Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun hakee työpaikkaa, niin kannattaako soittaa

Vierailija
28.11.2014 |

hakuilmoituksessa ilmoitetulle yhteyshenkilölle? Tarkoituksena siis ihan tehdä itseään tykö, ja samalla kysyä jotakin järkevää työhön liittyvää asiaa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 23:58"]

Mikäli tietää olevansa hyvä jossain asiassa niin kehua retostelee vaan, ei kannata olla turhan vaatimaton. Edellyttäen että osaa jonku asian todella hyvin mitä vaaditaan siinä työtehtävässä. 

[/quote]

Sllä kehumisellakin on rajansa ja sekin on taitolaji miten sen tekee. Viimeksi kun meillä oli paikka avoinna, lensi jo hakemusvaiheessa yksi hakemus suoraan roskiin kun kirjottajansa kovasti painotti kuinka hän on niiiiin hyvä ja tulee tekemään meidän organisaatiostamme paljon nykyistä paremman. Tietämättä lainkaan kuinka asiat meillä hoidetaan ja tuntematta työntekijöitämme ollenkaan. Rekrytyyppi pyöritteli silmiään tuota kertoessaan, meillä kun on pieni ja hyvintoimiva organisaatio.

Vierailija
2/13 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan silloin kannattaa soittaa, jos on oikeasti jotain oleellista kysyttävää. Siinä voi sitten sivussa vähän kertoa itsestäänkin. Joutava soittelu varmasti lähinnä ärsyttää, kun kaikki on niin kiireisiä nykyään. Siksi vähän ihmetyttää, kun aina ohjeistetaan, että pitäisi soittaa joka työpaikkaan ja mielellään monta kertaa, vaikka kaikki olisi väännetty rautalangasta jo työpaikkailmoituksessa. No ehkä se joskus toimii sitten. Mietityttää vaan, että kenellä rekrytoijalla on aikaa vastailla satojen hakijoiden maanittelupuheluihin. Eiköhän sen motivaation voi tuoda esille ihan siinä hakemuksessa, eikä puhelinhäiriköinnillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa. Erottuu paremmin.kunhan soiton syy on halu päästä töihin ja esitellä itsensä, ei kysyä jotakin yleistyperää tekosyynä jotta saisi soittaa : -D

Vierailija
4/13 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa soittaa ehdottimasti ja miettiä etukäteen tarkkaan kysymyksiä nimenomaan tehtävästä. Älä ter itseäsi liian tykö mutta muutama hyvä kysymys. Jos hakija on hyvä hakemuksessa ja vielä lisäksi on soittanut niin aika varmasti on haastattelussa. T. Kokenut rekrytoija

Vierailija
5/13 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jotain fiksua kysyttävää, voi soittaa. Jos ei ole, vaan läpisee jotain diipadaapaa, niin ei kannata soittaa. Ei kannata tyrkyttää itseään eikä olla liian innokkaasti tunkemassa rekrytoijan iholle.

Vierailija
6/13 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 23:30"]

Kannattaa. Erottuu paremmin.kunhan soiton syy on halu päästä töihin ja esitellä itsensä, ei kysyä jotakin yleistyperää tekosyynä jotta saisi soittaa : -D

[/quote]

Juuri ei näin. 

Vierailija
7/13 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tehdä tikusta asiaa. Jos oikeasti on jotain järkevää asiaa, voi soittaa. Itse en yleensä soita, koska en ole erityisen säkenöivä puhelinpersoona ja yleensä olen sen verran joustava (esim. palkan tai työn alkamisajan suhteen), ettei niitä tarvitse etukäteen selvittää vaan luotan siihen että haastattelussa selviää. En siis koskaan ole oikein edes keksinyt, miksi soittaisin. Ehkä siinä tapauksessa, jos kyseessä olisi joku ylemmän tason työ, ja miettisin hakeako vai ei, mutta normiduuneissa en.

Vierailija
8/13 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli tietää olevansa hyvä jossain asiassa niin kehua retostelee vaan, ei kannata olla turhan vaatimaton. Edellyttäen että osaa jonku asian todella hyvin mitä vaaditaan siinä työtehtävässä. 

Vierailija
9/13 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 23:58"]

[/quote]

Jaa, että soittaa sinne ja alkaa kehua itseään? Eiköhän ne itsensäkehumisetkin jätetä ihan siihen haastettelutilanteeseen.

Vierailija
10/13 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 23:30"]

kunhan soiton syy on halu päästä töihin ja esitellä itsensä, ei kysyä jotakin yleistyperää tekosyynä jotta saisi soittaa : -D

[/quote]

Kerrotko vielä, että miten tuollaisen puhelun sisältö menee? "Moi, hain teille töihin, nimeni on se ja se ja haluan teille töihin"? Ööö...

Vierailija
11/13 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo soittaminen ei auta uitun vertaa. Älä turhaan soita. Teet itsellesi vain puhelinlaskua, etkä kuitenkaan tule valituksi.

Nimimerkillä koetettu on

Vierailija
12/13 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän saa niin ristiriitaisia vastauksia, että olen itse päättänyt kutakuinkin arvalla heittää, että soitanko vai en. Sen verran olen päätellyt, että jos hakuilmoitus on tarkka ja huolella laadittu, niin todennäköisesti sillä toivotaan karsittavan turhia kyselyjä, ja jos taas ilmoitus on suurpiirteisempi, niin lisätietojen kysymistä hakemuksen tarkentamisen vuoksi saatettaisiin suosiakin.

Se tuntuu joka tapauksessa olevan selvä, että jotain järkevää kysyttävää pitää olla. Jos en ilmoituksesta kysyttävää keksi, niin sitten en soita.

Itse olen kyllä miettinyt sitä, että millä tavalla siinä puhelun aikana pitäisi itsestään puhua. Kysymys ja ehkä jatkokysymykset sujuvat kyllä, mutta tuntuu niin tönköltä alkaa mainostaa omaa osaamistaan, kun se tulee kuitenkin kirjoitettua vielä hakemukseen uudelleen ja paremmin muotoiltuna.

Vierailija
13/13 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmista, ettei ilmoituksessa lue, etteivät vastaa tiedusteluihin. Olen todella monta kertaa nähnyt tuollaisen toiveen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi