Kaikki herkut, rasvat, sokerit, hiilarit, suolat, karkit ja virvoitusjuomat kannattaa jättää kokonaan pois jos ei halua lihoa
Näin neuvovat nykyään myös jokainen lääkäri, ravintoterapeutti ja ravitsemusasiantuntija. Täysin herkuton, rasvaton, sokeriton, hiilariton, suolaton, karkiton ja limuton ruokavalio on ihmiselle paras ja niistä ruoista kannattaa pidättäytyä kokonaan. Mielellään kieltää ne itseltään täysin jos ei muuten pysty olemaan syömättä niitä.
Kommentit (35)
Tai sitten vaan ymmärtää sen kohtuus kaikessa -metodin. Luultavasti liika rajoittaminen aiheuttaa muunlaisia ongelmia pään sisällä :)
Kyllä mä olen mieluummin läski kuin luovun kaikesta hyvästä.
No kyllä hyviä hiilareita söisin. Ei nyt mitään ketoa jaksa sentään, mutta ehdottomasti sokeri, alkoholi ja vehnä ainakin pois.
Saanko mä kuitenkin jatkaa tällä omalla tyylilläni, jonka olen tässä vuosien aikana kokenut itselleni sopivimmaksi?
Valintani on terveellinen kasvispainotteinen ruoka yhdistettynä valittuihin herkkuihin ja liikuntaan. Joinakin liikkumattomina päivinä hyvä ruoka osittain korvautuu esim. suklaalevyllä, kun tavallisesti nautin suklaata vähemmän, mutta melkein joka päivä. Koen olevani vahva ja jaksava. Olen normaalipainoinen 50 v.
Minä käytän kaikkia kohtuudella joten nou hätä. Melkein kaikkia tarvitaan kuitenkin jossain määrin. Ei pelkkää vettä ja leipää..tai niin ei leipääkään. Itseltään kaiken hyvän kieltäminen EI OLE järkevää.. paitsi jos piiskaa itseään piiskalla ja asuu luostarissa.
Ap taitaa olla niitä riisikakunpurijoita, jotka ankeuttavat hauskimmatkin illanistujaiset.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten vaan ymmärtää sen kohtuus kaikessa -metodin. Luultavasti liika rajoittaminen aiheuttaa muunlaisia ongelmia pään sisällä :)
Selitäppäs se miksi esim lääkärit tai ravitsemusasiantuntijat eivät koskaan suosittele tätä sinun kehumaasi kohtuus kaikessa -metodia vaan täydellistä pidättyneisyyttä kaikista herkuista ja lihottavista ruoista?
Ap
Ei auta jos tykkää hyvästä ruuasta, ja minä tykkään. Tietysti jos ruuasta poistetaan kaikki ja lisätään pahvi, niin varmaan sitä ei tulisi syötyä :D
Kannattaa lopettaa syöminen kokonaan!
Ei pidä paikkaansa. Ilman rasvaa kuolee. Ilman mitään hiilaria ei jaksa mitään. Proteiinissa on väkisinkin rasvaa, joten sitten ei voisi syödä niitäkään. Hedelmissä on sokeria. Pelkillä vihanneksilla ei elä ja niissäkin on hiilaria. Suolaa ihminen tarvitsee. Mutta se on totta, että lisättyä sokeria ei tarvitse.
Tämä kuvastaa hyvin sitä tietämättömyyttä mikä on valitettavan yleistä.
Kun jättää hiilarit ja rasvat pois jää jäljelle proteiini ja se ei yksin riitä.
Eli toisin sanoen älä syö mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ei auta jos tykkää hyvästä ruuasta, ja minä tykkään. Tietysti jos ruuasta poistetaan kaikki ja lisätään pahvi, niin varmaan sitä ei tulisi syötyä :D
Olen jättänyt ns. huonot hiilarit pois ja kyllä nyt tulee syötyä paremman makuista ruokaa kuin ennen.
Pippa Laukkakin on sanonut syövänsä joka päivä jonkun pikku herkun.
herkut, karkit, virvoitusjuomat ja mehut
listan voisi supistaa noihin niin olisi jotain järkeä ja säästyy myös kaupassa rahat eikä kärsi hampaat ja sekin parantaa terveyttä ja näkyy lompakossa
Teidän tanhupallon kokoisten savolaisten on ihan turha neuvoa meitä pitkiä länsisuomalaista naisia.
Ja mitähän jää jäljelle?