Palkka maksetaan kuun viimeinen päivä. Maksatko..
sillä palkalla sen kuun laskut vai alkavan kuukauden?
Kommentit (17)
Kaikki menee e-laskuina automaattimaksuina, en edes tiedä milloin eräpäivät ovat. Olen liian laiska maksamaan käsin tai edes tarkastamaan laskuja, toivottavasti laskuttajat eivät kuseta minua.
Kaikki ne, minkä eräpäivä on palkkapäivästä eteenpäin.
Maksan laskut pois sitä mukaan mitä niitä tulee.
Meillä maksetaan palkka 15. päivä ja laskut menevät tililtä aina eräpäivänä-
En mä maksa sillä juuri tulleella palkalla mitään. Kyllä mulla on aina tilillä vähintään muutaman kuukauden puskuri.
Palkkaa tulee vaan satunnaisesti keikoista, suurin osa laskuista menee eenä tai suoraveloituksena, välillä tsekkaan onko luottokorttilaskut ookoo. Rahaa on tilillä niin ettei tarvitse miettiä mitä ja milloin saa maksettua eli eräpäivänä menee kaikki.
En minä mieti minkä kuun lasku joku on. Mitä merkitystä sillä on?
Kyllähän ne laskut tulee maksaa viimeistään eräpäivänä vai onko AP kädestä-suuhun elävä, jolla liuta maksuhäiriömerkintöjä eikä kykyä sopia esim. eräpäivää siten kuin itselle sopivinta?
Maksan laskut eräpäivänä. Palkkapäivällä ei sen kanssa ole mitään tekemistä.
Palkanmaksupäivästä riippumatta maksan laskut niiden eräpäivänä.
Maksan laskut aina palkkapäivänä. Jos joku laskuttaja ei ole valmis siirtämään eräpäivää, niin vaihdan palveluntarjoajaa tai maksan laskut myöhässä. Samalla siirrän lähes kaikki loput rahat säästöön tai sijoituksiin.
Käyttötilille jää vain kuukauden budjetti, yleensä 450€, ellei ole tiedossa joku mihin rahaa menee. Jos budjetti ei riitä, niin jätän ostamatta tai erikoistilanteessa maksan luottokortilla, jonka maksan sitten palkkapäivänä pois. Joskus jos on tarvinnut maksaa isompia menoja, kuten perheen lomamatka ja auton korjaus samassa kuussa, olen palkkapäivänä siirtänyt rahaa säästöstä käyttötilille päin.
Laskut lähtee tililtä eräpäivinä kuukauden mittaan. Koskaan opiskeluaikojen jälkeen raha ei ole ollut niin tiukalla, että laskujen maksamista olisi pitänyt venyttää tilipäivään asti.
Vierailija kirjoitti:
Maksan laskut aina palkkapäivänä. Jos joku laskuttaja ei ole valmis siirtämään eräpäivää, niin vaihdan palveluntarjoajaa tai maksan laskut myöhässä. Samalla siirrän lähes kaikki loput rahat säästöön tai sijoituksiin.
Käyttötilille jää vain kuukauden budjetti, yleensä 450€, ellei ole tiedossa joku mihin rahaa menee. Jos budjetti ei riitä, niin jätän ostamatta tai erikoistilanteessa maksan luottokortilla, jonka maksan sitten palkkapäivänä pois. Joskus jos on tarvinnut maksaa isompia menoja, kuten perheen lomamatka ja auton korjaus samassa kuussa, olen palkkapäivänä siirtänyt rahaa säästöstä käyttötilille päin.
Pelle. Toivottavasti perintäfirmat ulosmittaavat sinulta viivästyskorot yms. kulut.
Vierailija kirjoitti:
En mä maksa sillä juuri tulleella palkalla mitään. Kyllä mulla on aina tilillä vähintään muutaman kuukauden puskuri.
Meilläkin yhteisellä laskujenmaksutilillä on puskuria. Kaikki laskut menevät eräpäivänä laskujenmaksutililtä. Siirran joka kuukausi, samoin mieheni sovitun summan ko. tilille. Päivä ei ole tilipäiväni.
Maksan kuukauden vakkarilaskut, jotka tulevat samoihin aikoihin kuin palkka e-laskuina, muut satunnaiset laskut maksan silloin kun tulevat. Palkkapäivänä lähtee osa yhteiselle taloustilille, iso osa säästöön, osa rahastoihin ja jonkin verran jätän rahaa käyttötilille, mutta usein vain sen verran, että jos joku korttihuijari tms. tekisi temput, tappiot jäisivät pieniksi ja se mielestäni estää myös turhaa kulutusta. Kuun lopussa lahjoitan usein hyväntekeväisyyteen ja siirrän jäljellä olevat rahat säästötilille tai siirrän lapsen säästötilille.
Mullakin on palkkapäivä 15. päivä. Heti kun verkkopankkiin ilmestyy vakilasku, muokkaan sen maksettavaksi palkkapäivänä etupainotteisesti. Palkkapäivänä tililtä lähtee 600 euroa sijoitusasunnon vastikkeeseen, korkoihin ja veroihin. Lyhennän kämppää 12 000 euroa vuodessa.
Käyttörahaa jätän 1200-1400, siitä jää yleensä siirrettäväksi säästötilille vielä.
Olen tarkka raha-asioissa, maksan laskut yleensä viipymättä
Maksan ne laskut mitä on tullut ja mitkä on maksamatta.