Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ohjelmavinkki huomisille 6 v synttäreille?

04.09.2006 |

Eli tyttäremme viettää huomenna 6 v synttäreitään kavereittensa kanssa. eskarista ja kerhosta on kutsuttu yhteensä 8 tyttöä. Mikä olsisi sellanen kiva, helppo ja halpa ohjelmanumero lastenkutsuille? Naamiais synttärit olisi tiedossa. Juhlat kestää 2 tuntia. Olen hieman myöhässä kysymykseni kanssa koska juhlat on jo huomenna. pelkään juhlien menevän riehumiseksi jos en mitään ohjelmaa keksi. Auttekaa pian kiitos!!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin viime synttäreillä tein samaisen idean pohjalta seinälle laitettavan klovnin pään, johon lapset sitten silmät sidottuina kiinnittelivät pahvista leikattuja silmiä, nenää ja suuta.

Tuollaiseen tarvitset siis vain kartonkia / pahvia ja sinitarraa, jolla osat kiinnittyvät.

Vierailija
2/6 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapset saavat katsoa niitä hetken.Sitten silmät kiinni ja poistat yhden... Lasten pitää tietää mikä poistettiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin mielenkiinnolla leikki-ideoita. Itse ajattelin, etten tee tänä vuonna lastenkutsuille synttärikakkua vaan lapset saavat itse tehdä itselleen jätskiannokset. Aion varata paria eri litrajätskiä, keksejä, kinuski yms. kastikkeita, karkkeja jne, joita lapset saavat laittaa omaan annokseensa. Tästä tulee siis samalla ohjelmaa, kun puuhastelevat itselleen annoksia. Kysyin tyttäreltäni, että mitä hän tuumaa itse tehdyistä jätskiannoksista ja hän hihkui riemusta.

Olen joskus poikamme 6v synttäreillä laittanut lapset tekemään itselleen pitsat eli mulla oli valmispohjia ja sitten olin varannut täytteitä astioihin ja niistä kukin kokosi mieleisensä pitsan. Pitsat paistettiin ja hyvää oli!

Pieni yhteinen askartelu (kartongista kortti/kirjanmerkki) on kanssa ollut mulla joskus synttäriohjelmana. Yhtenä vuonna olin varannut ison valkoisen paperin, johon olin piirtänyt valmiiksi maisemaa ja lapset askartelivat kukin kartongista siihen eläimiä, ihmisia, kukkia jne, mitä kukin halusi. KUn ne liimattiin siihen niin siitä tuli kiva juliste lasten huoneen seinälle pitkäksi aikaa.

Vierailija
4/6 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Värikuningasta

-Ongintaa

-Aarteen etsintää kartan kanssa, jokaisessa paikassa uusi vihje, esitettynä kuvin jotta lukutaidottomat ymmärtää

-pantomiimiä ringissä, arvataan vaikkapa mitä eläintä joku esittää, ja oikein arvannut saa jatkaa

-säkkihyppelykisa (ulkona)

Vierailija
5/6 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kulkemalla toisten käsien ali, siis ilman että irrottavat vieruskaverin kättä omastaan. Avaaja sitten selvittelee sekasotkun. Leikki sopii tosi hyvin alkajaisiksi poistamaan jännittynyttä tunnelmaa ja varsinkin, jos kaikki eivät vielä tunne toisiaan niin siinä yhteisissä kasoissa tunnelma tiivistyy ja tutuiksi tullaan.

Hauskoja synttäreitä!

Heseri

Vierailija
6/6 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin terassillemme lakanan näkösuojaksi kaiteen yli ja lapset istuivat terassin lattialla, itse menin terassin ulkopuolelle ja esitin käsinukeilla noin 10-15 pätkän ihan omasta päästä lauluja ja juttuja ja lisäksi nukketeattein päätteksi meillä oli samassa kohtaa onginta, misää lapset ongivat karkkipussit itselleen. Tykkäsivät kovasti. Nyt tutut pyytävt synttäreillä nukketeatteria ja sehän on helppo " pystyttää" , kun laittaa johonkin vaan lakanaa ja sen takana. Meilläkin oli vain 3 käsinukkea, mutta laulaa voi yhdessä yms ja tarinoida.