Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hautajaiset ja papin vierailu kotona

Vierailija
05.10.2021 |

Onko tämä yleinenkin tapa että pappi tulee käymään omaisen kotona? Ehdotti tällaista enkä tohtinut kieltäytyä vaikka jotenkin vierailu luo vielä enemmän stressiä tähän muutenkin vaikeaan tilanteeseen. Olisin ehkä mieluummin tavannut häntä vaikka seurakuntatalolla.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä voi ihan itse ehdottaa, myös puhelimessa voi asian hoitaa.

Vierailija
2/28 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko ap pienellä paikkakunnalla? Itse ottaisin papin vastaan kuolleen sukulaisen kodissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä voi ihan itse ehdottaa, myös puhelimessa voi asian hoitaa.

hän sanoi itse tulevansa, yritin ehdottaa tapaamista kirkolla mutta ei vastannut siihen.

Vierailija
4/28 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tuli käymään ja keskustelemaan ja sen pohjalta piti sitten oikein kauniin puheen hautajaisissa. 

Vierailija
5/28 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutko ap pienellä paikkakunnalla? Itse ottaisin papin vastaan kuolleen sukulaisen kodissa.

asui palvelukodissa.

Vierailija
6/28 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on niin vaikeaa ottaa pappi vastaan kodissa?  

Vierailija
7/28 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en tiedä, nolottaa oma kotini. Lisäksi omainen oli hiukan etäinen minulle johtuen menneisyyden tapahtumista jne. Siksi valokuvien katselu ja juttelu tuntuu vieraalta. 

Vierailija
8/28 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan luonnollista olla haluamatta vierasta ihmistä kotiinsa varsinkaan tällaisessa tilanteessa. Ehdottomasti soitat, ettet halua tapaamista kotona, se on todellakin sinun oikeutesi. 

Vierailija
9/28 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis jo sopinut, että pappi tulee kotiisi? Kuten huomaat, siitä ettei pidä puoliaan, seuraa usein lisää hankaluuksia. Soita ja peru tapaaminen ja kerro vielä syykin. Sano, että se tuntuu epämukavalta. Papeillä pitäisi olla sen verran järkeä päässä, että ymmärtävät tällaisen asian. 

Vierailija
10/28 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en tiedä, nolottaa oma kotini. Lisäksi omainen oli hiukan etäinen minulle johtuen menneisyyden tapahtumista jne. Siksi valokuvien katselu ja juttelu tuntuu vieraalta. 

Ota ihmeessä pappi vastaan kotona. On täysin luonnollista että asioi papin kanssa kotioloissa. 

En ole itse uskovainen, mutta haluan rohkaista sinua asiassa. Itse olen vuosien saatossa keskustellut useiden pappien kanssa niin kotona kuin julkisissa tiloissa ja keskusteluista on pelkkää hyvää sanottavaa. 

Vierailija
11/28 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis jo sopinut, että pappi tulee kotiisi? Kuten huomaat, siitä ettei pidä puoliaan, seuraa usein lisää hankaluuksia. Soita ja peru tapaaminen ja kerro vielä syykin. Sano, että se tuntuu epämukavalta. Papeillä pitäisi olla sen verran järkeä päässä, että ymmärtävät tällaisen asian. 

tuo on aivan totta, olen koko ajan ihan hakoteillä muutenkin, että miten järjestän näitä hautajaisia, ketä miellytän ja ketä en ja teenkö oikein jne. Pääni on todella sekaisin. ap

Vierailija
12/28 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ihan hyvin soittaa vielä papille takaisin ja sopia tapaamisen esim. kirkkoherran virastolle tai muuhun paikkaan. Normaalisti ymmärtävät oikein hyvin sen, jos omaiset haluavat tavata neutraalissa paikassa. Monille omaisille koti on luontevin paikka kyseiselle keskustelulle, joten sitä tarjoavat yleensä ensimmäisenä.

Vierailija
13/28 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tuo on aivan totta, olen koko ajan ihan hakoteillä muutenkin, että miten järjestän näitä hautajaisia, ketä miellytän ja ketä en ja teenkö oikein jne. Pääni on todella sekaisin. ap

Tsemppiä ja voimia ap. Papin kanssa voi puhua myös näistä tunteista, hänen tehtävänä on tukea omaisia. Ja varmasti ymmärtää, kun soitat ja sanot, että olisi parempi tavata vaikka hänen työhuoneessaan.

Vierailija
14/28 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin khranvirastossa juttelemassa papin kanssa, kun omaisen hautajaisista piti puhua. Ehkä pappi aattelee omaisen surevan kovasti ja kuvittelee helpottavansa tilannetta sillä, että tulee itse paikalle eikä omaisen tarvi vaivautua lähtemään.

Vierailija
15/28 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota ihmeessä pappi vastaan kotona. On täysin luonnollista että asioi papin kanssa kotioloissa. 

En ole itse uskovainen, mutta haluan rohkaista sinua asiassa. Itse olen vuosien saatossa keskustellut useiden pappien kanssa niin kotona kuin julkisissa tiloissa ja keskusteluista on pelkkää hyvää sanottavaa. 

Itsekin olen vuosien saatossa keskustellut useiden pappien kanssa ja toisin kuin sinulla, minulla ei ole heistä mitään hyvää sanottavaa. Ei voi olla sattumaa, että kaikki ne kymmenet ja kymmenet papit joiden kanssa olen ollut tekemissä ovat kuin samasta muotista veistettyjä. Tekopyhiä, ulkokultaisia,itsekkäitä, vastenmielisiä, epäluotettavia ja hurskastelevia paskiaisia, joita eivät ihmisten hätä ja murheet liikuta pätkääkään. Täysin sopimattomia tehtäviinsä. Empatiakyvyttömiä psykopaatteja. Pthyi!!!!!

Vierailija
16/28 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen vuosien saatossa keskustellut useiden pappien kanssa ja toisin kuin sinulla, minulla ei ole heistä mitään hyvää sanottavaa. Ei voi olla sattumaa, että kaikki ne kymmenet ja kymmenet papit joiden kanssa olen ollut tekemissä ovat kuin samasta muotista veistettyjä. Tekopyhiä, ulkokultaisia,itsekkäitä, vastenmielisiä, epäluotettavia ja hurskastelevia paskiaisia, joita eivät ihmisten hätä ja murheet liikuta pätkääkään. Täysin sopimattomia tehtäviinsä. Empatiakyvyttömiä psykopaatteja. Pthyi!!!!!

Se pappi, joka meillä kävi lapsen kastajaisia suunnitellessa, oli lisäksi sosiaalisesti kyvytön, ei oikein osannut mitään sanoa. Kyllähän verbaalinen ulosanti pitäisi olla kunnollista, jos papiksi alkaa.

Vierailija
17/28 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni pappi olisi myös ehkä voinut kysyä haluanko hänen tulevan kotiin ja että millainen suhde minulla oli kuolleeseen. Kai teen tästäkin ongelman ja stressaan nämä tulevat päivät kaiken lisäksi tätäkin. ap

Vierailija
18/28 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun tehtäväsi ei ole miellyttää ketään, vaan hoitaa vaativa tehtäväsi surun ja hämmennyksen keskellä.  Siinä on ihmiselle riittävästi haastetta. Esitän osanottoni ja toivon sinulle voimia ja kaikkea hyvää.

Vierailija
19/28 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs into sinulla on ateistina osallistua tällaiseen keskusteluun?

Vierailija
20/28 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan että koitat ratkoa ongelmaasi netissä, niin soita sille papille ja keskustele näistä ongelmistasi. Täällä ei ongelmasi tule ratkottua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän