Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun näette homoavioliittoja puoltavia ja vastustavia ihmisiä niin kummat

Vierailija
29.11.2014 |

Kun näette telkkarissa (ja arjessakin) homoavioliittoja puoltavia ja vastustavia ihmisiä niin kummat vaikuttavat sinusta lämpimämmiltä ja empaattisemmilta ihmisiltä? Kummat hehkuvat enemmän lähimmäisen rakkautta? Kummat pitävät enemmän heikompien puolta? Kummat vaikuttavat henkisesti tasapainoisemmilta ja onnellisemmilta?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvoisen avioliiton puolestapuhujat ovat sydämellisiä ja empaattisia. Esim. sisäministeri on kylmä ja tuomitseva, samoin ps-puheenjohtaja.

Vierailija
2/31 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toivon, että ihmiset eläisivät sovussa ja rakkaudessa. Tällaiset avaukset eivät edesauta asiaa.

Vierailija
4/31 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en kovin monen kantaa tiedä, eniten taitaa vaikuttaa vastaajan ikä.

Vierailija
5/31 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 20:44"]Minä toivon, että ihmiset eläisivät sovussa ja rakkaudessa. Tällaiset avaukset eivät edesauta asiaa.
[/quote]

Edistävätkö kiihkouskovaiset sopua ja rakkautta ihmisten välillä vai rakentavatko korkeampia muureja ihmisten välille? Koskeeko sopu ja rakkaus vain sellaisia kuin millainen itse on?

Vierailija
6/31 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 20:45"]

[/quote]

Tööt. Väärä vastaus. Ainoa hyväksyttävä vastaus on se että homoliittoja kannattavat on tän maailmankaikkeuden mahtavista ihmisiä ja kaikki vastustajat hirveitä.

Vierailija
7/31 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 18:53"]

Kun näette telkkarissa (ja arjessakin) homoavioliittoja puoltavia ja vastustavia ihmisiä niin kummat vaikuttavat sinusta lämpimämmiltä ja empaattisemmilta ihmisiltä? Kummat hehkuvat enemmän lähimmäisen rakkautta? Kummat pitävät enemmän heikompien puolta? Kummat vaikuttavat henkisesti tasapainoisemmilta ja onnellisemmilta?

[/quote] homoliittoja puolustavat vaikuttavat humaaneilta ja empaattisilta

Vierailija
8/31 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 20:45"]

[/quote]

Tööt. Väärä vastaus. Ainoa hyväksyttävä vastaus on se että homoliittoja kannattavat on tän maailmankaikkeuden mahtavista ihmisiä ja kaikki vastustajat hirveitä.

Vierailija
9/31 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 20:49"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 20:44"]Minä toivon, että ihmiset eläisivät sovussa ja rakkaudessa. Tällaiset avaukset eivät edesauta asiaa. [/quote] Edistävätkö kiihkouskovaiset sopua ja rakkautta ihmisten välillä vai rakentavatko korkeampia muureja ihmisten välille? Koskeeko sopu ja rakkaus vain sellaisia kuin millainen itse on?

[/quote]

Uskova ajattelee ettei se ole Jumalan tahdon mukaista, eikä siten halua olla edes auttamassa lähimmäisen eksytystä. Vaikka sinä et usko samoin, niin uskovan lähtökohdasta ja näkökulmasta tämä on kuitenkin rakkaudellinen suhtautuminen lähimmäiseen. Tärkeintä on se asenne, ja motiivi siellä kaiken alla, olipa asia miten tahansa. Kysyit "Koskeeko sopu ja rakkaus vain sellaisia kuin millainen itse on?" niin vastaan siihen että eikö myös homoseksuaalisten tulisi omasta lähtökohdastaan käsin suhtautua rakastavasti lähimmäiseen, joka on eri mieltä asioista?

Vierailija
10/31 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 20:49"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 20:44"]Minä toivon, että ihmiset eläisivät sovussa ja rakkaudessa. Tällaiset avaukset eivät edesauta asiaa. [/quote] Edistävätkö kiihkouskovaiset sopua ja rakkautta ihmisten välillä vai rakentavatko korkeampia muureja ihmisten välille? Koskeeko sopu ja rakkaus vain sellaisia kuin millainen itse on?

[/quote]

Uskova ajattelee ettei se ole Jumalan tahdon mukaista, eikä siten halua olla edes auttamassa lähimmäisen eksytystä. Vaikka sinä et usko samoin, niin uskovan lähtökohdasta ja näkökulmasta tämä on kuitenkin rakkaudellinen suhtautuminen lähimmäiseen. Tärkeintä on se asenne, ja motiivi siellä kaiken alla, olipa asia miten tahansa. Kysyit "Koskeeko sopu ja rakkaus vain sellaisia kuin millainen itse on?" niin vastaan siihen että eikö myös homoseksuaalisten tulisi omasta lähtökohdastaan käsin suhtautua rakastavasti lähimmäiseen, joka on eri mieltä asioista?

[/quote]

Tarkoitus pyhittää keinot. Yksi asia on omata erilaisia mielipiteitä. Toinen asia on se syrjitäänkö ja halveksitaanko erilaista ihmistä ja kohdellaanko lain edessä eriarvoisina.

Vierailija
11/31 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 20:45"]

[/quote]

[/quote]

Saat kertoa jos kokemuksesi on erilainen.

Vierailija
12/31 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 21:23"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 20:45"] No mä en kovin monen kantaa tiedä, eniten taitaa vaikuttaa vastaajan ikä. [/quote] Tööt. Väärä vastaus. Ainoa hyväksyttävä vastaus on se että homoliittoja kannattavat on tän maailmankaikkeuden mahtavista ihmisiä ja kaikki vastustajat hirveitä. [/quote] Saat kertoa jos kokemuksesi on erilainen.

[/quote]

Kyllä mun kokemus on  totta vie erilainen. Ihmisen mielipide ei ole sama asia kun ihmisen persoona tai käytöstavat. Jos joku näin uskoo ei voi olla kovin fiksu tapaus kyseessä. Tää on taas yhdenlaista tietyn ihmisryhmän jalustalle nostamista, jota en missään tapauksessa kannata. Yksilöt yksilöinä kiitos. 

Vierailija
13/31 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun silmissä avioliitto ei ole oikein mitään. Se ei ole ollenkaan tavoiteltava asia elämässä. Joten en ymmärrä miksi siitä tehdään niin iso asia a oikein äänestetään. Rakkaus ja kunnioitus voittakoon.

Vierailija
14/31 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 21:23"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 20:45"] No mä en kovin monen kantaa tiedä, eniten taitaa vaikuttaa vastaajan ikä. [/quote] Tööt. Väärä vastaus. Ainoa hyväksyttävä vastaus on se että homoliittoja kannattavat on tän maailmankaikkeuden mahtavista ihmisiä ja kaikki vastustajat hirveitä. [/quote] Saat kertoa jos kokemuksesi on erilainen.

[/quote]

Kyllä mun kokemus on  totta vie erilainen. Ihmisen mielipide ei ole sama asia kun ihmisen persoona tai käytöstavat. Jos joku näin uskoo ei voi olla kovin fiksu tapaus kyseessä. Tää on taas yhdenlaista tietyn ihmisryhmän jalustalle nostamista, jota en missään tapauksessa kannata. Yksilöt yksilöinä kiitos. 
[/quote]

Ai että mielipiteet, persoona ja käytöstavat eivät kulje mitenkään käsi kädessä. Ookoo.
Kerro toki havainnoistasi lisää. Minusta tasa-arvoista avioliittoa kannattavat ovat vaikuttaneet empaattisemmilta ihmisiltä mitä heitä on telkussakin nähnyt.

Vierailija
15/31 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään lisää kerrottavaa, eikä tuollaiselle ihmiselle, joka niputtaa mielipiteen mukaan Ihmiset, mikään edes vaikuta. Mun mielestä erittäin typerä ja vahingollinen suhtautuminen toisiin ihmisiin. Itse kunnioitan useita eri mielipiteitä. Vaikka en samaa mieltä olisikaan! En näe mitään muuta tapaa hedelmällisenä tai rakentavana. Me ollaan erilaisia ja eri mieltä. Annetaan kaikkien kukkien kukkia. Eikö vaan?!

