Kahvinjuonti ja raskaus!
Suositusten mukaan kahvia max 2 kuppia päivässä, mutta entä jos tekee mieli juoda enemmän? (3 kuppia)
Jätitkö kahvin kokonaan, kun olit raskaana?
Lisääntyikö kahvin himo?
Kommentit (13)
Ekalla kolmanneksella ei tehnyt mieli, siitä eteenpäin join sen 1-3 kuppia päivässä.
Kai se riippuu juoko kuinka vahvaa kahvia ym joten ei se nyt kupilleen ole.
Vierailija kirjoitti:
Join kyllä kahvia mutta vähemmän kuin normaalisti. Ei vain tehnyt mieli ja toisinaan tuli huono olo siitäkin vähästä mitä join.
Paljonko joit kahvia?
Teetä tilalle, kofeiinitonta kahvia...
Olen juonut max kaksi kupillista päivässä nyt raskaana ollessa. Toisina päivänä en lainkaan. Alkuraskaudessa en pystynyt juomaan yhtään!
Kahvi alkoi yököttämään kun tulin raskaaksi. Pystyin kuitenkin juomaan minikupillisen päivittäin.
En käytä kofeiinia raskaana.
Kofeiinitonta kahvia saa nykyään ihan hyvin, juokaa sitä jos on pakko juoda.
Vierailija kirjoitti:
Raskaana ollessa menee muutenkin koko ruokavalio tiukkaan syyniin, joten on se kumma jos ei edes yhtä kuppia saa oikeaa kahvia juoda! Joka vieläpä on todellakin täysin sallittua raskausajan ruokavaliossa.
Aikoinaa ( lapset jo aikuisia) sai juoda kahvia, sai juoda pastoroimatonta maitoa suoraan lehmästä, sai syödä raakaa kalaa… Terveitä , allergittomia, viisaita jälkeläisiä syntyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raskaana ollessa menee muutenkin koko ruokavalio tiukkaan syyniin, joten on se kumma jos ei edes yhtä kuppia saa oikeaa kahvia juoda! Joka vieläpä on todellakin täysin sallittua raskausajan ruokavaliossa.
Onhan se sallittua. Turha kuitenkaan kuvitella ettei sillä mitään vaikutusta ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se sallittua. Turha kuitenkaan kuvitella ettei sillä mitään vaikutusta ole.
Oon eri kuin jolle vastasit. Mutta mitähän vaikutusta sillä sitten lopulta olisi, juoko kahvia 0, 1, 2 tai 3 kupillista?
Mulle ei taidettu antaa muita järkisyitä kuin verenpaineen nousu. Ei vaan oo itselläni koskaan ollut kuin matala verenpaine. Ei silloinkaan, kun oon juonut kahvia raskaana.
Mä vaihdoin teehen, kun raskaustesti näytti plussaa. Yksi tai max kaksi päivässä teekupillisia. Sen verran monta keskenmenoa (joita ennen olin ollut täysin piittaamaton kahvinjuontisuosituksista) alla, että pelasin varman päälle (ja terve täysiaikainen lapsi syntyi).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä toistaiseksi ole kyllä ollut, vajaa kuukausi jäljellä laskettuun aikaan. Verenpaineet olleet erinomaiset koko raskauden ajan ja lapsi liikkuu hyvin.
Join kyllä kahvia mutta vähemmän kuin normaalisti. Ei vain tehnyt mieli ja toisinaan tuli huono olo siitäkin vähästä mitä join.