Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voivatko vanhempani pakottaa minut kuvauksiin?

Vierailija
29.11.2014 |

Kyse on siis joulukortti kuvauksesta, joka järjestetään lemmikkiliikkeessä. Alunperin tarkoitus oli, että vain kolme koiraamme kuvataan, mutta nyt vanhempani haluavat minutkin kuvaan. Olen epävarma itsestäni, ja vihaan kun minusta otetaan kuvia. Ilmoitin asian äidilleni ja riitahan siitä tuli... Ja nyt olen määräämättömän ajan kotiarestissa ja minun on silti mentävä kuvaan. Onko reilua? :(

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herra varjele ap, sinä ihan oikeasti ansaitsisit parempaa! Entä siskosi, yritettiinkö hänetkin pakottaa kuvaan vai vaan sinut? Suostuiko hän vai miksei häntä rankaistu arestilla ja ylitöillä?

Suosittelen ottamaan yhteyttä jonnekin, asiaa voitaisiin viedä eteenpäin vaikka koulusta käsin...? Ei ole oikein, että vanhemmat rankaisevat lastaan siitä, että tämä vaatii saada käyttää itsemääräämisoikeuttaan. Lapsen ei tulisi edes joutua vaatimaan omaa itsemääräämisoikeuttaan! Loppujen lopuksi pelkkä valokuvaus ja siihen liittyvä sorto ovat kai pieni asia elämässä, mutta en usko, että perheenne on tuota lukuunottamatta aivan ongelmaton ja oikeudenmukainen.

T: 17

Vierailija
2/39 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 15:55"]Herra varjele ap, sinä ihan oikeasti ansaitsisit parempaa! Entä siskosi, yritettiinkö hänetkin pakottaa kuvaan vai vaan sinut? Suostuiko hän vai miksei häntä rankaistu arestilla ja ylitöillä?

Suosittelen ottamaan yhteyttä jonnekin, asiaa voitaisiin viedä eteenpäin vaikka koulusta käsin...? Ei ole oikein, että vanhemmat rankaisevat lastaan siitä, että tämä vaatii saada käyttää itsemääräämisoikeuttaan. Lapsen ei tulisi edes joutua vaatimaan omaa itsemääräämisoikeuttaan! Loppujen lopuksi pelkkä valokuvaus ja siihen liittyvä sorto ovat kai pieni asia elämässä, mutta en usko, että perheenne on tuota lukuunottamatta aivan ongelmaton ja oikeudenmukainen.

T: 17
[/quote]

Siskoni ei saanut mitään rangaistuksia, koska suostui heti. Hän ei ikinä ole mistään erimieltä vanhempieni kanssa, minä olen se lujatahtoisempi. Mutta ehkä ansaitsen kotiarestin, mut harmittaa ku en pääse ostamaan kavereille niiden joululahjoja :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskooko joku oikeasti tätä roolileikkivää trollia? lol

Kuulostaa niin vähän oikealta teiniltä että ihmettelen miten tämä jollekulle menee läpi.

Vierailija
4/39 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 17:43"]Uskooko joku oikeasti tätä roolileikkivää trollia? lol

Kuulostaa niin vähän oikealta teiniltä että ihmettelen miten tämä jollekulle menee läpi.
[/quote]
öö kyllä täällä ihan oikeasti teini 13 vuotta kirjottelee, aattelin vain kirjottaa vähän enemmän kirjakieltä kun tääl on aikuisia XD
Ja kiitos 22 löysin yhen paikanmihin voisin ehkä mennä juttelemaan. :)

Vierailija
5/39 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 17:43"]Uskooko joku oikeasti tätä roolileikkivää trollia? lol

[/quote]
kyllä täällä ihan oikeasti kirjottaa 13 vuotias tyttö joka halusi aikuisilta neuvoja tähän tilanteeseen. Et sillee XD

Ja kiitos 22 löysin ehkä yhen paikan mihin voisin mennä juttelemaan :)

Vierailija
6/39 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno yritys, mutta teinin äitiin eivät tällaiset typerät kirjoitukset mene läpi. Menepäs vaikka piirtelemään huoneeseesi tai leikkele vaikka lumihiutaleita ikkunaasi!

Vierailija
7/39 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ostamaan ne lahjat. Älä anna minkään epäoikeudenmukaisen arestin pilata ystävyyssuhteitasi. Vanhempasi tekivät väärin, sinä puolustit suoraselkäisesti itseäsi. Ole siitä ylpeä.

Vierailija
8/39 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]
oon nyt kolme kertaa yrittäny vastata tähän ni jos nyt onnistuis. Ja niin, olen ihan oikeasti tässä tilanteessa ja jos ei oo muuta sanottavaa ni menen muualle :-)
Ja kiitos 22 löysin ehkä yhen paikan mihin vois mennä.

Vierailija
9/39 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

aa no nyt oon sit vaatannu tohon kolme kertaa :D no mutta niinkai se sit pitää tehdä :) ostan ne lahjat sitten kun tulee hyvä tilaisuus!

Vierailija
10/39 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei voimii sulle. 

Inhottaa noi kaikki kukkahattutädit "et kuulosta teiniltä lainkaan. MINÄHÄN olen yhden teinin vanhempi joten MINÄ tiedän millaisia KAIKKI teinit ovat." Koska, öö, EI. 

Pidä pääs ja yritä puhuu vanhemmille, koska toi ei tosiaan oo normaalii. Ei se, et sut halutaan siihen kuvaan, eikä noi sun rangaistukses. Jos mikään muu ei käy, niin kysy et saisitko ees ostaa ne lahjat. 

Aikuset on niin paskoja joskus. 

Vierailija
11/39 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on, että te ihmiset niin pelkäätte vastaavanne tosissanne trollille? Miksi syytätte kaikkea eteensattuvaa provoiluksi vain siksi, että tiedätte joidenkin ihmisten provoilevan? Mikä siinä pelottaa? Miksette pelkää sitä, että joku päivä vastaisittekin tuolla tavalla jollekulle, joka ei ole trolli, jollekulle joka ihan oikeasti tarvitsee apua? Jollekulle, joka saattaa musertua siitä kun edes netti-ihmiset eivät usko? Miksei teitä pelota se, että joku päivä saatte toisen ihmisen, kenties yksinäinen ja avuttoman teinin, itkemään?

No juu, tiedänhän kyllä kai ): Koska "hänen ei pitäisi välittää netti-ihmisistä, itsetunto pitäisi rakentaa toisenlaiselle pohjalle ja kyllä pitäisi vähän kasvattaa selkärankaa niin ettei ala itkeä jonkun takia, mitä joku netissä sanoi". Tietysti, teillä on oikeus satuttaa toisia, sillä he saattoivat olla valehtelijoita eikä kenenkään ihmisen elämän pitäisi olla niin huonoilla raiteilla, että netissä sanotut asiat voivat satuttaa. Oma vika kun ei tee omaa elämäänsä ja oloaan ja itsetuntoaan niin hyväksi, ettei pahat sanat tunnu pahalta. "Ainakaan vika ei ole minussa." 

Onneksi tämä ap nyt ei näytä välittävän ilkeilystänne ja sydämettömyydestänne. Olisivatpa kaikki ap:t yhtä vahvoja, etenkin he jotka eivät ole trolleja.

T:17

Vierailija
12/39 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 13-vuotias ottaa kpko ajan selfieitä itsestään ja julkaisee niitä sosiaalisessa mediassa. Ihmettelisin, jos ei joulukorttikuvaan suostuisi. Tosin en ole niitä muutamaan vuoteen ottanut.

Vierailija
13/39 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 20:37"]

Mun 13-vuotias ottaa kpko ajan selfieitä itsestään ja julkaisee niitä sosiaalisessa mediassa. Ihmettelisin, jos ei joulukorttikuvaan suostuisi. Tosin en ole niitä muutamaan vuoteen ottanut.

[/quote]

Mä ihmettelen ettei se lapses oo pyytänyt päästä vaikka lastenkotiin pois noin typerän äidin luota. Tai ehkä onkin.

Vierailija
14/39 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ota heistä ilman lupaa noloja kuvia. Oppivathan olemaan.

Vierailija
15/39 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
16/39 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap! Netinkin kautta voi kirjotella joihinkin tukipalveluihin ja mahdollisesti soittaakin. Eikös mannerheimin lastensuojeluliitolla ollut ainakin joku tukipuhelin joskus? Voit myös kääntyä esim. kuraattorin puoleen koulussa. Ei kuulosta kyllä reilulta.

Vierailija
17/39 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole reilua. Käske äitisi kuvaan.

Vierailija
18/39 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 12:40"]Ei ole reilua. Käske äitisi kuvaan.
[/quote]

Sitä on jo ehdotettu ja suuttuivat vielä enemmän :( taidan karata kohta ja tulla takasin sitten illalla

Vierailija
19/39 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tulevasta perinnöstä.

Vierailija
20/39 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 12:44"]Riippuu tulevasta perinnöstä.
[/quote]

huoh, ihan oikeita mielipiteitä kaipaisin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän