Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla auto,mutta ei autopaikkaa

Vierailija
05.10.2021 |

Miten olette ratkaisseet ongelman? Meillä asunto keskellä kaupunkia ja meillä oli tuttavalta autopaikka,kunnes hän joutui irtisanomaan sen ja homma meni virallista reittiä ja jonossa meitä ennen olevat pääsi hänen autopaikalleen. Nyt ollaan yli 3kk juostu siirtämässä autoa kahden tunnin välein, koska parkkikiekko. Ja jotta kukaan ei ymmärrä väärin, tarvitsemme autoa ja käymme myös muuallakin,eli emme ole jatkuvasti kotona.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autohallipaikka.

Vierailija
2/40 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somen kautta voisi kysyä alueelta vapaita paikkoja, jos joku vuokraa, luultavasti nopein tapa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla ei ole autopaikkaa, mutta talon pihassa on kyllä yleensä tilaa, eikä olla niin keskustassa että tarttis kiekkoakaan jos jättää kadunvarteen. Tolppapaikalle olen jonossa, muttei niitä koskaan vapaudu.

Vierailija
4/40 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan, että kaupunki ratkaisee ongelman minun puolestani, luoden ilmaisia kadunvarsipaikkoja.

Täällä ns. Syrjäseudulla ei ole pysäköinninvalvontaa, joten auto on nytkin paikassa jossa pysäköintikielto. Kerran olen viimeisen 16kk aikana saanut sakot, joten halpaa on.

Vierailija
5/40 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin sakot ja ilmoitin parkki patelle etten ole autoa pysäköinyt. Kolmessa vuodessa on nyt tullut kaksi sakkoa. Parin korttelin päässä on myös koulun parkki johon olen jättänyt. Samoin marketin piha on sika liki.

Vierailija
6/40 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autohallipaikka.

Jos tarkoitat kauppakeskuksen paikkaa,niin niiissä aukio-olot, ei sovi aikaisten aamujen työntekoon.

Vierailija
7/40 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään asukaspysäköintiä kadulle?

Vierailija
8/40 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutto pois Uudeltamaalta. Sillä ratkeaa, kiitos vasemmiston joka päättää suomessa kaikesta.

Vierailija
9/40 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla ei ole autopaikkaa, mutta talon pihassa on kyllä yleensä tilaa, eikä olla niin keskustassa että tarttis kiekkoakaan jos jättää kadunvarteen. Tolppapaikalle olen jonossa, muttei niitä koskaan vapaudu.

Talon pihassa? Vieraspaikalla?

Vierailija
10/40 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutto pois Uudeltamaalta. Sillä ratkeaa, kiitos vasemmiston joka päättää suomessa kaikesta.

Ei ole lähelläkään Uuttamaata. Eikä ole tienvarsi- tai vieraspaikkoja. Ap.

Vierailija
11/40 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autohallipaikka.

Jos tarkoitat kauppakeskuksen paikkaa,niin niiissä aukio-olot, ei sovi aikaisten aamujen työntekoon.

Kyllä noissa on usein mahdollisuus kuukausipysäköintiin vapailla sisäänpääsyajoilla.

Eikö kaupungilla ole mitään parkkitaloa?

Vierailija
12/40 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autohallipaikka.

Ei, kun yksityisen vuokraama autohallipaikka.

Vierailija
13/40 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lähelläkään Uuttamaata. Eikä ole tienvarsi- tai vieraspaikkoja. Ap.

Missä tuollainen autoilijan onnela on?

Vierailija
14/40 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talon pihassa? Vieraspaikalla?

Siis tossa on puolet pihasta tolppapaikkoja ja puolet ns, vapaata tilaa. Vieraspaikkoja ei ole, ainakaan niitä ei ole merkitty millään tavalla.

Vierailija
15/40 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autohallipaikka.

Kyllä noissa on usein mahdollisuus kuukausipysäköintiin vapailla sisäänpääsyajoilla.

Eikö kaupungilla ole mitään parkkitaloa?

Parkkitaloja on, mutta rajatuilla aukio-oloilla. Tai sitten jo sen verran pitkä matka,ettei kannata.

Vierailija
16/40 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaaloiden pihat, koulujen pihat, taloyhtiöiden vieraspaikat.

Vierailija
17/40 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jotkut ulkomaankilvet, mitkä laitetaan pikakiinnityksellä autoon, kun pysäköidään tarkoituksella väärin.

Vierailija
18/40 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalaan 2km, lähin koulu 2km. Ap. Ja tämä Pohjanmaalla.

Vierailija
19/40 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreät ne kaikesta päättää, esim. siitä, ettei kukaan saisi enää ajaa bensalla/ dieselillä, vaan kaikilla pitäisi olla sähköautot tai ei autoa ollenkaan. Kiva sitä sähköautoa herätellä sieltä kadunvarresta talvipakkasella, kun ei siellä käynnisty bensamoottorikaan (tuoreessa muistissa viime talvi, joka oli kylmä Etelä-Suomea myöten). Ja eihän sähköauto edes voisi olla kadun varressa, kun ei sitä voi siellä ladata mistään.

Näkee tuota kadunvarsipysäköintiä muuallakin kuin Helsingin seudulla, vaikka siellä se toki on yleisintä. Minusta on tosi surullista, jos ihmisellä ei ole mahdollisuutta saada (ikinä) autopaikkaa. Autohan omistetaan siksi, että sillä on näppärä kulkea paikasta toiseen aikatauluista riippumatta. Näppäryys on kyllä kaukana, jos auto pitää kaivaa talviaamuisin lumiauran tekemien metristen vallien takaa tai raaputtaa hulluna ikkunoita, jos on yksikin miinusaste yöllä. Silloin ei auta kuin toivoa vesisadetta koko talveksi.

Vierailija
20/40 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali keskustan asukaspysäköinti eli asukastunnuksella kadunvarteen. Välillä paikkaa joutuu hetken etsimään mutta aika hyvin toimii kuitenkin Helsingin systeemi.

Jos talonne lähellä ei tosiaan mitään parkkipaikkoja (taloyhtiön paikat, kadunvarsipaikat, pysäköintihallit) ole ja auto on välttämätön, pitää varmaankin muuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi