Tasa-arvoinen avioliittolaki ja eduskuntavaalit 2015
Huomioikaa, että seuraava hallitus ja eduskunta voivat vielä hylätä tasa-arvoisen avioliittolain. Katsokaa eilistä äänestystulosta eduskunnassa. Se tarkoittaa sitä, että turvataksemme lain läpimenon, emme äänestä keskustaa, Perussuomalaisia, Kristillisiä emmekä myöskään Kokoomukseen voi tässä asiassa luottaa.
Kommentit (40)
Tätä juuri sanoin äsken jossain ketjussa. Nyt on aktivoitava kaikki tasa-arvoisen avioliittolain kannattajat vaaliuurnille.
Toivoessamme, ettei homolaki mene läpi, EHDOTTOMASTI äänestämme niitä henkilöitä, jotka tähänkin saakka ovat pysyneet kannassaan ja vastustaneet homoakia, ja heistä varmin puolue on KD, mutta perussuomalaisissa on myös luotettavia ainakin Timo ja Mika.
Kyllä Kokoomukseenkin voinee tässä asiassa luottaa, kunhan katsoo ketä äänestää.
Kyllä. Olen aikaisemmin äänestänyt keskustaa, mutta ehdokkaani näköjään vastustaa lakia äänten menettämisen pelossa vaikka tiedän hänen todellisen mielipiteensä, joten ääni menee nyt kokonaan toiselle puolueelle.
Lain kaataminen vaatisi selkeän enemmistön vastustajia. Mutta itse en äänestäisi persuja, kristillisiä enkä kokoomusta missään tapauksessa. Demareista jos löytyy ehdokas, tarkistan miten äänesti jos oli ek:ssa tällä kaudella. Silvia Modig on kyllä tehnyt vaikutuksen, vaikka onkin ihan vasuri!
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 12:25"]Toivoessamme, ettei homolaki mene läpi, EHDOTTOMASTI äänestämme niitä henkilöitä, jotka tähänkin saakka ovat pysyneet kannassaan ja vastustaneet homoakia, ja heistä varmin puolue on KD, mutta perussuomalaisissa on myös luotettavia ainakin Timo ja Mika.
[/quote]
Totta kai jokainen äänestää oman vakaumuksensa mukaan! Te vastustajat omianne ja me puolustajat omiamme. Sitä se demokratia on, eikä siitä tarvitse sen kummemmin riidellä. Eihän?
Mulle on ihan yks ja sama. EVVK. Pitääkö ne kuitenkaan lupauksiaan vaalien jälkeen? Mitä luulette?
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 12:36"]Mulle on ihan yks ja sama. EVVK. Pitääkö ne kuitenkaan lupauksiaan vaalien jälkeen? Mitä luulette?
[/quote]
Miksi avasit tämän ketjun ja kommentoitkin, jos ei voisi vähempää kiinnostaa?
Vittu, kun jotkut on idiootteja, kun jos oikea henkilö Suomen kannalta vastustaa homoliittoja niin sitä ei äänestetä.Äänestetään henkilöä, joka esim. Saisi paljon hallaa Suomelle mutta, kun hän äänestää homoliittojen puolesta niin sitä on äänstettävä. Oikeaa naisen logikkaa:)
Itse en ala äänestämään yhden asian puolesta, vaikka se tärkeä onkin. Kyllä siellä eduskunnassa muitakin asioita käsitellään. Toivottavasti myös muut äänestävät kokonaisuutta eikä vain yhdenasianmiehiä.
Toivottavasti kukaan ei tee polittisia päätöksiään tämän palstan kommenttien perusteella. Täällä tehdään asennetyötä aika populistisesti. (Tämän sanon ottamatta kantaa tasa-arvoiseen avioliittolakiin.)
Tuohan se onkin kaikkein ratkaisevin tekijä ehdokkaan valinnassa. Maa on konkurssissa, mutta valaistuneelle yhdenasianrummuttajamammalle on tärkeintä, että jos puoliso sattuisi vaihtamaan sukupuolta (tosi todennäköistä), ei tarvitse tehdä liitolle mitään.
Henk.koht. ei tarvitse paljon miettiä, ääni menee kuitenkin sellaisen puolueen ehdokkaalle joista kaikki nyt äänestivät lain puolesta.
Kannatan tasa-arvoista avioliittolakia mutta se ei kosketa minun elämääni niin paljon että valitsisin ehdokkaani sen mukaan.
Äänestän sitä joka minun mielestäni ajaa parhaiten minun perheeni etuja, ihan sama mitä mieltä hän o0n ky. laista. Ihmettelen niitä jotka äänestvät tuon perusteella jos aisia ei heitä henk. koht. koske!
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 12:51"]
Vittu, kun jotkut on idiootteja, kun jos oikea henkilö Suomen kannalta vastustaa homoliittoja niin sitä ei äänestetä.Äänestetään henkilöä, joka esim. Saisi paljon hallaa Suomelle mutta, kun hän äänestää homoliittojen puolesta niin sitä on äänstettävä. Oikeaa naisen logikkaa:)
[/quote]
Kuka sanoi, että se olisi ainoa peruste ehdokasta valittaessa?
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 13:10"]
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 12:51"]
[/quote]
Kuka sanoi, että se olisi ainoa peruste ehdokasta valittaessa?
[/quote]
Ap, esimerkiksi.
HS spekuloi tänään samalla asialla. Joku asiantuntija varoittelee Sipilää "poliittisesta hinnasta" joka kertoo oikeastaan vain tämän asiantuntijan omasta asenteesta. Jos hallintovaliokunta on todennut jo kahdesti että ei jatkoon ja lopulta päätös runnottiin läpi niin että eduskuntatalon edessä oli tuhansia potentiaalisia mellakoitsijoita niin jo sillä perjantaisella päätöksellä on ollut poliittinen hinta. Jos eduskunta ja Sipilän Soinin Räsäsen hallitus ei 2015 alkaen edistä tätä niin onko se ikään kuin se ainut kohta missä tulee "poliittista hintaa". Ei se voi mennä niin että asian kannatus = joo, vastustus = poliittinen hinta ja edistämättä jättäminen = poliittinen hinta.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 12:51"]Vittu, kun jotkut on idiootteja, kun jos oikea henkilö Suomen kannalta vastustaa homoliittoja niin sitä ei äänestetä.Äänestetään henkilöä, joka esim. Saisi paljon hallaa Suomelle mutta, kun hän äänestää homoliittojen puolesta niin sitä on äänstettävä. Oikeaa naisen logikkaa:)
[/quote]
Ja sinä vielä idiootimpi. Suomen kannalta hyvällä asialla olevat henkilöt harvemmin kuuluvat oikeistoon, vasemmalla sitten riittääkin valinnanvaraa. Miksi äänestää pas aa jos voi valita parhaan?
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 12:37"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 12:36"]Mulle on ihan yks ja sama. EVVK. Pitääkö ne kuitenkaan lupauksiaan vaalien jälkeen? Mitä luulette?
[/quote]
Miksi avasit tämän ketjun ja kommentoitkin, jos ei voisi vähempää kiinnostaa?
[/quote]
Kommentoin juuri tuota ajatusta vaalilupausten pitämisestä. En luota heidän sanaansa pätkääkään. Äänien toivossa luvataan suuria.
Ehdoton EI sukupuolineutraalille, avioliittolaille!! Avioliittolain muutos voidaan vielä kumota, koska enemmistö kansasta toivoo sitä. Ulkomaillakin on ollut ongelmia...
Ohessa erittäin hyvä kirjoitus sukupuolineutraalin avioliittolain negatiivisista seurauksista:
http://www.kotipetripaavola.com/homoavioliittojennegatiivisetvaikutukset.html