Onko muilla miehillä tätä samaa: ei osaa asettua toisten asemaan?
Eräs av-palstalainen oli laittanut tällaisen kommentin:
"Miehillä on josksu harhaluulo että jos he haluavat kaljalle niin vaimokin haluaa kaljalle. Tai jos heillä ei ole nälkä niin ei heidän lapsillaankaan ole tarvetta välipalalle jne. Eli ei osata asettua toisen asemaan."
Itse ainakin oon huomannu tuon syömishomman meidän perheessä, eli mies syö aina itse silloin kun hänelle tulee nälkä. Sitten huomioi vasta muiden tarpeet. Mun sit pitää kysyä lapsilta, että onko nälkä, voin laittaa jotain syömistä.
Tai jos tekee pitkään jotain tietokonehomnaa pojan kanssa ilman syömistä, ei edes tajua kysyä lapselta et haluaisiko välillä syödä jotain vaan jatkavat sitä koodaamista tm hamaan tappiin saakka.
Ja jos mä ite oon lasten kanssa samaan aikaan syömässä, laitan AINA ensin lapsille jotsin syömistä ja sit vasta itelleni.
Mites muiden miehet? Osaako asettua miten hyvin toisen asemaan?
Kommentit (38)
Osaan asettua ihan liikaakin toisten asemaan. Meinaa mennä kaikki rahat. Olen opetellut yksinkertaisesti sanomaan ei, koska itse en vastavuoroisesti saa ikinä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Uskoisin että tältä palstalta löytyy juuri tuollaisia miehiä paljon.
sinä et naisena osaa mennä jääkaapille itse, ilman että mies passaa?
Oma eksä osaa kyllä lapset ruokkia. Mutta tämä tarkoittaa että noudattaa vaan pilkulleen tiettyjä kellonaikoja. Olettaa että silloin lapsilla on nälkä. Usein toki näin onkin. Mutta välillä oltiin syöty paljon tukevammin ja oletti että nälkä on jo parin tunnin päästä. Itse taas kysyn välillä onko vielä nälkä ja mennään sen mukaan.
On jokseenkin itsekäs tapaus, esimerkiksi pitää lomansa silloin kun itse tykkää, vaikka on tosiaan ne lapsetkin ja silloin olisi suotavaa edes yrittää pitää ne lomat silloin kun lapsillakin on. Sitten työntää lapset omille vanhemmilleen, kun on hänen viikko. Ja kyllä, nämä tuli valitettavasti ilmi vasta kun ne lapset oli tehty, ihmeen moni mies muuttuu ihan urpoksi isäksi tultuaan. Ja halusi itsekin kyllä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on nälkä niin eikö sitä voisi jotenkin osoittaa? Tuskin kukaan osaa lukea ajatuksia.
Juurikin näin. Ei tarvitse osata asettua kissan tai koiran asemaan tajutakseen että se haluaa syödä. Sekä koira että kissa osaa kerjätä. Ehkä kannattais ennemmin huolestua miksei lapsi osaa sellaista minkä sikiön älyllisellä kapasiteetilla varustettu eläin osaa.
Lapsikin osaa kerjätä, jopa ihan vauvaikäinen, mutta eri asia kiinnittääkö mies siihen huomiota. Vauvat aloittaa nälkämerkit huulien maiskuttelulla (ja myöhemmin itkulla), jatkavat sormen imeskelyllä ja nyt tuo 10kk lapsi konttaa syöttötuolin luo ja alkaa kiipeillä sitä vasten elämöiden samalla. Ja isi vaan jatkaa pelaamista, koska se peli on kesken, eikä lapsi siis saa ruokaa ennen kuin isi on valmis. Joku varmaan nyt louskuttaa, että miksi minä en anna sitä ruokaa, kun näen, että lapsella on nälkä. No, ihan siksi että mieskin joskus oppisi noita nälkäviestejä tulkitsemaan ja ennen kaikkea niistä välittämään ja koska en suostu siihen, että kannan miehenkin vastuun lapsesta. Mies syöttää iltapuurot ja se siitä. Nalkutan kyllä, jos ei tee sitä ajallaan, koska vaikka lapsella on ns. kiinteä ruoka-aika, jos onkin jo puoli tuntia aikaisemmin nälkäinen, niin minusta on julmaa odotuttaa lasta nälässä. Mies ei tätä taas edes ajattele.
