Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päädyin kuunteleen pitkästä aikaa Raappanaa "Elä ennenku kuolet" - sen uusimpia biisejä. Mutta häiritseekö teitä muita

Vierailija
06.10.2021 |

Mutta häiritseekö teitä muita se aksentti?

Raappanalla on selvä ulkomaalaisen kuuloinen aksentti laulussaan. Laulu on kauniisti polveilevaa ja taitavasti rytmitettyä, mutta... Niin. Se aksentti laittaa aina vaan miettimään miksi?

Mietin, että voisin soittaa Raappanaa ulkomaalaisille kavereille, he eivät huomaa outoa aksenttia. Onko Raappana siis suunnattu ulkomaille?

Mä luulen, että Raappana olisi Suomessa suositumpi, jos se laulais samalla rytmillä ilman sitä aksenttia mikä saa ihmiset pelästymään sitä myötähäpeän tunteen vyörymistä.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanokaa joku suomi-reggaeisti joka ei käytä aksenttia?

Pelle Miljoona. Sillä on luonnostaan oma tyyli.

Vierailija
22/27 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ku ne on jamaicalaisia jotka on vahingossa syntynyt suomalaisen ruumiiseen. Jah olkoon heille armollinen ja valtio kustantakoon etnisyysvaihtohoidon.

Ketkä ne, raappana ja jukka Poika? Miksi valtion tarvis heille mitään kustantaa. En ole kummankaan fani mutta näin duunari ja veronmaksajana ärsyttää kun pitää huudella kengän numeroa pienemmällä äo:lla. Molemmat ovat tehneet rahaa musiikillaan, työllistänyt soittajia, ravintolatyöntekijöitä, studioduunareita, kuskeja, keikkamyyjä jne ja tajuatko että kaikesta menee verot valtion kassaan. Ethän vain lusmuile työttömänä koneen äärellä miettimässä mihin kaikkeen turhaan valtio syytää rahaa, jotta voisit itse saada työttömyystukea jokusen kympin lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aimo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ku ne on jamaicalaisia jotka on vahingossa syntynyt suomalaisen ruumiiseen. Jah olkoon heille armollinen ja valtio kustantakoon etnisyysvaihtohoidon.

Ketkä ne, raappana ja jukka Poika? Miksi valtion tarvis heille mitään kustantaa. En ole kummankaan fani mutta näin duunari ja veronmaksajana ärsyttää kun pitää huudella kengän numeroa pienemmällä äo:lla. Molemmat ovat tehneet rahaa musiikillaan, työllistänyt soittajia, ravintolatyöntekijöitä, studioduunareita, kuskeja, keikkamyyjä jne ja tajuatko että kaikesta menee verot valtion kassaan. Ethän vain lusmuile työttömänä koneen äärellä miettimässä mihin kaikkeen turhaan valtio syytää rahaa, jotta voisit itse saada työttömyystukea jokusen kympin lisää.

🤣😂🤣😂🤣😂

Hienosti ärsyynnytty.

Vierailija
24/27 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aimo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuutsä ettei kaikki suomalaisen ruumiiseen syntyneet jamaicalaiset oo rikkaita? Ei niilloo itse varaa kustantaa ihon tummennusta, kullin isonnusta, hiusten käkkäröintiä ja huulten paisuttamista.

Vierailija
25/27 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö siinä jäljitellä jamaikalaistyylistä fraseerausta? En nyt jaksa kuunnella tuota biisiä (koska mulla on korvat tukossa flunssan takia), mutta ihan tyypillistä suomalaisessa reggaessa mielestäni.

Kyllä. Raappana laulaa nimenomaan jamaikalaisella tyylillä. Uskoisin, että tämä ei useimpia häiritse, vaan on yksi syy hänen vetovoimaansa reggaefanien joukossa. Minusta kellään muulla suomalaisellla reggaeartistilla ei ole tällaista tyyliä, ei varsinkaan Jukka Pojalla, joka ei kyllä muutenkaan ole tehnyt reggaeta enää vuosiin.

Vierailija
26/27 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks fraseeraus onnistu muuttamatta uuta yyks ja aata ääks..

Vierailija
27/27 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä vielä mitään. Kuunteleppas kun nykynuoret puhuu ulkomaisella aksentilla. Ainakin Stadissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi