Kuvaile lyhyesti hankala vuorovaikutustilanne
Kerro mitä opit vuorovaikutustilanteesta? Olisitko itse voinut toimia toisin?
Kommentit (4)
Joudun olemaan vuorovaikutuksessa ihmisen kanssa, joka koettaa saada minut suuttumaan loukkaavilla puheilla. Itsehillintä on koetuksella, aina en pärjää kovin hyvin. Valmistautuminen kohtaamisiin auttaa.
Toisen puhumattomuuden ei kannata antaa mennä ihon alle. Jos toinen haluaa osoittaa mieltään hiljaa niin silloin pitää antaa hänen tehdä se. Joissain kodeissa opitaan vanhemmilta tuo vuorovaikutusmalli ja puhumattomuus päättyy siihen, että toinen vanhemmista rukoilee ja itkee kunnes toinen leppyy ja päättää puhumattomuuden.
Muissa ihmisten välisissä suhteissa olisi hullua mennä pyytelemään anteeksi jotain, jota ei ole edes tehnyt, itkeä tai loukkaantua toisen puhumattomuuden vuoksi.
Minulla on kokemusta puhumattomasta ihmistyypistä. Hän on ollut nyt kahdeksan kuukautta puhumatta ja odottaa, että alkaisin anella häntä puhumaan. En jaksa enää ja olen jättänyt asian korkeimman käteen. Vaikka toinen käyttäytyy idioottimaisesti ei minun tarvi olla epäkohtelias toista kohtaan. Voin sanoa välttämättömät asiat neutraalisti ja kohteliaasti.
Opettajainkokous, jossa rehtori pitää itsetehosteista yksinpuhelua. Ei ole vuorovaikutustilanne, vaan tuhlaa kaikkien aikaa. Kannattaa laskea opettajan tuntipalkka x 40 niin tajuaa, mitä hirveää tuhlausta se on.
up