Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hautajaiset ja papin vierailu kotona

Vierailija
05.10.2021 |

Onko tämä yleinenkin tapa että pappi tulee käymään omaisen kotona? Ehdotti tällaista enkä tohtinut kieltäytyä vaikka jotenkin vierailu luo vielä enemmän stressiä tähän muutenkin vaikeaan tilanteeseen. Olisin ehkä mieluummin tavannut häntä vaikka seurakuntatalolla.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi on niin vaikeaa ottaa pappi vastaan kodissa?  

en tiedä, nolottaa oma kotini. Lisäksi omainen oli hiukan etäinen minulle johtuen menneisyyden tapahtumista jne. Siksi valokuvien katselu ja juttelu tuntuu vieraalta. 

Ota ihmeessä pappi vastaan kotona. On täysin luonnollista että asioi papin kanssa kotioloissa. 

En ole itse uskovainen, mutta haluan rohkaista sinua asiassa. Itse olen vuosien saatossa keskustellut useiden pappien kanssa niin kotona kuin julkisissa tiloissa ja keskusteluista on pelkkää hyvää sanottavaa. 

Itsekin olen vuosien saatossa keskustellut useiden pappien kanssa ja toisin kuin sinulla, minulla ei ole heistä mitään hyvää sanottavaa. Ei voi olla sattumaa, että kaikki ne kymmenet ja kymmenet papit joiden kanssa olen ollut tekemissä ovat kuin samasta muotista veistettyjä. Tekopyhiä, ulkokultaisia,itsekkäitä, vastenmielisiä, epäluotettavia ja hurskastelevia paskiaisia, joita eivät ihmisten hätä ja murheet liikuta pätkääkään. Täysin sopimattomia tehtäviinsä. Empatiakyvyttömiä psykopaatteja. Pthyi!!!!!

Mikäs into sinulla on ateistina osallistua tällaiseen keskusteluun?

Mistä teit sen johtopäätöksen, että minä olen ateisti?

Vierailija
22/28 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

no soita sihteerille ja sano että perut sen ajan, että on nyt uupumusta stressiä jne. Et jaksa vieraita. MUTTA, jos on kyse hautajaispuheen valmistuelusta niin kanstsis kuitenkin nopeasti tavata , ei ne valokuvia halua katsella, kerrot lyhyesti mitä virsiä laulatte hautajaisissa, ja muistotilaisuudessa ja millainen vainaja oli, että pappi voi puhua hänestä. Ei sen kummempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan että koitat ratkoa ongelmaasi netissä, niin soita sille papille ja keskustele näistä ongelmistasi. Täällä ei ongelmasi tule ratkottua.

anteeksi. Täällä joskus saa ihan hyvää vertaistukea ja fiksuja kommentteja. Kiitos niistä kaikille. ap

Vierailija
24/28 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan että koitat ratkoa ongelmaasi netissä, niin soita sille papille ja keskustele näistä ongelmistasi. Täällä ei ongelmasi tule ratkottua.

anteeksi. Täällä joskus saa ihan hyvää vertaistukea ja fiksuja kommentteja. Kiitos niistä kaikille. ap

Ei sinun anteeksi tarvitse pyytää. Se että saa vertaistukea ei tarkoita että ongelma olisi ratkaistu.

Vierailija
25/28 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinun anteeksi tarvitse pyytää. Se että saa vertaistukea ei tarkoita että ongelma olisi ratkaistu.

sain vahvuutta siihen, että voin soittaa ja ehdottaa tapaamista esimerkiksi kirkkoherranvirastossa tai kappelissa, jossa siunaus toimitetaan. Olisi ihan mukava nähdä se etukäteen. ap

Vierailija
26/28 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en tiedä, nolottaa oma kotini. Lisäksi omainen oli hiukan etäinen minulle johtuen menneisyyden tapahtumista jne. Siksi valokuvien katselu ja juttelu tuntuu vieraalta. 

Ota ihmeessä pappi vastaan kotona. On täysin luonnollista että asioi papin kanssa kotioloissa. 

En ole itse uskovainen, mutta haluan rohkaista sinua asiassa. Itse olen vuosien saatossa keskustellut useiden pappien kanssa niin kotona kuin julkisissa tiloissa ja keskusteluista on pelkkää hyvää sanottavaa. 

Itsekin olen vuosien saatossa keskustellut useiden pappien kanssa ja toisin kuin sinulla, minulla ei ole heistä mitään hyvää sanottavaa. Ei voi olla sattumaa, että kaikki ne kymmenet ja kymmenet papit joiden kanssa olen ollut tekemissä ovat kuin samasta muotista veistettyjä. Tekopyhiä, ulkokultaisia,itsekkäitä, vastenmielisiä, epäluotettavia ja hurskastelevia paskiaisia, joita eivät ihmisten hätä ja murheet liikuta pätkääkään. Täysin sopimattomia tehtäviinsä. Empatiakyvyttömiä psykopaatteja. Pthyi!!!!!

Koska ateistin tekopyhyyteen kuuluu juuri osallistua tällaisiin keskusteluihin. 

Vierailija
27/28 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sain vahvuutta siihen, että voin soittaa ja ehdottaa tapaamista esimerkiksi kirkkoherranvirastossa tai kappelissa, jossa siunaus toimitetaan. Olisi ihan mukava nähdä se etukäteen. ap

Sopiihan noissa käydä. Pahimmassa tapauksessa kirkkoherranvirasto on askeettinen toimisto, joka ei juuri Kelasta tai TE-toimistosta poikkea. Poikkeuksiakin toki on. Siksi monesti näissä paikoissa keskustelu muistuttaa äkkiä lähinnä poliisikuulustelua ja papin tapaaminen vaikka ABC:llä kahvikupin äärellä olisi parempi vaihtoehto.

Vierailija
28/28 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ateistin tekopyhyyteen kuuluu juuri osallistua tällaisiin keskusteluihin. 

Johtopäätöksesi on totaalisen väärä. Minä en ole ateisti. Kaikkea muuta. Tämän voit helposti todeta lukemalla kirjoitukseni sisällön uudestaan, rauhallisesti ja ilman tunnekuohua. Tekstissäni en kiistänyt Jumalan olemassaoloa enkä kohdistanut kritiikkiäni Jumalaan. Kaikki kritiikkini kohdistui palkkapapistoon. Tähän läpimätään ja rappioituneeseen ryhmään, joka todella ansaitsee toimiensa tähden kaiken saamansa kritiikin. Vastenmielisiä , tai erittäin vastenmielisiä, ovat olleet kaikki kohtaamani papit. Ei ensimmäistäkään valopilkkua koko laumassa, ainoastaan synkkää mustuutta ja pahuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi