Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on motiivisi käyttää pahanhajuista pesu- tai huuhteluainetta taloyhtiön pesulassa? En syyttele, vaan haluan yrittää ymmärtää.

Vierailija
05.10.2021 |

?

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäpä jos joku kissan- tai koiranomistaja pesee talopesulassa eläimenkarvaista pyykkiä? Mitä sitten teette? Ainoa ratkaisu allergiselle on oma kone.

Eikoirankarva aiheuta allergiaa.

Koiran- ja kissan hilse aiheuttaa. Jos pyykissä on karvaa, on siinä hilsettäkin.

Vierailija
62/77 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ziisus!

Mä en ole muuten herkkä hajuille/tuoksuille kuin migreenin alkaessa/ollessa päällä. Siksi käytän niitä hajusteettomia pyykinkin pesussa. Perusetikkaa olen tosin käyttänyt huuhteluaineena tarvittaessa eli harvoin. Inhoan sen hajua, muttei se haise kuin sen hetken, kun pullon avaa ja lorauttaa sinne lokeroon. Se pieni määrä ei jää vaatteisiin haisemaan.

Nuo kalliimmat pyykkietikat taitavat olla hajustettuja ties millä kukkaistuoksuilla, jotka eivät minulle sovi.

Ei ole kukaan valittanut, vaikka kaveripiiri onkin suorasuista väkeä kuten minäkin. Naapuritkaan eivät valita, koska omassa kämpässäni pesen ja miten ja milloin huvittaa. Ei kulkeudu etikkapullon avauksen muutaman minuutin hajupilvi kyyttäävän naapurin kämppään - okt sekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä halvempi pesuaine, sitä hirveämpi katku.

Haisee köyhälle.

Jos halveksit köyhyyttä, miksi et pese pyykkiä omalla koneellasi?

Vierailija
64/77 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motiivi: minä minä miiiiinääääää minä. Kun en voi eläääääää ilman kusenhajuista huuhtelusotkua. Minääääää.

Vierailija
65/77 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Motiivi: minä minä miiiiinääääää minä. Kun en voi eläääääää ilman kusenhajuista huuhtelusotkua. Minääääää.

Joo, toi on paha haju kieltämättä.

Vierailija
66/77 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä minääää minää koko maailman on elettävä minun oikkujeni mukaan. Jos minä sanon että etikka haisee hyvälle ja pesupähkinä niin ne haisevat.

Vierailija
67/77 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä minääää minää koko maailman on elettävä minun oikkujeni mukaan. Jos minä sanon että etikka haisee hyvälle ja pesupähkinä niin ne haisevat.

Huuhteluaine on TURHA. Miksi pitäisi käyttää ainetta, joka pilaa mm. pyyhkeet ja goretexit?

Vierailija
68/77 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huuhteluaine on TURHA. Miksi pitäisi käyttää ainetta, joka pilaa mm. pyyhkeet ja goretexit?

Mitenkäs se pilaa pyyhkeet? No harvemmin käytän muutenkaan tai vain pienen lirauksen. Varmasn voisi jättää kokonaan laittamattakin.

Vierailija
69/77 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo vielä mitään. Meidän taloyhtiössä joju tunkee pa*kan hajuiset työvaatteet kuivausrumpuun, rumpu haisee sen jälkeen hirveältä. Kyllä se ne vaatteet siis pesee, mutta niissä on niin pinttynyt sonnan lemu ettei se mitään auta.

Vierailija
70/77 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs se pilaa pyyhkeet? No harvemmin käytän muutenkaan tai vain pienen lirauksen. Varmasn voisi jättää kokonaan laittamattakin.

Pyyhkeisiin ei pidä käyttää huuhteluainetta, aine heikentää pyyhkeen imukykyä.

Vierailija
71/77 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on enemmänkin annostelu- kuin tuoksuongelmasta. Vaikka on teollisuuskoneet sitä pesuainetta ei tarvita kilo- eikä litrakaupalla että tulee puhdasta.

Vierailija
72/77 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Litukan joku Formil haisee ihan kollikissan pissalta pyykin ollessa kostea. Haju tosin onneksi katoaa pyykin kuivuessa. Mutta ymmärrän tuskan. Oksu meinaa tulla…

Vierailija
73/77 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin ovat kuivanneet silti! Ei kannata uskoa kaikkia horinoita.

Vierailija
74/77 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajuälykkyys, ap.

Jos pesutilaan jää voimaksa haju, aineen kanssa on liioiteltu. Joku ehkä pelkää haisevansa ja laittaa varmuuden vuoksi paljon ainetta, mutta pesuohjelma ei riitä poistamaan sitä riittävästi. Tai eivät jaksa lukea ohjeita, eivätkä ajattele asiaa; tottumus, "kunhan jotain laitaa." 

Pesutuvassa on yleensä rajoitus pesuaineen käytölle. Ehkä haluat pyytää talonmiestä lisäämään rajoitus myös "huuhteluaineen" käytölle, haju saattaa olla siitä peräisin. Ehkä kiinnittävät sitten huomiota annosteluun, joka ei muuten kiinnosta.

Jos hajua tulee pyynnöistä huolimatta, talonmies voi jutella käyttäjän kanssa, joka liioittelee ko. aineilla.

Vierailija
75/77 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halpis pyyhkeessä eroa tuskin huomaa.

Vierailija
76/77 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineiden liikakäyttö myös pilaa konetta.

Vierailija
77/77 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halpis pyyhkeessä eroa tuskin huomaa.

Sittenhän sulle ei ole väliä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi