Mikä on motiivisi käyttää pahanhajuista pesu- tai huuhteluainetta taloyhtiön pesulassa? En syyttele, vaan haluan yrittää ymmärtää.
Kommentit (77)
Jokaisen nenä haistaa eri tavalla. Ei voi mitään jos seuraava pesutuvan käyttäjä ei tykkää. En itsekään jaksa murehtia minkä tuoksun ennen mua pesutupaa käyttänyt on jättänyt. Asia ei yksinkertaisesti ole mulle mitenkään tärkeä.
Tuoksuyliherkkyydet on pissapäisyyttä, ja heidän pitää itse muuttaa metsään, eikä vaatia 99,99% ihmisistä muuttumaan kaltaisikseen pellehermanneiksi.
Miten joku voi pitää siitä tyypillisestä teollisuusjäteliemen hajusta?
Pesen pölyrättini Lidlin Formil -pesuaineella ja koko pesutupa haisee jälkeeni Itäkeskukselle.
Aloittaja on jäänyt vaille peruskoulun biologian opetusta. Ei tuota millään muulla voi selittää. Kaikkihan me tykätään paistetusta maksasta ja lihapullista kermavaahdon kanssa.
Entä sinun motiivisi nähdä vaivaa naapurisi pesu- ja huuhteluaineista 🤔
Vierailija kirjoitti:
NO meinaa tulla oksennus, kun siellä pesutuvassa löyhkää!
Ei tähän saa hyviä vastauksia, koska joillain nyt vaan on joko vaurioitunut tupakanpöltön kärtsäämä hajuaisti tai e't'n'i'n'e'n tausta sellainen että pitävät tymäköistä esanssihajusteista. Naapurimaamme esimerkiksi on kuuluisa siitä että kaikki mahdollisimman vahvasti löyhkäävä on pop.
Vierailija kirjoitti:
Ei tähän saa hyviä vastauksia, koska joillain nyt vaan on joko vaurioitunut tupakanpöltön kärtsäämä hajuaisti tai e't'n'i'n'e'n tausta sellainen että pitävät tymäköistä esanssihajusteista. Naapurimaamme esimerkiksi on kuuluisa siitä että kaikki mahdollisimman vahvasti löyhkäävä on pop.
Itse käytän hajustamatonta. Silti naapurin mammat valittaa muka vahvasti löyhkäävästä pesuaineesta. Ihme juttu? En enää välitä moisista mammoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulta meinaa tulla oksennus aina, kun ohi purjehtii nainen, joka on kaatanut ylleen Rive Gauche -parfyymia. Ko. aine haisee minusta kammottavalta, myrkyltä ja oksennukselta, mutta ymmärrän myös että kyseessä on vika omissa aivoissani tai hajuaistissani ja että jotkut ihmiset pitävät tuota parfyymia miellyttävän tuoksuisena, koska käyttävät sitä vapaaehtoisesti.
Ei ole nykyään sellaista asiaa, joka ei jotain ihmistä häiritsisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän hajustamatonta. Silti naapurin mammat valittaa muka vahvasti löyhkäävästä pesuaineesta. Ihme juttu? En enää välitä moisista mammoista.
Pahin haju tuleekin juuri erilaisista hajusteettomista pyykinpesuista ja luomu- yms aineista.
Myöskään etikan käyttäjät eivät varmaan enää huomaa sitä etikan pistävää lemua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulta meinaa tulla oksennus aina, kun ohi purjehtii nainen, joka on kaatanut ylleen Rive Gauche -parfyymia. Ko. aine haisee minusta kammottavalta, myrkyltä ja oksennukselta, mutta ymmärrän myös että kyseessä on vika omissa aivoissani tai hajuaistissani ja että jotkut ihmiset pitävät tuota parfyymia miellyttävän tuoksuisena, koska käyttävät sitä vapaaehtoisesti.
Sen sijaan pidät värittämisestä.
Ap en ymmärrä miksi et ymmärrä. Voisitko selventää minulle tarkasti mitä et ymmärrä. Tuoksua? Eri ihmisiä ja mieltymyksiä? Olla hiljaa? Kestää ihmisen kestettävissä olevat asiat? Ajan virtaamista? Motiiviani, joka on tietämättömyys sinun mieltymyksistäsi?
Laita kaikkien kiellettyjen ainesosien lista pesulan seinälle, en käytä sellaisia. Rakkaudella naapurisi.
Pesuaine kuin pesuaine, sitä ei tarvitse annostella lokeroon mahdottomia määriä. Myös hajustamattomat pesuaineet haiskahtavat pyykissä, jos niitä annostelee liikaa.
No jotkut nyt vaan tykkäävät pahasta hajusta. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?
Samoilla ihmisillä on luultavasti myös ihan vääränlaiset huonekalut, vaatteet ja auto.
Minkä niille mahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahin haju tuleekin juuri erilaisista hajusteettomista pyykinpesuista ja luomu- yms aineista.
Myöskään etikan käyttäjät eivät varmaan enää huomaa sitä etikan pistävää lemua.
Teet niin tai näin, aina mammojen mukaan väärinpäin. Yksi tykkää hajustamatomasta aineesta, toinen taas jostain muusta. Yksi ehdottaa etikkaa huuhteluveteen, toinen taas ei. Mikään ei riitä mammoille nykyään. Omat pyykit heillä on parhaimman tuoksuiset kaikista muista. Antakaa ihmisten elää rauhassa pyykkeineen. Jokainen pesee millä aineella pesee, se ei kuulu muille. Ostakaa kotiinne omat koneet.
Siis miten sekin voi jotain ihmistä häiritä, että naapurin pyykinpesuaineen tuoksu leijuu hiukan omalla pyykkivuorolla sieraimiin? Onhan niitä pesuaineita moneen makuun, mutta ei mikään kuitenkaan oksennukselta tai ihmispaskalta haise. Sen ymmärtäisin, että häiritsisi jos naapuri olisi paskonut pyykkitupaan.
Se, mikä toisen mielestä haisee pahalle, ei välttämättä sitä toisen mielestä ole. Toisaalta itse olisin nykyaikana varovainen hajusteiden suhteen, kun on oikeitakin yliherkkyyksiä.