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 21:40"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 21:23"] [quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 20:45"] No mä en kovin monen kantaa tiedä, eniten taitaa vaikuttaa vastaajan ikä. [/quote] Tööt. Väärä vastaus. Ainoa hyväksyttävä vastaus on se että homoliittoja kannattavat on tän maailmankaikkeuden mahtavista ihmisiä ja kaikki vastustajat hirveitä. [/quote] Saat kertoa jos kokemuksesi on erilainen. [/quote] Kyllä mun kokemus on  totta vie erilainen. Ihmisen mielipide ei ole sama asia kun ihmisen persoona tai käytöstavat. Jos joku näin uskoo ei voi olla kovin fiksu tapaus kyseessä. Tää on taas yhdenlaista tietyn ihmisryhmän jalustalle nostamista, jota en missään tapauksessa kannata. Yksilöt yksilöinä kiitos.  [/quote] Ai että mielipiteet, persoona ja käytöstavat eivät kulje mitenkään käsi kädessä. Ookoo. Kerro toki havainnoistasi lisää. Minusta tasa-arvoista avioliittoa kannattavat ovat vaikuttaneet empaattisemmilta ihmisiltä mitä heitä on telkussakin nähnyt.

[/quote]

Vierailija
16/31 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse tapella, ei tästä mitalia jaeta.

Vierailija
17/31 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja että ihan telkussa nähty on sitten se millä ihmiset arvioidaan. Just just... En mä voi suhtautua tällaisiin kommentteihin tai avauksiin vakavasti. Oikeesti, eihän kukaan ajattele näin?

Vierailija
18/31 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 20:44"]

Minä toivon, että ihmiset eläisivät sovussa ja rakkaudessa. Tällaiset avaukset eivät edesauta asiaa.

[/quote]

Tämä on totta! Todella hölmö avaus.

Vierailija
19/31 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksut ja empaattiset ihmiset jotka ovat tuota lain muutosta vastaan eivät yleensä avaa suutaan koskien tätä asiaa kosks vastapuoli haukkuu heidät... Ne ketkä uskaltavat avata suunsa eivät välttämättä ole niitä kaikista empaattisimpia yksilöitä, mutta ei se silti tarkoita että kaikki vastustajat ovat empatiakyvyttömiä.

Miettikää nyt kuinka moni suomalainen jätti allekirjoittamatta lakiehdotuksen avioliittolain puolesta... Toisaalta ne jotka ovat sen kannalla aivan varmasti allekirjoittivat sen...

Vierailija
20/31 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 21:03"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 20:49"]

[/quote]

[/quote]

Eli suomeksi sanottuna rakkaudellista suhtautumista lähimmäiseen on olla ilkeä, kylmä ja syrjivä lähimmäistä kohtaan? Kunhan taustalla on oma tulkinta Raamatusta ja Jumalan sanasta, niin saa sanoillaan ja teoillaan olla jotain sellaista, mistä ei huoku lämpö, ei empatia, ei ymmärrys, ei lähimmäisen rakkaus, ei heikommassa osassa olevan auttaminen? Kuulostaa minusta aika hurjalta ja myös kurjalta.

Syrjityn, vähemmistössä ja heikommassa asemassa voi olla myös vähän vaikeaa suhtautua kauhean rakastavasti lähimmäisiinsä, jotka aiheuttavat pahaa oloa ja tallaavat heidän elämää ja arvojaan maan lokaan. Heidän pitäisi olla jotenkin näkymättömiä, niin sitten olisi hyvä, ettei kunnon ihmisten elämä häiriinny. Homojen itsemurhatodennäköisyys on moninkertainen muihin verrattuna, joten on oikeasti iso asia, miten yhteiskunnassa heihin suhtaudutaan.

Minusta uskovien kannattaisi mennä itseensä ja miettiä, millaista se heidän uskonsa on ja mitä se saa heidät tekemään käytännössä. Tekeekö uskon nimessä hyvää vai pahaa. Minusta usko on hyvä asia, siitä on monelle lohtua, ja jos se tosiaan motivoi auttamaan heikommassa asemassa olevia, auttaa asettumaan toisen asemaan jne. Mutta kyllä paljon pahaakin tehdään uskon nimissä eikä uskova näe siinä edes mitään väärää.