Onneksi ne teidän ihqut ulkomaalaismiehenne osaavat asettua toisten asemaan. Yleensä Amerikkalaisen kenraalin tai huippukirurgin asemaan.
Mun mieheni on tuollainen, empatiakyvytön. On toki narsisti muutenkin.
Ei ole tätä ongelmaa. En pidä nakeista, joten pystyn asettumaan sellaisen ihmisen asemaan joka ei pidä esimerkiksi kukkakaalista. Jotkut tilaisuudet ovat minulle epämiellyttäviä, joten pystyn ymmärtämään että toisenlaiset tilaisuudet voivat olla jollekin toiselle epämiellyttäviä.
Olen huomannut saman ja monessa miehessä monen monta kertaa. Yllättäen huomaavin mies on ollut ihminen joka on psykopaatti. Niillä näyttää olevan kyky pysyä kartalla ihmisten tarpeista.
Ja taas sitä mennään!!!
IHANAA MIESVIHAA!!! <3 M26
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on nälkä niin eikö sitä voisi jotenkin osoittaa? Tuskin kukaan osaa lukea ajatuksia.
Juurikin näin. Ei tarvitse osata asettua kissan tai koiran asemaan tajutakseen että se haluaa syödä. Sekä koira että kissa osaa kerjätä. Ehkä kannattais ennemmin huolestua miksei lapsi osaa sellaista minkä sikiön älyllisellä kapasiteetilla varustettu eläin osaa.
Meidän koira osaa selvästi tulla ilmaisemaan haluaako ruokaa vaiko ulos, jos kerran eläimet pystyy tuohon niin miksi ei lapsetkin. Lapset sentään osaa puhua samaa kieltä aikuisten kanssa.
ite miehenä lähinnä olen eräänlainen kuningas perheessä.
Olen antanut jokaiselle perheenjäsenelle luvan olla oman itsensä kuninkaita ja päättää itse asioista ja vapaat kädet tehdä itse leivät ja duunata syötävät. Syötävää aina löytyy jos osaa käyttää omaa päätään.
En siis komentele tai palvele oman itsensä kuninkaita. Heille on myönnetty täysi vapaus kuunnella nälkäänsä ja muita tarpeita.
Minulle ei tarvitse sanoa että: "menen nyt vessaan".
Menee vaan ja hyvä kun tietää mennä ilman minun lupaani. Ymmärrän kyllä että olen auktoriteetti ja kuningas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsikin osaa kerjätä, jopa ihan vauvaikäinen, mutta eri asia kiinnittääkö mies siihen huomiota. Vauvat aloittaa nälkämerkit huulien maiskuttelulla (ja myöhemmin itkulla), jatkavat sormen imeskelyllä ja nyt tuo 10kk lapsi konttaa syöttötuolin luo ja alkaa kiipeillä sitä vasten elämöiden samalla. Ja isi vaan jatkaa pelaamista, koska se peli on kesken, eikä lapsi siis saa ruokaa ennen kuin isi on valmis. Joku varmaan nyt louskuttaa, että miksi minä en anna sitä ruokaa, kun näen, että lapsella on nälkä. No, ihan siksi että mieskin joskus oppisi noita nälkäviestejä tulkitsemaan ja ennen kaikkea niistä välittämään ja koska en suostu siihen, että kannan miehenkin vastuun lapsesta. Mies syöttää iltapuurot ja se siitä. Nalkutan kyllä, jos ei tee sitä ajallaan, koska vaikka lapsella on ns. kiinteä ruoka-aika, jos onkin jo puoli tuntia aikaisemmin nälkäinen, niin minusta on julmaa odotuttaa lasta nälässä. Mies ei tätä taas edes ajattele.
Joillakin ihmisillä kehitys aikuisuuteen ja vanhemmuuteen voi olla puutteellinen tai sitten voi olla myös vammainen. Kannattaisi puhua miehelle eikä meille palstalaisille asiasta niin mieskin voi kehittyä ajattelemaan laajemmin, kuin vain itseään. Jonkinlaista ajatus häikkää tuommoisella miehellä on, mutta meitä miehiä on monenlaisia. On tuommoinenkin jonkin sorttista vammaisuuden astetta pitää miehiä kuin koirina, että kysellään ulkopuolisilta ihmisiltä mikä miestä vaivaa. Lievästä vammaisuudesta puhun, enkä tarkoita tuota sanaa haukkuma sanana. Kannattaisi opetella tuntemaan oma puoliso.
En kyllä ymmärrä tätä. Itse muistan kaikki keskustelut, mutta naiset yleensä ihmettelevät kun muistin mistä on puhuttu. Miehet yleensä muistavat keskinäiset keskustelut kanssani.
Vähän aiheen vierestä mutta onko jossain mies joka osaa ottaa epämukavan palautteen fiksusti, uhriutumatta? Näkyy näitä vain jotka ei vain pysty keskustelemaan rakentavasti, vaan kaikki kääntyy niin jumalattoman henkilökohtaiseksi ja " Joo, oon ihan paska" , sen sijaan että otettaisiin edes joskus onkeensa.
Esim kysyn, että miksi ei kysele ihan muuten vain vaikka kuulumisia työpäivän jälkeen, kun tykkäisin siitä
Vastaus on jotain luokkaa" en tiedä, oon vaa sit nii paska varmaan ". Siis aargh, en mielestäni kysele kovinkaan typeriä, mut joo....!!!
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on uskomattoman itsekäs ja itsenäinen kulttuuri. En käsitä miksi.
Muissa maissa ajatellaan aina muita ekaksi. Empatiakyky ihan toista maailmaa.
Me ollaan pieni, ankarissa olosuhteissa elänyt kansa, joka on sotinut paljon. Selviytyminen ja kova karsinta näkyy suomalaisessa luonteessa muun muassa psykopaattisina piirteinä (itsekkyys ja epäempaattisuus).
Vierailija kirjoitti:
ite miehenä lähinnä olen eräänlainen kuningas perheessä.
Olen antanut jokaiselle perheenjäsenelle luvan olla oman itsensä kuninkaita ja päättää itse asioista ja vapaat kädet tehdä itse leivät ja duunata syötävät. Syötävää aina löytyy jos osaa käyttää omaa päätään.
En siis komentele tai palvele oman itsensä kuninkaita. Heille on myönnetty täysi vapaus kuunnella nälkäänsä ja muita tarpeita.
Minulle ei tarvitse sanoa että: "menen nyt vessaan".
Menee vaan ja hyvä kun tietää mennä ilman minun lupaani. Ymmärrän kyllä että olen auktoriteetti ja kuningas.
Hassua, myös mun mieheni on kuningas, ja minä luonnollisesti hänen kuningattarensa. Meillä ajatuksena on pitää muita perheenjäseniä (nykyään toisiamme, ollaan jo kaksin) hyvänä, sehän on kunnia-asia, ei suinkaan tylytys! Empaattinenkin mokoma on, ehkä siksi ollaan onnellisia vielä perhe-elämän jälkeenkin. Tänään syödään peuranlapaa muusin kera, paremman kokin tekemänä. Kuninkaalla on sitten vahvuutensa toisaalla. :)
Vierailija kirjoitti:
Vähän aiheen vierestä mutta onko jossain mies joka osaa ottaa epämukavan palautteen fiksusti, uhriutumatta? Näkyy näitä vain jotka ei vain pysty keskustelemaan rakentavasti, vaan kaikki kääntyy niin jumalattoman henkilökohtaiseksi ja " Joo, oon ihan paska" , sen sijaan että otettaisiin edes joskus onkeensa.
Esim kysyn, että miksi ei kysele ihan muuten vain vaikka kuulumisia työpäivän jälkeen, kun tykkäisin siitä
Vastaus on jotain luokkaa" en tiedä, oon vaa sit nii paska varmaan ". Siis aargh, en mielestäni kysele kovinkaan typeriä, mut joo....!!!
Jos olet seurannut palstan meininkiä miehiä kohtaan yleisesti ottaen niin ei tässä järkeily auta tippaakaan. Kovaa luuta vastaan vastataan kovalla luulla. Yrittänyt oon järkevästi puhua asioista, mutta tällä palstalla keskitytään vain lyömään miehiä silmittömästi. Jopa toisissa ketjuissa ollaan vääristelty toisten sanomisia ja luetaan rivien välistä. Riitaa täällä vaan haastetaan.
Uskoisin että tältä palstalta löytyy juuri tuollaisia miehiä paljon.