Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitoalalla uusi lähihoitaja

Vierailija
29.11.2014 |

Olen vuoden työskennellyt lähihoitajana sijaisena eri työpaikoissa ja opiskelen parhaillaan töiden ohella sairaanhoitajaksi. Olen jo 30v ja työskennellyt aiemmin alalla, jossa enemmistö miehiä. Itseäni alkanut naisvaltaisissa työpaikoissa ihmetyttää toisten hoitajien käytös ja suhtautuminen sijaisiin ja opiskelijoihin. Ei toki kaikkien, muutama per työpaikka.Ihme kyräilyä, os.hoitajalle raportointia, potilaiden asioista kertomatta jättämistä, sijaiselle/ opiskelijalle selän kääntäminen, juoruilua opiskelijan yksityiselämästä, ei pyydetä kahvitauolle yhdessä muiden kanssa ym.
Noh, sijaisuus loppui edellisessä tuollaisessa paikassa viikko sitten. Tiistaina os.hoitaja soitti ja tarjosi 6kk jatkoa, oli ilo todeta että olin heti maanantaina aloittanut työt toisessa paikassa. Enkä olisi muutenkaan jatkanut. Ihmettelevät miksi opiskelijat ja sijaiset eivät jatka... Niin, miksiköhän.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisvaltaisen työpaikan "iloja" :/ valitse työpaikkasi tarkkaan, hoitoalalla jotkut osastot/yksiköt tms voivat olla ilmapiiriltään todella sairaita. 

Vierailija
2/19 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan törmännyt vastaavaan. Aina on otettu lämpimästä vastaan uuteen paikkaan. Nyt tosin on ollut jo kohta 4v vakituinen toimi.

T. Sh vuodesta 2006

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi uskoa miten juttelevat vapaapäivällä olevista työkavereistaan...Sitten kasvokkain taas ollaan niin kaveria :/

Vierailija
4/19 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on kolmonen käynyt satumainen onni!

Vierailija
5/19 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paljon kokemuksia, että hoitajat esineellisti ja häiritsi seksuaalisesti. Vaihdoin alaa.

Vierailija
6/19 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta kulttuuria olemalla itse erilainen.

Vierailija
7/19 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuossa kävi niinkin että olin omaisilta saanut hyvää palautetta ja potilaan lähtiessä osastolta kotiin olin vapaapäivällä. Olivat jättäneet nimelläni pienen paketin kansliaan sekä kukat koko henkilökunnalle. Paketissa oli ollut potilaan vaimon kutomat sukat, paketti avattu ja heitetty sisältöineen roskiin! Tämän kuulin viimeisenä työpäivänäni opiskelijalta joka oli tuona päivänä ollut paikalla. Ap

Vierailija
8/19 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7. Tähän todella pyrin!

Vierailija
9/19 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 18:58"]Minulla tuossa kävi niinkin että olin omaisilta saanut hyvää palautetta ja potilaan lähtiessä osastolta kotiin olin vapaapäivällä. Olivat jättäneet nimelläni pienen paketin kansliaan sekä kukat koko henkilökunnalle. Paketissa oli ollut potilaan vaimon kutomat sukat, paketti avattu ja heitetty sisältöineen roskiin! Tämän kuulin viimeisenä työpäivänäni opiskelijalta joka oli tuona päivänä ollut paikalla. Ap
[/quote]

ÖÖ MITÄ VITTUA? naiset on kyllä niin sairaita ja katkeria..

Vierailija
10/19 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajana sain 4kk: n sairaanhoitajan sijaisuuden ja sain kyllä kuulla olevani vain lähäri. Vaikka tein työni hyvin, kaikki samat työt kuin sh:t tuossa työpaikassa, tulin ja lähdin sovitusti, ei poissaoloja, paikkasin kyllä muiden sairas-ym. lomia, potilaat tykkäsivät. Olin ystävällinen myös työkaveille vaikka välillä hymyilin läpi kyynelten. Tervehdin vaikkei muutamat minua koskaan. Sellainen työpaikka. Onneksi nyt on toisin!

Vierailija
11/19 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 18:58"]Minulla tuossa kävi niinkin että olin omaisilta saanut hyvää palautetta ja potilaan lähtiessä osastolta kotiin olin vapaapäivällä. Olivat jättäneet nimelläni pienen paketin kansliaan sekä kukat koko henkilökunnalle. Paketissa oli ollut potilaan vaimon kutomat sukat, paketti avattu ja heitetty sisältöineen roskiin! Tämän kuulin viimeisenä työpäivänäni opiskelijalta joka oli tuona päivänä ollut paikalla. Ap
[/quote]

Siis voiko näin oikeasti käydä?!? Uskomatonta, miten kateellinen ja katkera voi aikuinen ihminen olla. Harmittaa tosi paljon puolelstasi.

Itse olen käyttäytynyt niin etten ole koskaan, ikinä lähtenyt mukaan mollaamaan ketään. En tiedä mollaavatko minua selän takana, mutta ei se ole ainakaan koskaan heijastunut heidän käytöksestään, kun ollaan oltu face-to-face.

Vierailija
12/19 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut parille opiskelijalle ohjaajana heidän opintojaksollaan ja tykännyt siitä hommasta. Kun itselläkin on opiskelusta vasta vähän aikaa niin tietää miltä toisesta tuntuu aloittaa uudessa paikassa. Opiskelijat ovat halanneet lähtiessään ja itsekin olen näiltä molemmilta saanut omaan työskentelyyni uusia oivalluksia, antoisaa siis molemmin puolin. Mutta sekään ei ollut muutamien hoitajien mielestä hyvä että pitää opiskelijoiden ohjaamisesta, huoh.

Vierailija
13/19 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on naiselle susi...

Vierailija
14/19 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset.ei osaa käyttäytyä ??

Vierailija
15/19 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei näille huonosti käyttäytyville voi suoraan ihmetellä niiden käytöstä? Tollanen vaikuttaa koko työyhteisön ilmapiiriin ja myös siis potilaisiin!

Vierailija
16/19 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, uskomattoman törkeä temppu, kai olet oh:n keskustellut aiheesta? Todella asiatonta. Sullahan ei oo enää mitään menetettävää, kun olet jo työpaikan muualta saanut...

Vierailija
17/19 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite opiskelen kans shopiskelija ja päätyny harjottelujaksoille niille kamalille osastoille kun taas tosi asiallisille missä hyvä ilmapiiri. Kyllä sen vaa huomaa missä kaikki otetaa avoimesti vastaa keikkalaiset ja opiskelijat alasta riippumatta! Niissä kurjemmissa paikoissa osa hlökunnasta on just nii hirveitä toisilleen ja potilaille :(

Vierailija
18/19 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen lähihoitana. Olen huomannut kauan alalla olevien katkeruuden ja itsensä korottamisen muiden yläpuolelle. En tiedä, miksi hoitoalalle hakeutuu naisia, joilla on niin paljon ongelmia, jotka he purkavat muihin. Pidän työstäni vanhustenhoitajana, mutta työilmapiiri tiettyjen ihmisten kanssa on aiheuttanut sen, että olen ruvennut miettimään jopa työttömäksi jäämistä.

Vierailija
19/19 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt, miten hoitoalalla voi olla tuollaisia hoitajia! Mietin myös että miten kohtelevat potilaita kun kukaan muu ei ole paikalla :/Ei ole kiva kun potilaat  kyselevät että kuka hoitaja tulee mihinkin vuoroon...