"Sä kun oot niin hyvä leipomaan, voisitko leipoa jotain myyjäisiin"
Pyydettiin siis. Oon tarkka hygieniasta, joten mun tekemiä uskaltaa kyllä ostaa. Mokkapaloista on yleensä hyvä tarjonta, samoin pullasta. Täytekakkuja en ole hyvä tekemään. Mitä huoneelämmössä säilyvää ja helposti kuljetettavaa tekisin? Ajattelin jotain isoja suklaahippukeksejä, olisiko siinä ideaa? Jotain erikoispullaa voisi tietty ajatella, korvapuusteja ja tavallisia noissa on ollut yllin kyllin. Ehkä joku bostonkakku?
Kommentit (33)
Klassinen vastuunsiirto. Ensin heitetään ilmoille kehu, sitten siihen vetoamalla kysytään voisitko sitä ja tätä.
Oletko huomannut, että se kysyjä ei koskaan tee yhtään mitään?
Niinpä.
Ensi kerralla kiität kohtelisuudesta, mutta kerrot että et ehdi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mokkapaloja ei ja ei. Niitä saa syödä sen 1000 kertaa kesässä jalkapalloturnauksissa ym. ym.
Ei niitä kaikki saa. Mokkapalat on juuri parhautta. Osaan kyllä tehdä itsekin, mutta ei viitsi aina kahta levyä tehdä yksin syötäväksi,.
Kahta levyä? Tee vain yksi. Mokkapaloja voi muuten myös pakastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatko itse niistä tulevat myyntitulot vai teetkö ilmaista työtä?
Pösilö!
Myyjäiset järjestetään aina jonkin hyväksi, ja tuotto menee niille, joiden hyväksi myyjäiset on.
Esim. Syöpä yhdistyksille, yms.
Se on lahjoitus heille.
Ok. Olisit voinut vastata haukkumattakin. Btw myyjäiset ei tarkoita aina hyväntekeväisyyttä.
Olin viime vkl hyväntekeväisyysmyyjäisissä ja siellä oli myynnissä ainakin saaristolaisleipää, kuivakakkuja, korvapuusteja, kasvis- ja kinkkupiirakkaa, kanttarellimuffinsseja, mustikka- ja omenapiirakkaa sekä munkkeja. Kaikki näytti herkulliselta (ja olikin ainakin ne mitä itse maistoin) ja söin sekä paikan päällä että ostin kotiinkin.
Minäkin olen hyvä, koska p#€&#le olen saanut harjoitella tarpeeksi leipomista 50 ikävuoteeni mennessä! En todellakaan elä kehuilla. Sinuna en leipoisi.
Vierailija kirjoitti:
Klassinen vastuunsiirto. Ensin heitetään ilmoille kehu, sitten siihen vetoamalla kysytään voisitko sitä ja tätä.
Oletko huomannut, että se kysyjä ei koskaan tee yhtään mitään?
Niinpä.
Ensi kerralla kiität kohtelisuudesta, mutta kerrot että et ehdi.
Tekee kyllä ja paljon tekeekin, mutta kysyntää on paljon tällä hetkellä. Mä olen aiemmin tehnyt käsitöitä, tuo oli ehkä hieno vihjaus että leivo mieluummin. Luulen, että heillä on sukkia varastossa jo aika paljon. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen hyvä, koska p#€&#le olen saanut harjoitella tarpeeksi leipomista 50 ikävuoteeni mennessä! En todellakaan elä kehuilla. Sinuna en leipoisi.
Tarkoitus on hyvä ja tykkään leipoa ja tietenkään en saa itse mitään. Mieheni usein sanoo, että eikö se olisi sama laittaa rahana tarvikkeisiin menevä määrä kuin nähdä leipomisen vaiva. Ei se ole, leipominen on kivaa. Anteeksi että laitoin tuon kommentin otsikkoon, olisi mua voinut ihan vain pyytää että leipoisitko jotain ja olisin leiponut silti. Ap.
Tuli tässä muuten mieleen, mitä paljon kyseltiin eräissä joulumyyjäisissä: gluteenittomia leivonnaisia. Tämä toki vaatii sen, että psaa lähluteenittoman leivonnan niksit (niin leivonnan teknisessä mielessä kuin puhtausmielessä, eli pitää käyttää ouhtaita välineitä, ei saa tulla hippuakaan tavallista viljaa jne).
Mokkapaloja ne helppo tehdä ja menee kuumille kiville. Mokkapaloja harvoin saa myyjäisistä joten niitä kannattaa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Tuli tässä muuten mieleen, mitä paljon kyseltiin eräissä joulumyyjäisissä: gluteenittomia leivonnaisia. Tämä toki vaatii sen, että psaa lähluteenittoman leivonnan niksit (niin leivonnan teknisessä mielessä kuin puhtausmielessä, eli pitää käyttää ouhtaita välineitä, ei saa tulla hippuakaan tavallista viljaa jne).
Anteeksi typot, puhelimen näppäimet ovat vaan liian pienet.
Osaan tehdä gluteenittomia, mutta mulla ei ole noita resursseja tehdä "puhtaita". Lapsella oli pienenä kotimaiset viljat pois ruokavaliosta. Ap.
No voihan se tehdä pienemmänkin, vaikka pyöreään piirakkavuokaan.