Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opamoxia käyttämättömät! Ahdistuksen voittaminen

Vierailija
28.11.2014 |

Millä te voitatte äkillisen, ajattelua ja toimintakykyä rajoittavan ahdistuksen? Mulla on jonkinlainen ahdistuneisuushäiriö ja olen sinnitellyt paljon elämässäni yrittäen välttää lääkkeitä. Ei siksi että pelkäisin riippuvuutta vaan siksi kun haluaisin pärjätä ilman. Mutta kun on pakko käydä töissä, hoitaa lasten asoita, lukea wilmaa, maksaa laskuja ja niin edelleen, mutta näissä kaikissa tilanteissa muhun voi iskeä paniikki, pelko, kuristava olo joka ei hellitä tuntikausiin. Olen hermostunut, kädet kylmenee, ajatukset alkaa pyörimään sentrifuugissa ja tunnen vain alkukantaista ahdistusta. TUntuu että jonkun pitäs koko ajan kulkeamun vierellä ja vakuutella ettei ole mitään hätää. Mies tätä tietysti uyrittää tehdäkin minkä kohtuullisesti voi. Mutta mun pitäs aikuisena seistä omilla jaloillani. Terapiassa olen käynyt ja SSRI-lääkkeitä syönyt ja ne toki auttoivat mutta pitääkö nyt palata säännölliseen lääkitykseen taas.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin ihan niin vaan että annoin sen ahdistuksen olla. En pelännyt sitä enää. Tiesin vaan että ai, tämä on taas paniikkikohtaus, ja jatkoin toimimista niin kuin piti. Tarkkailin olojani kuin ulkopuolisena, eikä se enää niin haitannut että niitä kohtauksia tuli joskus. Ja sitten kun olin niin pitkälle, ettei minua olisi pätkääkään haitannut vaikka saisin loppuikäni joka päivä kohtauksia, kohtaukset lakkasivat tulemasta.

Mutta kyllähän se kesti kymmenisen vuotta päästä tuohon vaiheeseen. Sitä ennen käytin pahoissa tilanteissa lääkkeinä alkuun alkoholia joka toimi minulla ihan loistavasti, sekä myöhemmin löysin luonnonlääke valerianan, joka toimi minulla myös erittäin hyvin, lähes kuin nappi bentsoa. Yritin aina kuitenkin ottaa mitään kemikaalia vain jos oli tilanne jossa on pakko pystyä suoriutumaan sujuvasti, tavallisessa arjessa halusin vain kestää oloni ja kohdata ne kuin nainen :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme