Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan kirkkoon kuulumaton ilmoittanut lapsensa esim,päiväkerhoon?

Vierailija
04.09.2006 |

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostakaa materiaalit sinne omista pusseistanne, älkääkä meidän kirkollisverollamme!

Vierailija
22/36 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mä hoidan työkseni toisten lapsia, ja oma poika saa mennä pari kertaa viikossa kerhoon jos haluaa. Nämä ovat yhteensä peräti 4 tuntia, hui. Tosi loisia ollaan joo.. tämä loinen saa huonoa palkkaa siitä, että mahdollisesti hoidan sunkin lapsesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka tapauksessa, kulut (palkat, materiaalikulut yms.) maksetaan ihmisten maksamista kirkollisverosta, ei esim. sinun palkkatyösi ennakonpidätyksestä. Joten maksatat lapsesi hoidon muilla, eikö näin ole?

Vierailija:

no mä hoidan työkseni toisten lapsia, ja oma poika saa mennä pari kertaa viikossa kerhoon jos haluaa. Nämä ovat yhteensä peräti 4 tuntia, hui. Tosi loisia ollaan joo.. tämä loinen saa huonoa palkkaa siitä, että mahdollisesti hoidan sunkin lapsesi.

Vierailija
24/36 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljästä tunnista kyse? Jos sua asia noin kummeksuttaa, ota luuri käteen ja soita kirkkoherranvirastoon ja hauku ne lyttyyn kun kestitsevät meitä pakanoita :)))

Vierailija
25/36 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö itselläsi hävetä moinen hyväksikäyttö? Miksi et/te muuten kuulu kirkkoon? Miksi et vie lastasi esim Mll:e pari kertaa viikossa, miksi seurakunnan kerho?

Vierailija:

neljästä tunnista kyse? Jos sua asia noin kummeksuttaa, ota luuri käteen ja soita kirkkoherranvirastoon ja hauku ne lyttyyn kun kestitsevät meitä pakanoita :)))

Vierailija
26/36 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi että meitä pakanoita..

Vierailija
27/36 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eikö itselläsi hävetä moinen hyväksikäyttö? Miksi et/te muuten kuulu kirkkoon? Miksi et vie lastasi esim Mll:e pari kertaa viikossa, miksi seurakunnan kerho?

Vierailija
28/36 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miksi sä kuulut kirkkoon jos vastustat kirkon perustyötä, sitä kirkon tärkeintä hommaa?

Vierailija
29/36 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

No miksi sä käytät lastasi niissä kerhoissa, jos itse et usko Jumalaan?

Vierailija:

Miksi sä kuulut kirkkoon jos vastustat kirkon perustyötä, sitä kirkon tärkeintä hommaa?

Vierailija
30/36 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksamattakaan! Kerroin jo, lahjoitin aika isot kahvirahat melkein joka kerta, maksoin kaikki kulut ja vein vielä askartelutarvikeita. Ja uskoisin, että moni muukin meidän " pakanoista" tekee samoin. Ja seurakunta sai meidän perheesta todennäköisesti yhden " lampaan" lisä, tulevan veromaksajan.

Enemmän minua ihmetyttä ne ihmiset, jotka kuuluvat kirkkoon, maksavat kirkkollisvero, eikä välittävät " aatteesta" yhtään mitään. Meidän perheestä mies vielä kuuluu suomalaisen tapaan kirkkoon, eikä ole eronut, juuri siksi, koska sanoin, että lapset käyvät perhekerhossa yms...

t.

7

Vierailija
31/36 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kastettu kuten ei äitiäkään, isä maksaa veroja. Niistä veroista ei ole mitään hyötyä kun joudutaan maksamaan tupla hinta kerhosta kun minä en kirkkoon kuulu.

Vierailija
32/36 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mamitus:

Ei ole kastettu kuten ei äitiäkään, isä maksaa veroja. Niistä veroista ei ole mitään hyötyä kun joudutaan maksamaan tupla hinta kerhosta kun minä en kirkkoon kuulu.

Vierailija
33/36 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluville lapsille. Paikkoja on rajoitetusti ja esim. oma lapseni ei mahtunut viime vuonna mukaan kerhoon, vaikka seurakuntaan kuuluukin.

Vierailija
34/36 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en veisi vaikka kirkkoon kuulummekin, en halua viedä lasta sinne aivopestäväksi. Onneksi paikkakunnalla toimii toinenkin kerho, jossa on paljon paremmat vetäjät ja laadukkaammat tilat ja tarvikkeet. Jos jossain kunnassa srk:n kerho on ainoa, jonne kolmevuotiaan voi viedä, eikä vanhempia haittaa uskonnon tuputus, en näe mitään väärää että lapsi sinne viedään oppimaan monia tärkeitä asioita, mm. toimimista toisten lasten kanssa, kerhotätien ohjeiden kuuntelemista ja niiden mukaan toimimista, ylipäänsä äidistä irtaantumista.

Vierailija
35/36 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muuten he uskontoon voisivat tutustua, en minä siitä osaa kertoa? Täälläpäin ryhmät ovat muutenkin vajaita, nippanappa saatiin edes kerho alkamaan joten kukaan ei paikkaansa menetä sen takia.

Vierailija
36/36 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka emme me vanhemmat kuulukaan kirkkoon.

Olemm molemmat kuuluneet kirkkoon, koulun uskonnonopetusta saaneet, pyhäkoulun ja rippikoulun käyneet.

Kirkosta erosimme 1980-luvulla vastalauseena silloiselle naispappeus-kiistalle. Meni kerta kaikkiaan yli meikäläisten tasa-arvokäsitysten.

Kristinuskon perusteet, legendat yms. kuuluvat meistä kuitenkin yleissivistykseen ja todennäköisesti lapsemme osallistuvat myös koulussa uskonnonopetukseen.

Mihinkään Jumalaan me emme usko (kuinka moni kirkkoon kuuluva uskoo?), mutta haluamme lapsillemme taata kattavan yleissivistyksen ja mahdollisuuden itse valita.