Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Morkkis joka ikisistä illoista, jolloin ottaa vähänkin alkoholia (estottomuus)

Vierailija
05.10.2021 |

Minulle tulee morkkis aivan poikkeuksetta, jos olen nauttinut edellisenä iltana vähänkin alkoholia.

Fyysisesti ei krapulaa siis tarvitse olla, mutta moraalinen krapula on.

Vaikka en olisi sanonut mitään, mitä en olisi valmis selvin päin sanomaan, on silti morkkis, koska en ole ollut ”oma itseni”.

Toivun vieläkin viikonlopun illanistujaisista, kun neljä miehen kaveria oli käymässä. Tuntuu, että olin jotenkin estoton, kun selvin päin päin vastoin olen harkitsevainen ja jopa, no, estoinen. En siis tunnista illan käytöstä omakseni.

Mistä tällainen kohtuuton märehtiminen voi johtua? Lähes jokainenhan muuttuu alkoholin vaikutuksen alaisena pikkuisen, eivätkä koe sitä seuraavana/seuraavina päivinä miksikään maailmanlopuksi vaan aika normaaliksi osaksi ”läträystä”.

Onko samanlaisia kokemuksia alkoholista ja morkkiksista? Alkoholi ei taida ainakaan minulle sopia, vaikka olisi kyse neljästä annoksesta alkoholia.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siis kännipäissäni näyttänyt miehen kavereille tissit ja vieläkin hävettää.

Ap

Vierailija
2/18 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin siis kännipäissäni näyttänyt miehen kavereille tissit ja vieläkin hävettää.

Ap

Ei ollut ap. Minusta ihan asiallinen avaus.

T. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivokemiasta se johtuu. Alkoholi buustaa mielihyvähormoneja ja kun alkoholin nauttiminen lakkaa, hormonitasot tippuvat. Tämä tuntuu mielessä mielialan laskuna ja morkkiksena. 

Tästä syystä en juo enää alkoholia,, kun morkkikset oli aina ihan helvetilliset ja seinät kaatuivat päälle, vaikka olisin vain ystävien kanssa istunut yhden saman keittiönpöydän ympärillä jutellen ja syöden illallista ja juoden muutaman lasin viiniä. 

Itselleni kipukynnys on kahdessa viinilasillisessa tai 3 pienessä tölkkioluessa. Kaikki sen päälle menevä aiheuttaa morkkiksen. 

Ennen join siis paljon. Sinkkuaikana 2-4 krt. viikossa baarissa ja tukka täynnä. 

Vierailija
4/18 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei ollut ap. Minusta ihan asiallinen avaus.

T. Ap

No mut silti, jos nyt vaikka ottaisit vähän ja postaisit kuvaa tisseistäsi?

Vierailija
5/18 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivokemiasta se johtuu. Alkoholi buustaa mielihyvähormoneja ja kun alkoholin nauttiminen lakkaa, hormonitasot tippuvat. Tämä tuntuu mielessä mielialan laskuna ja morkkiksena. 

Tästä syystä en juo enää alkoholia,, kun morkkikset oli aina ihan helvetilliset ja seinät kaatuivat päälle, vaikka olisin vain ystävien kanssa istunut yhden saman keittiönpöydän ympärillä jutellen ja syöden illallista ja juoden muutaman lasin viiniä. 

Itselleni kipukynnys on kahdessa viinilasillisessa tai 3 pienessä tölkkioluessa. Kaikki sen päälle menevä aiheuttaa morkkiksen. 

Ennen join siis paljon. Sinkkuaikana 2-4 krt. viikossa baarissa ja tukka täynnä. 

Juuri tästä puhun. Join siis noin puolikkaan pullon viiniä, ja se oli jo liikaa. Joko kokeilen kahden alkoholiannoksen taktiikkaa tai pidättäydyn jatkossa kokonaan. Onhan se tyhmää pilata käytännössä koko seuraava viikko.

Ap

Vierailija
6/18 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole selvinpäinkään estoja, niin en muutu alkoholista mitenkään, niin ei tarvitse morkkistella. Voin puhua miehelleni kaikesta ja seksissäkin olen halukas kokeilemaan kaikkea.

Vierailija
7/18 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, aihe vapaalle pitäisi kirjoitella kännitissiprovoja, jotta herättäisi keskustelua. Siis parista kommentista ja peukuista päätellen.

Älykästä keskustelua kertakaikkisesti.

Kiitos sinulle, joka vastasit asiallisesti. En ole yksin!

Ap

Vierailija
8/18 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei ole selvinpäinkään estoja, niin en muutu alkoholista mitenkään, niin ei tarvitse morkkistella. Voin puhua miehelleni kaikesta ja seksissäkin olen halukas kokeilemaan kaikkea.

Kiitos vastauksesta.

Minäkin olen miehen kanssa oma itseni niin humalassa kuin selvinkin päin, mutta keskustelut puolituttujen kanssa jättävät jälkeensä ahdistuksen. Selvin päin paistan pullaa ja keitän kahvia, saatan vähän tyrkyttää kursailijoille, mutta en ehkä höpöttele seurueessa ”puuta heinää”.

Rasittavaa, että tuo puuheinäkin aiheuttaa morkkiksen, vaikka olisin tosissaan puhunut vaikkapa Windows 11:sta.

Ap

Vierailija
9/18 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi on niin tehokas pään sekoittaja että siitä saa kärsiä milloin mitenkin. En edes halua ajatella kuinka monta kamalaaa aamua. Sitä on herännyt sellaisten noitien vierestä joihin ei selvipäin edes katsoisi. Nykyään juon vain yksin niin ei tule sekoiltua. Ehkä ainoa vanhuuden viisaus?

Vierailija
10/18 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan meillä lopuksi vielä kimppaseksiä, nielin ja otin kakkoseen.

Ap

Vierailija
11/18 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko ihmekkään jos morkkis kun kakkoseen.

Vierailija
12/18 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut jo 2,5 vuotta ilman alkoholia. Itse kännipäissäni menin sänkyyn aivan kammottavien, todella elähtäneiden ja vielä suht iäkkäiden pubiruusunaisten kanssa (olen 30-vuotias mies) ja melkein sain jopa puukosta, kun yhden kännivälienselvittelyn päätteeksi asiat eivät menneet kuin strömsössä. Siihen vaikutti hyvin vahvasti kokeilunhaluinen elämäntilanne, kun ei ollut vakituista parisuhdetta, eikä oikeen edes mitään kunnon ystäviäkään, saatika työtä. Viina vei niin paljon aikaa elämästäni ja kyllä näin jälkeenpäin ajateltuna, olisin voinut kyllä jättää ainakin puolet siitä määrästä juomatta mitä join ja tutustumatta kaikenmaailman väkivlataisiin elämänkoululuusereihin.. 

Vierailija
13/18 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdetkö lasilliselle?

Vierailija
14/18 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, joka kerta morkkis tullut, miksi tein niin, miksi sanoin niin. Tarkka raja minkä verran voi juoda, ettei jää murehtimaan viikoksi jälkeenpäin.

Vierailija
15/18 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa alkoholismista, et pysty hallitsemaan itseäsi vaan alkoholi hallitsee sua.

Vierailija
16/18 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lopettaa alkoholin käyttö kokonaan ni ei tarvi enää kärsiä morkkiksesta, ite jouduin lopettamaan kun aloin morkkisten lisäksi kärsimää blackouteista :o

Vierailija
17/18 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päädytkö siis sänkyyn jokaisen lirkuttelijan kanssa... 😳

Vierailija
18/18 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi aiheuttaa aivoissa kemiallisesti tuon reaktion. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi