonnat ensin, että pääsee paremmin kartalle. Sitten sijoittaa omin päin.

Vierailija
9/10 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

OP:n private bankingin kautta osa ja loput itse. Enemmän on pankin varainhoidon kautta ja toistaiseksi olen ollut tyytyväinen. Ei sieltä(kään) mitään lottovoittoja pitkässä juoksussa saa mutta nyt korona-aikana tuotto on ollut kaikissa sijoituksissa poikkeuksellisen hyvää kun on voinut tehdä rahaa nousuissa ja laskuissa pörssin sahatessa. Aiempaa kokemusta ei itselläni ollut shorttaamisesta mutta nyt olen sitä tehnyt.

Vierailija
10/10 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaa rahastoja niin kannattaa kiinnittää huomio kuluihin, varsinkin hallinnointipalkkio.

Suorat sijoitukset toki ovat hyviä mutta vaativat asiantuntemusta.