Mikä tällainen mystinen Postin paketti voi olla?
Huomasin omapostista, että minulle on tulossa jokin iso paketti, joka merkintöjen mukaan ei mahdu edes automaattiin. Siinä ei ole mitään lähettäjän tietoja eikä näy yhtään mistä päin se edes on lähetetty, eka merkintä on Vantaan logistiikkakeskuksesta. En ole tilannut mistään mitään eikä kukaan ole ilmaissut, että olisi lähettämässä minulle jotain. Mikä tällainen paketti voi olla? Lähettäjä on kuitenkin tiennyt puhelinnumeroni ja lähimmän(?) pakettiautomaattini, kun omapostissa paketti on minulle kohdennettu minun postinumeroalueelle.
Kommentit (29)
Minä tilasin kerran korttipakan ja pienen pääkallon. Ne tulivat sellaisessa lähes ruumisarkun kokoisessa ja muotoisessa laatikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selviää, kun menet pakettisi noutamaan.
Oon autoton, ja se paketti on ison kokonsa vuoksi menossa jonnekin postikonttoriin (jotka kaukana meiltä) kun ei automaattiin ison kokonsa vuoksi mahdu. Se isoin automaattilokero on aika iso. Ap
No se ettei mahdu automaattiin ei välttämättä tarkoita oikein mitään. Esimerkiksi sählymaila ei mahdu automaattiin koska on niin pitkä vaikka muuten onkin varsin pieni.
Kuka idiootti valitsee toimitustavaksi lokeron sählymailalle? Ja jos ap olisi näin tehnyt, hän varmaan muistaisi sen tilanneensa.
Ihan rauhassa siellä. Tuohan oli vain esimerkki, että postitetun tuotteen muoto voi vaikuttaa siihen mahtuuko se lokeroon vai ei, ei se tarkoita että sieltä olisi vessanpönttö tulossa 🤣
Se, että vaikka se olisi gorilla, ei muuta sitä tosiasiaa, että ap varmaan muistaisi tilanneensa jotakin suurta tai epämääräisen muotoista.
Ja niissä lukee lähettäjä aina. Edelleen ihmiset haksahtaa ihan outoihin huijauksiin 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huijausviesti, tuli minullekin vaikka ei mitään pakettia ole tilattu.
Huijausviestit tuskin näkyvät Postin applikaatiossa.
Nimenomaan siellä ne näkyvät. Oikeat viestit tulee tekstarilla ja/tai sähköpostilla.
Ei, vaan huijausviesteille on tehty OmaPostilta vaikuttava sivusto.
Jos menee vaikka puhelimella OmaPosti-sovellukseen, siellä ei näy huijausviestejä. Mitään hämäriä linkkejä tekstareista ja sähköposteista ei ikinä kannata klikkailla, koska niistä ei tiedä, mihin ne vievät. Kannattaa siis erikseen kirjautua kyseiseen palveluun (on se sitten pankki tai postin applikaatio jne) ja tsekata asia siten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selviää, kun menet pakettisi noutamaan.
Oon autoton, ja se paketti on ison kokonsa vuoksi menossa jonnekin postikonttoriin (jotka kaukana meiltä) kun ei automaattiin ison kokonsa vuoksi mahdu. Se isoin automaattilokero on aika iso. Ap
No se ettei mahdu automaattiin ei välttämättä tarkoita oikein mitään. Esimerkiksi sählymaila ei mahdu automaattiin koska on niin pitkä vaikka muuten onkin varsin pieni.
Kuka idiootti valitsee toimitustavaksi lokeron sählymailalle? Ja jos ap olisi näin tehnyt, hän varmaan muistaisi sen tilanneensa.
Ihan rauhassa siellä. Tuohan oli vain esimerkki, että postitetun tuotteen muoto voi vaikuttaa siihen mahtuuko se lokeroon vai ei, ei se tarkoita että sieltä olisi vessanpönttö tulossa 🤣
Se, että vaikka se olisi gorilla, ei muuta sitä tosiasiaa, että ap varmaan muistaisi tilanneensa jotakin suurta tai epämääräisen muotoista.
Eihän AP olekaan tilannut mitään, mistä me voidaan tietää mitä hänelle on joku lähettänyt, vaikka ison jukkapalmun.
Nykyään ei kukaan läjetä mitään yllätyksenä ja anonyyminä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huijausviesti, tuli minullekin vaikka ei mitään pakettia ole tilattu.
Huijausviestit tuskin näkyvät Postin applikaatiossa.
Nimenomaan siellä ne näkyvät. Oikeat viestit tulee tekstarilla ja/tai sähköpostilla.
Ei, vaan huijausviesteille on tehty OmaPostilta vaikuttava sivusto.
Jos menee vaikka puhelimella OmaPosti-sovellukseen, siellä ei näy huijausviestejä. Mitään hämäriä linkkejä tekstareista ja sähköposteista ei ikinä kannata klikkailla, koska niistä ei tiedä, mihin ne vievät. Kannattaa siis erikseen kirjautua kyseiseen palveluun (on se sitten pankki tai postin applikaatio jne) ja tsekata asia siten.
Tätä tarkoitin ja laitoin selvennyksen.
Omaposti-tekstiviestit on huijareiden tietojenkalastelua linkin kautta. Pitäisihän myös lähettäjä näkyä.
Vierailija kirjoitti:
Omaposti-tekstiviestit on huijareiden tietojenkalastelua linkin kautta. Pitäisihän myös lähettäjä näkyä.
En ole mitään tekstaria saanut vaan kirjauduin omapostiin ja näin että joku paketti tulossa. Ap
Eihän AP olekaan tilannut mitään, mistä me voidaan tietää mitä hänelle on joku lähettänyt, vaikka ison jukkapalmun.