Keskustalaiset tasa-arvoisen avioliittolain vastustajat
Kun katselin tuota HS:n grafiikkaa tasa-arvoiseen avioliittolakiin liittyvästä äänestyksestä, niin silmiinpistävää oli, kuinka moni melko nuori ja koulutettu keskustalainen vastusti lakia.
Pakostakin herää mieleen, millaista äänten kalastelua tuo on. Varsinkin Pohjois-Suomessa äänestäjäkunnassa on paljon vanhakantaisia ihmisiä. Jos joku vanha jäärä vastustaa, niin se ei tule yllätyksenä, mutta että nuoret ja ihan koulutetutkin ihmiset...
Mielestäni epätoivoista oman kannattajakunnan mielistelyä.
Kommentit (11)
Minä olen kaupunkilainen, kolmikymppinen, korkeakoulutettu enkä kuulu kirkkoon. Äänestän Keskustaa ja vastustan tasa-arvoista avioliittolakia. Tämä yksi laki ei muuta sitä, mitä puoluetta aion äänestää seuraavissakin vaaleissa.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 11:13"]
Minä olen kaupunkilainen, kolmikymppinen, korkeakoulutettu enkä kuulu kirkkoon. Äänestän Keskustaa ja vastustan tasa-arvoista avioliittolakia. Tämä yksi laki ei muuta sitä, mitä puoluetta aion äänestää seuraavissakin vaaleissa.
[/quote]
Mulle ihan suoraan vihjaisi eräs, että on kielteisellä kannalla, koska hän ymmärtää, mutta suurin osa äänestäjistä (jotka yli 55-vuotiaita) eivät välttämättä ymmärrä. Sen lauluja laulat kenen leipää syöt.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 11:03"]
Kun katselin tuota HS:n grafiikkaa tasa-arvoiseen avioliittolakiin liittyvästä äänestyksestä, niin silmiinpistävää oli, kuinka moni melko nuori ja koulutettu keskustalainen vastusti lakia.
Pakostakin herää mieleen, millaista äänten kalastelua tuo on. Varsinkin Pohjois-Suomessa äänestäjäkunnassa on paljon vanhakantaisia ihmisiä. Jos joku vanha jäärä vastustaa, niin se ei tule yllätyksenä, mutta että nuoret ja ihan koulutetutkin ihmiset...
[/quote]
Et taida olla kovin kartalla keskustan touhuista? Kepuhan on yksi kolmesta hihhulipuolueesta, jonka runkona lestat. Kaikki Suomen lestat äänestää Kepua. Myös körtit ja monet muutkin herätysliikkeet vahvasti mukana. Hellarit sitten enmpi persuissa ja kristillisissä. Sipilä on itse lesta ja monet muut kansanedustajat myös (mm Tölli). Eipä siinä juuri vaihtoehtoja ole, jos meinaa jatkossakin olla kepun kansanedustaja.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 11:43"]
[/quote]
Et taida olla kovin kartalla keskustan touhuista? Kepuhan on yksi kolmesta hihhulipuolueesta, jonka runkona lestat. Kaikki Suomen lestat äänestää Kepua. Myös körtit ja monet muutkin herätysliikkeet vahvasti mukana. Hellarit sitten enmpi persuissa ja kristillisissä. Sipilä on itse lesta ja monet muut kansanedustajat myös (mm Tölli). Eipä siinä juuri vaihtoehtoja ole, jos meinaa jatkossakin olla kepun kansanedustaja.
[/quote]
Nyt olis kiva kuulla alapeukuttajan kommentti siitä, mikä hänen mielestään tuossa viestissäni oli väärää tietoa. Odotan malttamattomana :)
Kepu keräilee ääniä vanhoilta maaseudun isänniltä ja lestadiolaisilta. Pelko persiissä. Surullista, että sen uhrina on yhdenvertaisuuden periaate.
Miksi siitä sitten ylipäätänsä äänestettiin jos kerta lakia ei saanut vastustaa?
Nyt olis kiva kuulla alapeukuttajan kommentti siitä, mikä hänen mielestään tuossa viestissäni oli väärää tietoa. Odotan malttamattomana :)
[/quote]
Koska ennakkoluuloinen asenne ja aivan tavallisten kansanedustajien nimeäminen äärisuuntauksen lestadiolaiseksi ("Hihhuli"). Esimerkiksi Sipilä ei ole lestadiolainen.
Kamalaa toimintaa!
Itse en ole kepua äänestänyt koskaan, mutta vanhemmat välillä äänestävät, kun eivät seuraa politiikkaa ja luulevat, että kepu on mukamas jotenkin "turvallinen" keskitien vaihtoehto vasemmisto-oikeisto -akselilta. Nykymaailmassa merkitsee tuota vanhaa jakoa enemmän liberaali-konservatiivi -akseli. Suomessa tarvitaan kipeästi koko joukko ISOJA uudistuksia, ettei mene koko maa konkurssiin, joten liberaaleille kannattaisi antaa niin paljon ääniä kuin suinkin mahdollista tulevissa vaaleissa.
Kepun olen tiennyt patakonservatiiviseksi jo aiemminkin - maataloustukia on maksettava vaikka ne nielevät leijonanosan koko valtion budjetista, ja koko Suomi pidettävä asuttuna vaikka se tulee aivan järkyttävän kalliiksi järjestää palvelut jokaisessa niemessä ja notkelmassa asuvalle yksinäiselle mummolle. Mutta tämä oli kyllä viimeinen tikki. Noin vanhoillisella asenteella ei saada nykymaailmassa yhtikäs mitään aikaiseksi! En äänestä kepua jatkossakaan, ja kerron vanhemmillenikin että äänestävät vaikka sitten edes demareita jos vihreät tuntuu liian kaupunkilaiselta heille. Tosin kyllä demaritkin ovat kehityksen jarruna kolmikantahöpinöillään ja ay-änkyröinnillään.
Tärkeintä nyt joka tapauksessa olisi, että kunkin puolueen sisällä liberaaliin ajatteluun kykenevät voittaisivat.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 15:31"]
Esimerkiksi Sipilä ei ole lestadiolainen.
[/quote]
Onhan, vaikka yrittää muuta väittää. Rauhansanalaisuus on lestadiolaisen herätysliikkeen suuntaus. Yrittää siis "lieventää"omaa hihhuliuttaan.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 15:31"]
[/quote]
Koska ennakkoluuloinen asenne ja aivan tavallisten kansanedustajien nimeäminen äärisuuntauksen lestadiolaiseksi ("Hihhuli"). Esimerkiksi Sipilä ei ole lestadiolainen.
[/quote]
En ennakkoluuloinen vaan faktuaalinen, eli puhtaasti tiedon pohjalta kirjoittava. Kuten tässä jo joku mainitsikin, niin Sipilä todellakin on lestadiolainen. Hän siis kuuluu rauhansanalaisiin, eli yhteen lestadiolaisuuden kolmesta pääsuuntauksesta.