Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki herkut, rasvat, sokerit, hiilarit, suolat, karkit ja virvoitusjuomat kannattaa jättää kokonaan pois jos ei halua lihoa

Vierailija
06.10.2021 |

Näin neuvovat nykyään myös jokainen lääkäri, ravintoterapeutti ja ravitsemusasiantuntija. Täysin herkuton, rasvaton, sokeriton, hiilariton, suolaton, karkiton ja limuton ruokavalio on ihmiselle paras ja niistä ruoista kannattaa pidättäytyä kokonaan. Mielellään kieltää ne itseltään täysin jos ei muuten pysty olemaan syömättä niitä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki rasvat kokonaan pois -> siitä kyllä seuraa kuolema. Ihminen tarvitsee tiettyjä rasvahappoja välttämättä siinä missä vitamiinejakin.

Entä lasketaanko omena herkuksi? Kyllä ne minun suussani maistuvat sitten hyvältä! Lienee turvallisinta olla syömättä. 

Vierailija
22/35 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihminen rasvaa tarvitsee, mutta ei sokerihöttöä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten vaan ymmärtää sen kohtuus kaikessa -metodin. Luultavasti liika rajoittaminen aiheuttaa muunlaisia ongelmia pään sisällä :)

Selitäppäs se miksi esim lääkärit tai ravitsemusasiantuntijat eivät koskaan suosittele tätä sinun kehumaasi kohtuus kaikessa -metodia vaan täydellistä pidättyneisyyttä kaikista herkuista ja lihottavista ruoista?

Ap

Itseasiassa minulle on juuri suositeltu tuota lääkärissä ja terveydenhuollon taholta. :) Eli mahdoton selittää tuota väittämääsi todeksi.

Vierailija
24/35 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään lääkäri ei taatusti neuvo jättämään kokonaan hiilareita, rasvaa tai suolaa pois. Ihmisen elimistö tarvitsee näitä kaikkia. Herkutteluakaan ei tarvitse kieltää itseltään täysin. Kävin aikoinaan ravitsemusterapeutilla, ja muistan ikuisesti kun hän kommentoi luettuaan ruokapäiväkirjaani, että "muuten hyvä, mutta missä herkut?". Liian ankara ruokavalio on vain pakonomaista suorittamista ja käy ennen pitkään mielen päälle. Kyllä se vain on kohtuus mikä pitää ihmisen oikealla tiellä.

Vierailija
25/35 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta sanot! Äärettömän tärkeä ohje meille raskassarjalaisille! Emme vissiin ole sitä tienneet?

Vierailija
26/35 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalaiset naiset ovat erittäin kauniita ja hyväkuntoisia vaikka syövät AINA jälkiruoan ja leivoskahvit.

Vierailija
27/35 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten vaan ymmärtää sen kohtuus kaikessa -metodin. Luultavasti liika rajoittaminen aiheuttaa muunlaisia ongelmia pään sisällä :)

Selitäppäs se miksi esim lääkärit tai ravitsemusasiantuntijat eivät koskaan suosittele tätä sinun kehumaasi kohtuus kaikessa -metodia vaan täydellistä pidättyneisyyttä kaikista herkuista ja lihottavista ruoista?

Ap

Linkkaahan tähän edes yksi varteenotettava tutkimus tai artikkeli, joka puoltaa täydellistä kieltäytymistä listaamistasi asioista.

Vierailija
28/35 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä minulle painonhallintaan ja diabeteksen hoitoon erikoistunut hoitaja suositteli nimenomaan kohtuus kaikessa -metodia, säännöllisen ruokarytmin ja riittävän liikunnan ohella. Sitä tässä nyt opetellaan.

Hyvistä rasvoista on myös ollut paljon puhetta (kohtuudella), kuten myös parhaista hiilareista (kohtuudella).

Taidat AP olla tässä asiassa vähän pihalla. Joku some-puoskari tai wannabe-influenceri ei ole ravitsemuksen asiantuntijaa nähnytkään.

Vierailija
29/35 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi herkun pitää olla aina jotan makeaa?

Minulle hyvä somtam -salaattikin on herkkua .

Ja monet muut ruuat. Herkuttelen joka ikinen päivä, ilman jäkiruokia .

Vierailija
30/35 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia noita toisinaan kulutan enkä ole koskaan ollut lihava.

Vierailija
31/35 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän kukaan ole sanonut, että herkun pitää aina olla makeaa. Meitä on moneen junaan, ja jonkun suurin herkku on toiselle suuri äklötys. Minäkin saan kohtalaista nautintoa joistain ihan tavallisista ruoista, mutta silti kaipaan välillä jotain arkiruoasta poikkeavaa, mielellään suolaista ja rapeaa. Kakut ja muut makeat voin ihan hyvin jättää muiden syötäviksi kun ne ei kuulu suosikkeihini.

Vierailija
32/35 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään lääkäri ei taatusti neuvo jättämään kokonaan hiilareita, rasvaa tai suolaa pois. Ihmisen elimistö tarvitsee näitä kaikkia. Herkutteluakaan ei tarvitse kieltää itseltään täysin. Kävin aikoinaan ravitsemusterapeutilla, ja muistan ikuisesti kun hän kommentoi luettuaan ruokapäiväkirjaani, että "muuten hyvä, mutta missä herkut?". Liian ankara ruokavalio on vain pakonomaista suorittamista ja käy ennen pitkään mielen päälle. Kyllä se vain on kohtuus mikä pitää ihmisen oikealla tiellä.

Millaisia herkkuja hän tarkoitti? Itse herkuttelen esim. marjoilla ja rahkalla tai joku hedelmä ja pähkinöitä. Joku banaanilettu ja marjat ovat tosi herkkua. 

Vierailija
33/35 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mielummin ylipainoinen kuin eläisin askeesissa.

Vierailija
34/35 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai ymmärrät, että jokaisella on oma makunsa. Jotkut tykkää suolaisesta ja toiset makeasta

Vierailija
35/35 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia herkkuja hän tarkoitti? Itse herkuttelen esim. marjoilla ja rahkalla tai joku hedelmä ja pähkinöitä. Joku banaanilettu ja marjat ovat tosi herkkua. 

Opettelin tuolloin terveellistä syömistä aiemman syömättömyys/ahmimiskierteen tilalle, ja ruokavalioni koostui vain ruoista jotka mielsin täysin terveellisiksi. En uskaltanut syödä mitään mikä muistutti edes kaukaisesti herkkua, koska pelkäsin sen karkaavan käsistä. Hän neuvoi minua syömään niitä herkkuja joita teki mieli, mutta suunnittelemaan niiden syöminen etukäteen. Sen sijaan, että kävisin ostamassa herkkuja heti mielihalun alettua, päättäisin mitä, miten paljon, ja milloin söisin. Näin ei tullut jälkeenpäin oloa, että olisin heikko ja epäonnistunut syötyäni jotain epäterveellistä. Käytiin myös läpi erilaisia terveellisempiä vaihtoehtoja herkuille, kuten noita sinun mainitsemia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän