Voiko olla ääniherkkä nainen ilman että on asperger dg?
Kommentit (8)
Ei mulla ainakaan mitään diagnoosia ole.
Ei niitä taideta enää edes kirjoittaa.
Olen silti ääni-, valo- ja tuntoherkkä, ja sosiaalisesti typerä.
Voi, minulla on yliherkkä kuulo. Ihan korvalääkärin tekemä diagnoosi kuulontutkijan testien kera.
Vierailija kirjoitti:
Voi, minulla on yliherkkä kuulo. Ihan korvalääkärin tekemä diagnoosi kuulontutkijan testien kera.
Mulla kanssa kuulontutkija totesi, että onpa hyvä kuulo. Sain tutkimukseen lähetteen työterveyden kautta, kun en kokouksissa saa puheista mitään selvää, ja usein tuntuu että korviin vain särkee se kälätys ja päällepuhuminen, mitä niissä on.
Ongelma ei siis ole kuulossa, vaan minusta tuntuu että aivot vain ei pysty käsittelemään isoa määrää aisti-informaatiota kerralla.
Miten todetaan yliherkkä kuulo? Millä testillä? Näkeekö korvan rakenteesta katsomalla sisälle?
Voi olla aistiherkkyyksiä ilman muita diagnooseja. Itse käytän kuulosuojaimia kaupungissa välttyäkseni pahimmalta melulta.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla aistiherkkyyksiä ilman muita diagnooseja. Itse käytän kuulosuojaimia kaupungissa välttyäkseni pahimmalta melulta.
Mistä aistiherkkyytesti johtuu? Tuleeko kuulosuojista musiikkia vai ei ääntä? Huomaako sinulla kuulosuojaimet vai näyttääkö ne samalta kuin peruskuulokkeet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä aistiherkkyytesti johtuu? Tuleeko kuulosuojista musiikkia vai ei ääntä? Huomaako sinulla kuulosuojaimet vai näyttääkö ne samalta kuin peruskuulokkeet?
En tiedä. Minulla on yliherkkyyksiä kaikissa muissa aisteissa paitsi maku- ja hajuaistissa. Saattaa liittyä lievään aspergeriin. Käytän kuulosuojaimia, kun teen jotain keskittymistä vaativaa omissa oloissani.
voi