Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tällainen mystinen Postin paketti voi olla?

Vierailija
05.10.2021 |

Huomasin omapostista, että minulle on tulossa jokin iso paketti, joka merkintöjen mukaan ei mahdu edes automaattiin. Siinä ei ole mitään lähettäjän tietoja eikä näy yhtään mistä päin se edes on lähetetty, eka merkintä on Vantaan logistiikkakeskuksesta. En ole tilannut mistään mitään eikä kukaan ole ilmaissut, että olisi lähettämässä minulle jotain. Mikä tällainen paketti voi olla? Lähettäjä on kuitenkin tiennyt puhelinnumeroni ja lähimmän(?) pakettiautomaattini, kun omapostissa paketti on minulle kohdennettu minun postinumeroalueelle.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakettiautomaatti voi olla sellainen jonka olet valinnut omapostissa omaksi automaatiksi.

Vierailija
2/29 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mistäs me se voitais tietää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ameriikanserkun perintöhän siellä tulee taalan seteleinä.

Tai Martti-setä maalta lähettää hevonpskaa.

Mistä me täällä tiedetään, kuka sulle lähettää ja mitä.

Vierailija
4/29 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviää, kun menet pakettisi noutamaan.

Vierailija
5/29 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakettiautomaatti voi olla sellainen jonka olet valinnut omapostissa omaksi automaatiksi.

Totta, minulla on tosiaan asetuksissa merkitty, että kaikki paketit ohjataan minun lähimpään automaattiin. Eli pelkällä minun puhelinnumerolla pystyy sen siis tuonne lähettämään. En vain tajua mikä se itse paketti voi olla. Olen hiljaiseloa elävä aika yksinäinen ihminen, jolle ei todellakaan kukaan lähettele paketteja. Ap

Vierailija
6/29 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijausviesti, tuli minullekin vaikka ei mitään pakettia ole tilattu.

Vierailija
7/29 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon autoton, ja se paketti on ison kokonsa vuoksi menossa jonnekin postikonttoriin (jotka kaukana meiltä) kun ei automaattiin ison kokonsa vuoksi mahdu. Se isoin automaattilokero on aika iso. Ap

Vierailija
8/29 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli omapostiin Defshopista paketti enkä ollut sieltä tilannut mitään. Sitä pakettia ei kyllä koskaan tullut, että onko ollut joku virhe sitten.

Vierailija
9/29 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista sitten kertoa mitä tuli. Jännittää jo itseäkin.

Vierailija
10/29 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää tais olla ihan postin sovelluksesta bongattu. Itse kuitenkin suhtautuisin vähän varauksella. Sitähän sanotaan, että paras tapa hävittää ruumis on postittaa se.

Vierailija
11/29 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon autoton, ja se paketti on ison kokonsa vuoksi menossa jonnekin postikonttoriin (jotka kaukana meiltä) kun ei automaattiin ison kokonsa vuoksi mahdu. Se isoin automaattilokero on aika iso. Ap

No se ettei mahdu automaattiin ei välttämättä tarkoita oikein mitään. Esimerkiksi sählymaila ei mahdu automaattiin koska on niin pitkä vaikka muuten onkin varsin pieni.

Vierailija
12/29 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huijausviestit tuskin näkyvät Postin applikaatiossa.

Vierailija
13/29 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijausviesti. Älä klikkaile äläkä ainakaan maksa mitään.

Vierailija
14/29 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan siellä ne näkyvät. Oikeat viestit tulee tekstarilla ja/tai sähköpostilla.

Vierailija
15/29 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se ettei mahdu automaattiin ei välttämättä tarkoita oikein mitään. Esimerkiksi sählymaila ei mahdu automaattiin koska on niin pitkä vaikka muuten onkin varsin pieni.

Kuka idiootti valitsee toimitustavaksi lokeron sählymailalle? Ja jos ap olisi näin tehnyt, hän varmaan muistaisi sen tilanneensa.

Vierailija
16/29 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka idiootti valitsee toimitustavaksi lokeron sählymailalle? Ja jos ap olisi näin tehnyt, hän varmaan muistaisi sen tilanneensa.

Ihan rauhassa siellä. Tuohan oli vain esimerkki, että postitetun tuotteen muoto voi vaikuttaa siihen mahtuuko se lokeroon vai ei, ei se tarkoita että sieltä olisi vessanpönttö tulossa 🤣

Vierailija
17/29 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan siellä ne näkyvät. Oikeat viestit tulee tekstarilla ja/tai sähköpostilla.

Niin siis saapumisilmoitukset tulee tekstarilla suoraan, tämä huijaus tulee myös viestillä, mutta siinä on linkki ”omapostiin”. https://www.iltalehti.fi/tietoturva/a/5799aef9-d21a-4fb4-92d4-3bead40a9…

Vierailija
18/29 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firmat myös lähettelevät ihan pikkutavaraa tarpeettoman isoissa laatikoissa. Itsekin juuri hain paketin joka ei "mahtunut kokonsa vuoksi", avaamalla laatikon postissa olisi hyvin mahtunut kaikki pienehköön reppuun.

Älä klikkaa linkkejä, mutta jos omaposti ilmoittaa että on noudettavissa niin käy ihmeessä katsomassa.

Jollet ole tilannut mitään, niin onko mahdollista että olisit osallistunut johonkin arvontaan?

Vierailija
19/29 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan rauhassa siellä. Tuohan oli vain esimerkki, että postitetun tuotteen muoto voi vaikuttaa siihen mahtuuko se lokeroon vai ei, ei se tarkoita että sieltä olisi vessanpönttö tulossa 🤣

Se, että vaikka se olisi gorilla, ei muuta sitä tosiasiaa, että ap varmaan muistaisi tilanneensa jotakin suurta tai epämääräisen muotoista.

Vierailija
20/29 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on uniapnea, johon laitehoito. Sieltä laitteen tehtaalta lähettävät kerran vuodessa uudet maskit ja letkut, ja joka vuosi kumminkin ihmettelen kuten ap, että mikä ihme paketti mua voi lähikaupassa odottaa, kun mitään en ole tilannut... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan