Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mörköjen pelko aikuisella?

Vierailija
05.10.2021 |

Miten pitäisi suhtautua? Aikuinen kaverini pelkää yksin ollessaan (asuukin yksin) näkevänsä kummituksen, oven liikkumista itsestään ja sen sellaista. Kertoo, että välillä tulee ihan fyysisiä reaktioita pelkoon, sydämen pamppailua tavallista nopeammin ja suun kuivumista. Onkohan vaan ahdistuneisuushäiriö, jota ei ole tunnistettu?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä nyt vaan on järjettömiä pelkoja, mullakin hieman tuollaista vieläkin vaikka iän myötä onkin helpottanut, olen keski-ikäinen. Lapsena ja nuorena makasin usein pelosta lamaantuneena peiton alla iltaisin ja öisin.

Vierailija
2/8 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ahdistusta, pelkoa, todellista tunnetta. Tuttu tunne, kun tarpeeksi pelkää, kun yölamppu tanssittaa varjoja senölle, vaikka ketään ei näy, eikä kukaan heiluta lamppua. Rankat kokemukset saattavat laukaista kummitukset eloon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo pelot tulee selkäytimestä. Ihmislaji on joutunut pelkäämään pimeää ja tuntematonta lähes koko evoluutionsa ajan.

Vierailija
4/8 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhuelokuvia katsonut? Voi pysyä muuten vuosikymmeniä mukana.

Keskusteluapuahan tuo tarvitsis.

Vierailija
5/8 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhuelokuvia katsonut? Voi pysyä muuten vuosikymmeniä mukana.

Keskusteluapuahan tuo tarvitsis.

Kyllä, tuo on muuten totta. Joku todella selkäpiitä karmiva kauhuelokuva voi jäädä mieleen, vuosiksi, miksi se sen tekee, on mysteeri. Kenties HSP-henkilö kokee kaiken vahvempana?

Vierailija
6/8 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vakuuttelen itsellni että kaikki sellainen on vain kuvitelmaa. Ei ole mitään kummituksia. Kun tyhjät pilttipurkit pyöri keittiössä niin heitin läppänä siellä ne kummitukset mellastaa. Sen kuuli ex ja pienet lapset.

No lapset ei ymmärrä huumoria.Tyttö joka on vanhin lapsi oli käytännöllinen. kun on kummituksia niin mene pikkuveli edeltä kun olet rohkeampi. Täytyy ihailla pikkutytön oveluutta. Myöhemmin on toisen naisen luona tapahtunut asioita joita ei voi järjellä selittää.

Rikka imuri käynnistyi olohuoneessa kun nukuttiin makkarissa. Vessan iso muovinen kello tippui mun aikana kahdesti lattialle. Se oli korihyllyssä josta ei tippunut kun sitä vasiten ravistin. 

En v myönnä enkä kiellä. Ainoa mitä voin sanoa niin on sellaisia asioita mitä ainakaan minä en osaa selittää.

Vierailija
7/8 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vakuuttelen itsellni että kaikki sellainen on vain kuvitelmaa. Ei ole mitään kummituksia. Kun tyhjät pilttipurkit pyöri keittiössä niin heitin läppänä siellä ne kummitukset mellastaa. Sen kuuli ex ja pienet lapset.

No lapset ei ymmärrä huumoria.Tyttö joka on vanhin lapsi oli käytännöllinen. kun on kummituksia niin mene pikkuveli edeltä kun olet rohkeampi. Täytyy ihailla pikkutytön oveluutta. Myöhemmin on toisen naisen luona tapahtunut asioita joita ei voi järjellä selittää.

Rikka imuri käynnistyi olohuoneessa kun nukuttiin makkarissa. Vessan iso muovinen kello tippui mun aikana kahdesti lattialle. Se oli korihyllyssä josta ei tippunut kun sitä vasiten ravistin. 

En v myönnä enkä kiellä. Ainoa mitä voin sanoa niin on sellaisia asioita mitä ainakaan minä en osaa selittää.

Raamatun mukaan pahoja henkiä on olemassa. Haitilainen kristitty ystävä kertoi niin hurjia juttuja Haitilta (jossa ihmiset ihan työkseen etsivät yhteyttä niihin) että on vaikea käsittää/ uskoa.

Mutta Jeesuksen nimeä ne kaikki pelkäävät. Mikä tahansa ikävä yliluonnollinen kokemus korjaantuu sanomalla: ”Jeesus auta.”

Ennenkuin alapeukutat, koe yksi unihalvaus ja kokeile tätä.

Vierailija
8/8 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo pelot tulee selkäytimestä. Ihmislaji on joutunut pelkäämään pimeää ja tuntematonta lähes koko evoluutionsa ajan.

Tämä on totta. Toki se on ongelma jos pelko alkaa häiritä normaalia elämää, mutta aika moni meistä pohjimmiltaan pelkää "mörköjä".

Minäkin, vaikka suureksi osaksi suhtaudun yliluonnolliseen skeptisesti, pelkään silti yliluonnollista jollakin tavalla. Kummituksia en pelkää, mutta näin anonyymisti voin tunnustaa, että pelkään demoneita. En ole edes uskonnollinen enkä minä niitä sillä tavalla pelkää, että jatkuvasti asiaa miettisin, mutta joskus kun olen yksin illalla, hiipivät mieleeni karmeimmat demonikauhuelokuvakohtaukset ja alan miettiä, että entä jos jotain sellaista voisi oikeasti minullekin tapahtua. Koskaan, koskaan en lähtisi leikkimään tällaisilla asioilla esimerkiksi spiritismiä pelaamalla.