Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pidätte työsähköpostin hallinnassa?

Vierailija
05.10.2021 |

Hyviä vinkkejä? Tuntuu ihan kaoottiselta vaikka sinne tulisi vain 20 viestiä päivässä.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 on kyllä pikkujuttu hallita.

Vierailija
2/30 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väreillä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi ole sellaista ollenkaan. 

Vierailija
4/30 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa kansioihin aiheen mukaan

Vierailija
5/30 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suosittele, hakeminen helpompaa, kun ei ole kansioissa. Nimim. 9000+ lukematonta viestiä

Vierailija
6/30 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

luen sähköpostin kerran päivässä enkä vastaa mihinkään.

Vierailija
7/30 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa. Poistan kaikki joihin minun ei tarvitse reagoida. Loput poistan tai arkistoin käsittelyn jälkeen.

Vierailija
8/30 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 on kyllä pikkujuttu hallita.

Tuo 20 on esimerkki, mutta toisaalta ei minulle koskaan tule mitään 200 viestiäkään päivässä. Joinain päivinä 20, joskus 50, vilkkaina päivinä noin 100.

ap

Vierailija
9/30 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En suosittele, hakeminen helpompaa, kun ei ole kansioissa. Nimim. 9000+ lukematonta viestiä

Mikä sähköpostiohjelma on sellainen, ettei sille saa sanottua, että etsi kaikista kansioista?

Vierailija
10/30 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

50% maileista on ihan turhia, suoraan roskikseen.

Lopuista 50% sellaisia, että aika ne hoitaa.

Jäljelle jäävistä 75% on nice to know tyylisiä, jotka voi vaan pikaisesti lukaista joskus myöhemmin.

Keskität energiasi niihin, jotka edellyttävät sinulta vastaamista tai toimia. Priorisoit ne ja teet tärkeimmät ensin.

Säilyttämisen arvoiset kansioihin. Tosin sekään ei ole välttämätöntä kun käytttää sähköpostin hakua kun tarvii jotain myöhemmin.

Näin minä hoitelin päivittäiset 100 - 200 sähköpostia.

Vierailija
11/30 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten minulle tulee sellaisia viestejä, jotka eivät vaadi minulta välitöntä reaktiota, mutta eivät ole sellaisia jotka voisin saman tien deletoida. Kaikki mainosviestit poistan tietysti heti.

Vierailija
12/30 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten minulle tulee sellaisia viestejä, jotka eivät vaadi minulta välitöntä reaktiota, mutta eivät ole sellaisia jotka voisin saman tien deletoida. Kaikki mainosviestit poistan tietysti heti.

ap

Vierailija
13/30 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sihteeri hoitaa työmeilit. 

Vierailija
14/30 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten työsähköpostiin voi tulla mainosviestejä? 

Vierailija
15/30 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voisi tulla? Minulle tulee koulutusmainoksia, tapahtumakutsuja ja sen sellaista.

ap

Vierailija
16/30 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sähköpostiohjelma on sellainen, ettei sille saa sanottua, että etsi kaikista kansioista?

Ihan turhaa näpertelyä miettiä, minkä kansion alle nyt minkäkin viestin laittaisin, ellei pysty ohjaamaan viestejä kansioihin suoraan automaattiohjauksella. Ja ne mitä pystyy, ovat muutenkin todennäköisesti ihan turhia. Säästyneen ajan voi käyttää vaikka tulleisiin viesteihin vastaamalla. Kansioiden sijaan käyttöön esim. värit ja merkinnät.

Vierailija
17/30 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töissä joutuu tilaamaan kaikenlaista tavaraa, ja se edellyttää yleensä työsähköpostiosoitteen antamista myyjätaholle. Yhteistyötahot lähettävät ”tiedotteita” uusista ominaisuuksista jne.

Vierailija
18/30 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on asiakaskohtaiset kansiot. Siirrän meilin luettuani meilin oikeaan kansioon. Mulla siis asiakkaat ovat yrityksiä.

Vierailija
19/30 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistat kaiken, millä ei ole relevanssia.

Lakkautat kaikki mainospostit ja infokirjeet tai tilaat ne priva s-postiisi. 

Aina kun uusi viesti kilahtaa, luet sen heti läpi ja roskiin vaan, jos ei vaadi sinulta huomiota.

Tärkeät merkitsen tähdellä, erittäin tärkeät ja samana päivänä reagointia vaativat merkitsen "ei luettu". 

Käyn kerran viikossa meilejä läpi ja poistelen turhia. 

Jos on jotain sellaisia meilejä, joista tietää että ne pitää säästää tulevaisuutta varten, niin ne siirrän kansioihin. Pitää vain aina jaksaa muistaa tehdä se HETI. Ja sit kylmästi poistelen lukematta esim. kaikki 3kk vanhat viestit saapuneet-kansiosta, jos niitä ei ole siirretty luomaani Säilytettävät-kansioon. 

En voi korostaa liikaa, että kaikki muu meililiikenne privameiliin ja duunimeiliin vaan duunijutut. On paljon helpompi sit vaikka etsiä viestejä, kun joukossa ei ole lapsen futisasioita tai jonkin pro bono -projektin materiaaleja. 

Vierailija
20/30 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhaa näpertelyä miettiä, minkä kansion alle nyt minkäkin viestin laittaisin, ellei pysty ohjaamaan viestejä kansioihin suoraan automaattiohjauksella. Ja ne mitä pystyy, ovat muutenkin todennäköisesti ihan turhia. Säästyneen ajan voi käyttää vaikka tulleisiin viesteihin vastaamalla. Kansioiden sijaan käyttöön esim. värit ja merkinnät.

Ei se kansioihin laittaminen ole sen kummempaa näpertelyä kuin on miettiä, minkä värin tai merkinnän viestille laitan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi