Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuntoutustuella olijat. Miten kauan ja miksi?

Vierailija
05.10.2021 |

Toista vuotta. Psykoosin takia. En vain toivu.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/42 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdeksatta vuotta, myöskin psykoosin takia. Pitäisi muuttua täysin päinvastaiseksi ihmiseksi että selviytyisin nykypäivän työelämässä edes osa-aikaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksisuuntainen mielialahäiriö, 9 vuotta. Eläkkeelle viime vuonna.

Vierailija
4/42 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

OCD ja ahdistuneisuushäiriö, vuoden olin.

Vierailija
5/42 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksisuuntainen mielialahäiriö. 1,5 vuotta. Nyt palannut työelämään, aluksi lyhemmillä työpäivillä.

Vierailija
6/42 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin muistaakseni kahdeksan vuotta kuntoutustuella, ennenkuin pääsin eläkkeelle ja eläke oli läpihuutojuttu. Muutama vuosi oli myös työttömyys ja toimeentulotuella ennen kuntoutustukea, ennenkuin tajusivat että olin aivan liian sairas ja pääsin kuntoutustuelle, eikä tarvinnut enää muiden täytellä noita tukilappuja minulle. Olin siis niin päästä hajalla etten ymmärtänyt mitä lapuissa luki. Samalla myös diagnoosi muuttui. Sitä ennen olin ollut pakko-oireinen, mutta koska olin psykoosissa, niin olin pystynyt selittämään asiat vähän väärin, ja kun psykoosi alkoi pikkuhiljaa helpottaa, niin diagnoosiksi tuli kunnon rypäs psykoottisesta masiksesta, ahdistukseen, pakko-oireisiin jne jne. Siitä on nyt aikaa parikymmentä vuotta ja onneksi ei ole mennyt pahempaan suuntaan enää.

Vierailija
7/42 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita?

Vierailija
8/42 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä, ap.

Vielä muutama vuosi, pari kuntouttavaa työtoimintaa, yksi kolmen vuoden psykoterapia ja mindfulness-kurssi.

Sitten eläkkeelle.

Vierailija
9/42 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko yhtään kuinka pitkän jakson saitte aluksi kuntoutustukea ja oliko vaikea saada lisää? Menikö päätös heti läpi vai pitikö olla työttömänä ennen kuin kuntoutustukea herui? Nim. Just tein hakemuksen traumaperäisen stressihäiriön ja masennuksen takia

Vierailija
10/42 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut noin kolme vuotta.

Skitsoaffektiivinen häiriö, eli kaksisuuntaisen mielialahäiriön ja skitsofrenian yhdistelmä. Sanoisinko, että mielenkiintoinen yhdistelmä.

Vierailija
11/42 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistatteko yhtään kuinka pitkän jakson saitte aluksi kuntoutustukea ja oliko vaikea saada lisää? Menikö päätös heti läpi vai pitikö olla työttömänä ennen kuin kuntoutustukea herui? Nim. Just tein hakemuksen traumaperäisen stressihäiriön ja masennuksen takia

En muista teinkö ensimmäisen itse, mutta lääkäri teki ainakin toisen. Hyvin on mennyt läpi. Vuoden sairasloma pitää olla ennen kuntoutustuen saantia.

Vierailija
12/42 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muista teinkö ensimmäisen itse, mutta lääkäri teki ainakin toisen. Hyvin on mennyt läpi. Vuoden sairasloma pitää olla ennen kuntoutustuen saantia.

Vuodeksi kerrallaan olen saanut.

Vierailija
13/42 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla työelämässä ennen kuntoutustukea.

Vierailija
14/42 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No teitä palstalla ainakin riittää.

Vierailija
15/42 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule! Toimistolla on tälläkin hetkellä tikittäviä tapauksia jotka oottaa leviämistään. Työelämän puolella ongelmista vaietaan siihen asti kunnes kupoli leviää viimeisen kerran. Osa palaa takaisin,toisten jäädessä lopullisesti nollatilaan.

Vierailija
16/42 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuotta kuntoutustuella ja sitten myönnettin tk-eläke. Masennus ja traumaperäinen stressihäiriö diagnooseina.

Vierailija
17/42 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta avauksesta että kuntoutustukeen, eli määräaikaiseen eläkkeeseen, ei riitä yksi psykoosi vaan sen tulee vähintään uusiutua. Tunnen erään keltä kuntoutustuki on evätty tällä perustella.

Vierailija
18/42 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta avauksesta että kuntoutustukeen, eli määräaikaiseen eläkkeeseen, ei riitä yksi psykoosi vaan sen tulee vähintään uusiutua. Tunnen erään keltä kuntoutustuki on evätty tällä perustella.

Psykoosisista voi seurata masennusta, ahdistuneisuutta, stressiherkkyyttä ym. Jonka vuoksi ei ole työkykyinen.

Vierailija
19/42 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykoosisista voi seurata masennusta, ahdistuneisuutta, stressiherkkyyttä ym. Jonka vuoksi ei ole työkykyinen.[/quote

Ja lääkitys voi vaikeuttaa aloitekykyä.

Vierailija
20/42 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän nyt kovin paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan