Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen liian puhelias ja välillä iskee morkkis. Muita?

Vierailija
28.11.2014 |

Tämä ilmenee etenkin jos juttelen jollekin kahden kesken. Saatan selittää täysin tuntemattomillekin ummet ja lammet.  Sitten jälkeenpäin kaduttaa pitkäänkin. Muilla vastaavaa ongelmaa? Mitä ajattelette tällaisista ihmisistä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne. Iän myötä olen oppinut edes joskus olemaan hiljaa. Höpöttäminen on vaan helppo tapa pitää keskustelua yllä, mutta helposti tulee puhuttua ohi suun. Tuttujen ja sukulaisten kesken ei niinkään, enempi vieraiden. En tykkää tästä tavastani koska vaikutan varmasti hölösuulta ja epäluotettavalta, mutta yritän elää asian kanssa parhaani mukaan.

Vierailija
2/6 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen niin tylsä että pystyn hiljentämään kenet tahansa vain tulemalla paikalle.

Vierailija
4/6 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, koko ikäni (nyt 31) harjoitellut hiljaisuutta ja vuoropohjaista keskustelua. Tuntemattomille höpäjäminen ei niinkään ole mun ongelma, eikä jää vaivaamaan, vaikka niin joskus käykin, kun enhän tapaa niitä ihmisiä uudestaan.

Mutta ystävät ja puoliso! Mulle käy väsyneenä niin, että puhua purpatan mitä mieleen tulee, ja paljon harjoittelemani itsekontrolli pettää. Sitä tunnetta, kun tajuan vetäneeni 15 minuutin monologin puhekumppanin kykenemättä saamaan sanaa väliin. Noloa, noloa. Välillä pyydän ihan anteeksi ajattelemattomuuttani.

Kyllä sille siis voi jotain, kun harjoittelee, mutta tietty osa kannattaa vaan hyväksyä ja pitää arvossa. Mukavaa, kun meitä on erilaisia.

Osaksi omaan tilanteeseeni vaikuttaa asuinseutuni. Täällä ei ole tapana keskeyttää, kun taas lapsuuden puhekulttuurissani se oli osa keskustelua, puhua päälle.

Vierailija
5/6 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama ongelma. Sitten saa hävetä kun taas tuli sanottua jotain mitä ei olisi pitänyt. Millä ihmeellä tästä tavasta pääsee eroon?

Vierailija
6/6 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittava kälkättäjä. Olis jo välillä hiljaa.