Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syitä miksi jätit korkeakoulun kesken?

Vierailija
05.10.2021 |

Loppuiko rahat? Vai kiinnostus? Ehkä sait töitä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus

2/24 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain mielenkiintoisia töitä vanhalla ammatilla enkä muutenkaan ollut pitänyt uuden alan opiskelusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskuus

Vierailija
4/24 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokkakaverit pohtivat miksi Oscar-gaala järjestetään yöllä. Siinä kohtaa tajusin, että tradenomiopinnot eivät ole minua varten.

Vierailija
5/24 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein opintoihin liittyvää harjoittelua ja minulle tarjottiin vakipaikkaa. Vasta nyt 25 vuoden jälkeen harmittaa etten koskaan valmistunut vaikkei siitä haittaa ole ollutkaan. 

Vierailija
6/24 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli muuta tärkeämpää tekemistä. 

Vierailija
7/24 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totesin, että ei ole mun ala. Vaihdoin ihan toiselle alalle ja kouluttauduin matalammin. Ei se unelmakoulutus ja työ ole aina siellä korkealla tasolla.

Vierailija
8/24 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vakavasti harkinnut autonasentajan linjaa. 

Vierailija
9/24 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin kunta-alan johtoportaaseen ilman tutkintoa. Sen jälkeen ei ole kukaan kysellyt tutkinnostani. Kohta eläkkeelle kunnon korvauksella

Vierailija
10/24 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystynyt suorittamaan opintoihin kuuluvaa syväntävää harjoittelua, koska olin jo täyspäiväisesti töissä täysin toisella alalla. Siihen jäi se alan vaihto.

Vierailija
11/24 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnon puute. Kurssit tuntuivat siltä, että jotain pitää tehdä koska jotain pitää tehdä. En ole katunut ja elämä on ollut mieluisampaa. 

Vierailija
12/24 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin taisin hakea koko kouluun huonon itsetuntemuksen ja -tunnon vuoksi. Ajattelin, että valmistuttuani kelpaisin (paremmin). Koulussa minua kiusattiin rankasti ensimmäistä kertaa elämässäni, mikä vaikutti aika paljon näkemykseeni alasta. Heittäydyin suoraan karenssityöttömäksi ja työllistyin pian mara-alalle, jolla viihdyin jokseenkin paremmin. Toki palkka oli mitä oli, mutta ilmapiiri mukavampi ja onneksi oli/on myös tarpeeksi rikas mies, joka huolehti lasten ja minun elatuksesta :) oon aina ollut tosi hyvä koulussa ja saanut helposti kiitettäviä. Teoriaopiskelu vähän korkeammalla tasolla ei siksi sinänsä houkuttele kun koulun eteen joutuu jo näkemään vaivaa. Lisäksi olen työelämässä hieman kyynistynyt siihen suuntaan, että en ihan turhien esseiden vaivaa jaksa niin sinnikkäästi enää nähdä. Saatan hakea vielä akateemisten opintojen pariin jonain päivänä, mutta vielä en ole keksinyt tarpeeksi mielekästä koulutusohjelmaa. Kiusaaminen varmasti vaikuttaa siihen, ettei akateemisiin ympyröihin koe palavaa vetoa enkä välttämättä kuvittele löytäväni opistoilta samanhenkisiä ihmisiä. Vähän tällainen omassa päässä rakennettu "pitäkää tunkkinne" -ajatusmalli taitaa mulla olla nyt nykyään.

Vierailija
13/24 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitamaton ja diagnosoimaton ADHD. Kaikki koulut ovat kesken.

Vierailija
14/24 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan on! Luulisi, että jonkunlaisen poikkeusjärjestelyn olisi tuossa voinut toteuttaa (opintovapaa tms)

Vierailija
15/24 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain opiskelualan töitä hyvällä palkalla kesken opintojen. Alalla (it) on aina ollut muutenkin puhetta, ettei papereilla ole väliä joten lähdin töihin enkä olen sen jälkeen edes miettinyt koko asiaa. Mitään haittaa siitä ei ole ollut että opinnot jäi kesken.

Vierailija
16/24 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join alla olleen virkani ja jouduin pois opintovapaalta. Ei ollut sitten enää kiinnostusta.

Vierailija
17/24 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osannut tehdä gradua + diagnosoimaton masennus, ja sitten loppuivat rahat.

Vierailija
18/24 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuin opintovapaalla,en olis uskonut että liikaa vapaa masentaa..mutta kun on 20vuotta herännyt 4.00 töihin niin en päässyt opiskelija elämään kii,koulua 9-14 eikä edes joka päivä vaikka jäin kokonaan opintovapaalla.. suoritin yhen osioin ja lähdin takas omaan työpaikkaan..

Vierailija
19/24 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin korkeakouluun ensimmäisen kerran vasta kun olin kolmekymppisenä vaihtamassa alaa. Parin vuoden opiskelun jälkeen ensimmäinen harjoittelupaikka poiki vakituisen duunin, ja opiskelu jäi. Nyt nekin vähät opinnot taitaa olla jo vanhentuneet. 

Vierailija
20/24 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne iänikuiset ryhmätyöt kävi hermoille..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän