Kohdun kasvukivut?
Monellako on ollut ihan tuntuvia kasvukipuja? Mulla on kolmas raskaus mutta edellisistä niin kauan etten enää muista kuin nivuskivut :) Välillä tuntuu tuossa häpyluun päällä oikeen juilintaa, samaten jos nopeasti nousee niin sattuu. samaten nyt on alaselässä ja lonkkien päällä alkanut tuntumaan sellainen ihan kuin venytyskipu. Normaalia?
Rv 12+4
Kommentit (5)
Varmaan nuo kivut on ihmisillä erilaisia.... Olen nyt rv 28, eikä mulla ole toistaiseksi ollut kummempia nivuskipuja. Aiemmin on kuitenkin ollut sellaisia kuukautiskipumaisia, joskin lievempiä, kipuja kohdun kasvaessa. Ja tosiaan, jos on nopeasti noussut ylös esim. makuuasennosta, niin vihlaissut ilkeästi. Nyt sellaisia kipuja ei ole ollut enää moneen viikkoon kuin ihan satunnaisesti, vaikka masu kyllä kasvaa ja vauva potkii. Niin, ja sitten kävellessä oli yhdessä vaiheessa, viikon 17-18 tietämillä, kovasti supisteluja. Sitten niitä ei ollut pitkään aikaan ja nyt ovat tulleet takaisin, jos kävelee liian ripeästi.
ekassa ei ollut mitaan kipuja, nyt odotan kaksosia rv 26+5 ja vaikka millasia kipuja ollut. nyt viime aikoina nimenomaan noita kasvukipuja...ihan kun en olisi jo tarpeeksi iso. :D maha melkein yhta iso kuin edellista odotin rv 39
Eka kolmannes oli kuukautiskipuja vastaavaa ja selkå löystyi ja oli kipeä. Lisäksi repäisykipuja. Toinen kolmannes ihan ok, selkä vaan kipeä. Välillä oli jotain vatsalihasten venymiskolotusta. Kolmannella kolmanneksella koko maha särkee kun venyy, selkä kipeä, kohdun alaosa kipeä kun se saa painetta, häpyliitos vihloo, virtsarakkoon sattuu, ylävatsaan ja ruokatorveen sattuu kun närästää.. mutta hei, nivusiin ei ole vielä sattunut :D kaikenlaisia kipuja sitä onkin.
Menkkamaisia kipuja täällä vain, rv 15 alkaa juuri. Toistaiseksi selvinnyt aika vähällä. :D Välillä saattaa tulla vaikka kylkeä kääntäessä semmoinen vähän "terävämpi" venytyskipu, mutta menee ohi hyvin nopeaan.
En osaa sanoa tuossa vaiheessa, mutta itselläni oli ensimmäisestä raskaudesta aivan alussa, ennen kuin tiesinkään raskaudesta. Sairaalareissu kovien kipujen vuoksi, ja sairaalassa selvisi sitten raskaus, kipujen sanottiin johtuvan kohdun kasvamisesta. Kaksin kerroin kivusta lattialla makasin.